Aldersgrænser - overholder du dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

TNBC

wamse skriver:

Nemlig, og for mig giver aldersgrænsen på 13 ingen mening, så det vurderer jeg selv 

Ja.. men det var nok bare en beslutning de tog den gang.. men det er ik så vigtigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

isabellasmor

Sabsy skriver:

Sådan har jeg det også, jeg synes simpelthen det er for tåbeligt (kan ikke finde det rigtige ord )
Der er jo en grund til at der er en grænse, det samme med smøger, alkohol og diverse kørekorts, ved godt det ikke er i samme område men det er samme mening.

Enig her. 

Anmeld

28. januar 2013

Mariajny

Sabsy skriver:

Hej,

Jeg har fulgt med i tråden om delebørns fædre og er meget undrende over at så mange er lige glade med aldersgrænsen på FaceBook.
Den er 13år, hvilket finder passende men alligevel også meget ung, men man skal heller ikke lyde for gammel.
Mit spørgsmål er;

Kunne du finde på at se bort fra aldersgrænser på hjemmesider? Jeg tænker man lære jo lidt sit barn at gøre det forkerte?

Er jeg for gammel og konservativ?

med hensyn til facebook, ville jeg ikke tillade min søn fik en profil der, der forgår så mange tinge på facebook, som ikke er børns øjne og øre værd...
min søn er heldigvis heller ikke begyndt at spørge endnu (han bliver 9 den 20/2)

Anmeld

28. januar 2013

Trine89

Yurie skriver:

Præcis.. og det er bare lettere for barnet have en selv, og jeg ville egentlig heller ikke have barnet til at være på min profil.

Der er jo fordele og ulemper ved det hele, kan man jo sige. 

Men altså min datter får nok ikke en før hun er gammel nok. Med mindre der virkelig er gode grunde for det. men så længe hun er lille, fx frem til hun er 10 syntes jeg godt hun kan spille fra min. Og så må vi se hvad tiden brigeren. Der kan nå at ske meget inden hun bliver 13 (hun er kun 17 mdr.)

Anmeld

28. januar 2013

CaWi

Kan være jeg har ændret mening om tolv år
Men lige nu mener jeg, at det er SÅ forkert at vise ens børn at det er okay at snyde med ens person nummer.

For mig at se, kan en facebook profil i for tidlig en alder, være lige så farligt som at drikke og ryge i den alder.
Der foregår så meget grimt derinde. Pædofili, mobning osv.

Mit barn skal ikke tjekkes over skulderen. Hvis det er nødvendigt, er barnet ikke gammelt nok til en profil.

Anmeld

28. januar 2013

Sabsy

CAWI skriver:

Kan være jeg har ændret mening om tolv år
Men lige nu mener jeg, at det er SÅ forkert at vise ens børn at det er okay at snyde med ens person nummer.

For mig at se, kan en facebook profil i for tidlig en alder, være lige så farligt som at drikke og ryge i den alder.
Der foregår så meget grimt derinde. Pædofili, mobning osv.

Mit barn skal ikke tjekkes over skulderen. Hvis det er nødvendigt, er barnet ikke gammelt nok til en profil.

Anmeld

28. januar 2013

Kløver

Da min ældste er 2 synes jeg der er længe til, men kommer meget an på hvad det er og om det er regler eller retningslinjer. Regler og lovgivning skal overholdes hvor man selv har ansvar for retningslinjerne og så synes jeg meget det kommer an på hvad det er, hvad og hvordan det bruges og modenhed på barnet

Uanset synes jeg det er vigtigt man ser på alle faktorer og ikke kun alder, da nogle børn kan være klar før mens andre børn ikke er klar selvom de har alderen og synes det er meget hårdt hvis man angriber folks forældre evne og ansvar, alle børn er forskellige og så længe man snakker en retningslinje og/eller et fralæggelsesansvar fra indehaveren og ikke en desideret regel eller lov, står brugen jo frit for på eget ansvar

Anmeld

28. januar 2013

Sabsy

isabellasmor skriver:

Enig her. 

Tak! Rart med en der forstår!

Anmeld

28. januar 2013

Victoriasmor88

Jeg tror at det kan være svært at vurdere hvis ikke man har børn i den alder det drejer sig om. Tror det er noget andet når ens børn på 11 står med alle de gode argumenter, og "alle i klassen har bare Moaaar"

Anmeld

28. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vil helt klart følge aldersbegrænsninger der er på steder som f.eks. FB...

MEN vil lige sige at steder hvor de gerne vil ind og læse om deres spil men der så er sat alder på (som ofte er sat latterligt højt hvis der bare er den mindste smule der kunne antydes som vold i spillet) så ville jeg forklare dem hvorfor grænsen er der men også hjælpe dem med at læse om deres spil...

Men ja de lærer mange gange mere af hvad vi voksne gør end hvad vi siger...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.