Er sikker på det her indlæg vil indkassere mig huk ( frabedes )
Men har alligevel brug for at høre jeres mening ( håber debatten kan holde sig til emnet ) Min mand har fødselsdag på torsdag 40 år, men han ønsker af flere grunde ikke at holde noget. Men har istedet valg at det skal fejres i sommerhus med 2 hold venner. Vi skal spise, hygge os , og overnatte.
Han ønsker ikke at holde for familie, da der i min familie alt for tit har været splid osv. Og sidste endte i kæmpe skænderi og uvenskab. Min mor er typen der bliver VED , hvilket hun også gør denne gang. Jeg prøvede i første omgang at skjule, at vi skulle holde ( at frygt for reaktionen ) men det er nu kommet hende for øre. Hun kommer konstant med hetydninger til fødselsdag, selv om både jeg og min mand har sagt der ikke bliver holdt.
1) Snakker med hende omkring en opskrift, og hun kommentere om jeg er ved at lave gourmet middag. Hvor jeg svarer at det er til den weekend tur, vi snakker kort hvor jeg nævner vi ikke ønsker at holde noget.
2) sidder hod min far ( sóm ligger for døden ) hun ringer og spørg efter gave ønske
3) til min fars begravelse går hun til manden får at spørge efetr ønske ( selv om gaven er købt ) og om hvornår den store fest skal holdes
4) idag snakker jeg med hende da hun skal hygge med knægten i morgen, det sidste hun siger er : nå så har manden snart fødselsdag, hvornår skal vi komme og spise ?
Nu er der mange som nok tænker , jamen hun ønsker jo bare at være med. Og ja det er nok korrekt men sådan er min mor. Hun bliver ved ( uanset hvad det handler om )
Hvordan griber jeg lige den an ?
Anmeld