Aldersgrænser - overholder du dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2013

TNBC

E. B. skriver:

Hvem siger barnet gør det i det skjulte? De fleste børn forstår da heldigvis et nej, og retter sig efter det.

Skal vi så også bare lade dem drikke for "de gør det jo alligevel"? Dårligt argument hvis du spørger mig.

Nogen børn gør, det i skjul.. har ikke sagt alle børn.

Nej, jeg siger at jeg synes ikke man kan samligne det med at lave en profil på fb.
du kan sige du kan få en øl eller to med, så du ved hvad der foregår. Lave aftaler.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2013

Mum33

Yurie skriver:

Nogen børn gør, det i skjul.. har ikke sagt alle børn.

Nej, jeg siger at jeg synes ikke man kan samligne det med at lave en profil på fb.
du kan sige du kan få en øl eller to med, så du ved hvad der foregår. Lave aftaler.

Ja - når de har alderen til det, kan du lave aftaler med dem. Men når du er 12 må det være et NEJ til både øl og FB. De er jo stadig børn - og forhåbentligt har man lært dem så meget moral, at man kan stole på dem.

Anmeld

28. januar 2013

Sabsy

E. B. skriver:

Man overholder reglerne selvfølgelig. Ligesom man gør i trafikken, i skolen, osv.

Synes ærligt talt at det er lidt underligt, at lære sit barn, at nogle regler ikke gælder for mig.  - og så for at kunne spille spil

De 13 år er jo sat af en årsag.

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

E. B. skriver:

Ja - når de har alderen til det, kan du lave aftaler med dem. Men når du er 12 må det være et NEJ til både øl og FB. De er jo stadig børn - og forhåbentligt har man lært dem så meget moral, at man kan stole på dem.

Det med øllene var sku da ikke når de er tolv.
Og hvorfor kan man ikke lave en aftale med et barn?

Ja der er sku mange der siger at de kender deres børn og har lært dem at være gode mod andre, indtil politiet står udenfor ens dør.

Anmeld

28. januar 2013

Mum33

Yurie skriver:

Det med øllene var sku da ikke når de er tolv.
Og hvorfor kan man ikke lave en aftale med et barn?

Ja der er sku mange der siger at de kender deres børn og har lært dem at være gode mod andre, indtil politiet står udenfor ens dør.

Du kan godt lave en aftale med et barn, når de er gamle nok. I denne debat går den på FB, og det synes jeg ikke man er gammel nok til før man er 13.

Kan vi ikke droppe "sku'erne"? Det skulle gerne være en konstruktiv debat med en god tone.

Anmeld

28. januar 2013

TNBC

E. B. skriver:

Du kan godt lave en aftale med et barn, når de er gamle nok. I denne debat går den på FB, og det synes jeg ikke man er gammel nok til før man er 13.

Kan vi ikke droppe "sku'erne"? Det skulle gerne være en konstruktiv debat med en god tone.

Nej, debatten er omkring aldersgrænser og om vi holder dem.
Og ja jeg holder dem så længe de ikke bryder loven. Og jeg siger at nogen børn altså er gamle nok før de bliver 13.. nogen er mere ansvarlige end andre.
Det er da ligesom film, børn under 7 år må ikke komme ind uden en voksen, fordi filmen bliver mindre uhyggelig når mor eller far er med.

Anmeld

28. januar 2013

Mum33

Yurie skriver:

Nej, debatten er omkring aldersgrænser og om vi holder dem.
Og ja jeg holder dem så længe de ikke bryder loven. Og jeg siger at nogen børn altså er gamle nok før de bliver 13.. nogen er mere ansvarlige end andre.
Det er da ligesom film, børn under 7 år må ikke komme ind uden en voksen, fordi filmen bliver mindre uhyggelig når mor eller far er med.

Tja - jeg synes det er en bjørnetjeneste at lære dem. At regler der ikke er lov, må man selv tage op til vurdering? Ikke underligt at mange børn i dag ikke kan finde ud af reglerne. "Godt nok siger reglerne man ikke må, men MIN MOR siger jeg godt må - derfor er det ok".

Hvor er vi henne hvis alle bare laver deres egen regler?

Det med film er anbefalinger, så det kan ikke sammenlignes.

Anmeld

28. januar 2013

wamse

E. B. skriver:

Tja - jeg synes det er en bjørnetjeneste at lære dem. At regler der ikke er lov, må man selv tage op til vurdering? Ikke underligt at mange børn i dag ikke kan finde ud af reglerne. "Godt nok siger reglerne man ikke må, men MIN MOR siger jeg godt må - derfor er det ok".

Hvor er vi henne hvis alle bare laver deres egen regler?

Det med film er anbefalinger, så det kan ikke sammenlignes.

Arh mon det nu også fører til det rene anarki, fordi man som forældre selv vælger at vurdere ud fra ens eget barn 

Jeg opdrager mine børn til at overholde loven, men de skal sgu ikke være blinde får, der bare følger alt blindt. Det er okay ikke at være enig i alt omkring sig, hvordan skal noget ellers ændres. 

Jeg lærer mine børn at man lærer ved at være i noget, learning by doing 

Anmeld

28. januar 2013

Victoriasmor88

wamse skriver:

Arh mon det nu også fører til det rene anarki, fordi man som forældre selv vælger at vurdere ud fra ens eget barn 

Jeg opdrager mine børn til at overholde loven, men de skal sgu ikke være blinde får, der bare følger alt blindt. Det er okay ikke at være enig i alt omkring sig, hvordan skal noget ellers ændres. 

Jeg lærer mine børn at man lærer ved at være i noget, learning by doing 

enig

Anmeld

28. januar 2013

Fenja09

Sabsy skriver:

Hej,

Jeg har fulgt med i tråden om delebørns fædre og er meget undrende over at så mange er lige glade med aldersgrænsen på FaceBook.
Den er 13år, hvilket finder passende men alligevel også meget ung, men man skal heller ikke lyde for gammel.
Mit spørgsmål er;

Kunne du finde på at se bort fra aldersgrænser på hjemmesider? Jeg tænker man lære jo lidt sit barn at gøre det forkerte?

Er jeg for gammel og konservativ?

Min datters far og jeg sætter aldersgrænsen for vores barn dvs. at hvis vi ikke mener at vores datter er moden nok til at få profil på facebook før hun er 15 år, så er det sådan det bliver. Lige mht facebook så synes jeg bestemt ikke at det er en side for børn, alt det der florere derinde burde ikke ses af et barn. Det er jo lige fra sex til dyremishandling, selv jeg som er 30 år får i ny og næ kvalme af ting der "popper" op på min side.

Jeg ved ikke om jeg synes det at det er en måde, hvorpå man lære sine børn at gøre forkerte ting - det handler vel mere om, at man giver sin børn frihed under ansvar.  Og når man som forældre vurdere at ens barn er gammel nok til en bestemt ting ( som ikke bryder loven) ja, så ser jeg ikke noget galt i det. Forældrene er trods alt dem der kender deres barn/børn bedst.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.