Aldersgrænser - overholder du dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

Sabsy

Trine89 skriver:

Jeg har da et par stykker på min facebook venneliste som ikke er så gamle.
Men grunden til at de har fået en facebook profil er sådan at de kan spille de mange mange mange sjove spil man kan spille den vej igennem.. 

I dette tilfælde kan jeg ikke der er noget galt i det. Det er jo ikke fordi de genere nogen ved at være der.

Det er heller ikke derfor jeg siger noget, men de kan vel spille via din?
Jeg mener bare at sidder der en ulækker type og skriver til dit barn så bliver der selvfølgelig gjort noget ved det fra politiet men FaceBook gør ikke da DU selv har brudt reglerne, der er jo en grund til at alle ikke bare for lov..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Sabsy

Yurie skriver:

Jeg troede du var imod at de fik den før de var 13?

Jeg forstå den besked som at hendes datter for lov når hun er 13 hvis hun kan håndtere det.

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

Sabsy skriver:

Jeg mener bare at sidder der en ulækker type og skriver til dit barn så bliver der selvfølgelig gjort noget ved det fra politiet men FaceBook gør ikke da DU selv har brudt reglerne, der er jo en grund til at alle ikke bare for lov..

Det er derfor man kan have en låst profil, og forældre kan tjekke det.

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

Sabsy skriver:

Jeg forstå den besked som at hendes datter for lov når hun er 13 hvis hun kan håndtere det.

Jeg forstår den til at datteren må få en før hun er 13 hvis hun kan håndtere det, ligesom hendes bror

Anmeld

28. januar 2013

wamse

Yurie skriver:

Jeg forstår den til at datteren må få en før hun er 13 hvis hun kan håndtere det, ligesom hendes bror

Præcis 

Anmeld

28. januar 2013

Trine89

Sabsy skriver:

Nu er det ikke mit barn der er en FB-profi. Det er nogen jeg kender hvis barn har en FB-pofil. 

Nu ved jeg at forældrene til barnet holder øje med hvad profilen bliver brugt til. Ydermere har de jo gjort sådan at der ikke er nogen der kan finde pofilen ved at søge på navn og e-mail, OG der er slået til at det kun er dem som profilen er venner med som kan skrive på væggen og privat beskeder. Man kan jo lave rimelig meget sikkerhed på det område. 

Så jeg kan ikke se der er noget galt i det. 

Men dermed ikke sagt at min datter får lov når hun når den alder. Og gør hun det bag min ryg og jeg finder ud af det, vil jeg da også tage en snak med hende om det. (og selvfølgelig også inden hujn når den alder hvor dette kunne blive interessant)

Håber det giver mening. 

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

wamse skriver:

Præcis 

For ellers ville det da være forskelsbehandling..

Anmeld

28. januar 2013

Trine89

Yurie skriver:

Det er faktisk rigtigt med spillene. Der er også mange spil til mobil/iPad hvor man kun kan blive venner hvis man har fb.

Lige præcis. 

Og nogen af de spil som barnet jeg kender spiller forældrene også selv (b.la farm ville) så derfor har de jo ikke kunne lade barne bruge deres profil. 

Og man kan jo låse mange ting på en profil så man ikke kan blive fundet på navn og mail, og man kan jo også styre hvem som kan skrive til profilen. Så man kan jo også beskytte sit barn rimelig meget.. 

Anmeld

28. januar 2013

wamse

Yurie skriver:

For ellers ville det da være forskelsbehandling..

Nemlig, og for mig giver aldersgrænsen på 13 ingen mening, så det vurderer jeg selv 

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

Trine89 skriver:

Lige præcis. 

Og nogen af de spil som barnet jeg kender spiller forældrene også selv (b.la farm ville) så derfor har de jo ikke kunne lade barne bruge deres profil. 

Og man kan jo låse mange ting på en profil så man ikke kan blive fundet på navn og mail, og man kan jo også styre hvem som kan skrive til profilen. Så man kan jo også beskytte sit barn rimelig meget.. 

Præcis.. og det er bare lettere for barnet have en selv, og jeg ville egentlig heller ikke have barnet til at være på min profil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.