Pylleri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

haps

Dutte84 skriver:

Altså de der frygtelig spisevaner gravide siger de får... Det tror jeg ikke på.. tror det er skrøner... Havde intet af det da jeg var gravid... Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan det er....

Da jeg ventede min datter spiste jeg ekstremt mange tomater - og jeg spiser ellers aldrig tomater.. Da jeg ventede min søn var det citrusfrugter og helst 1 kg om dagen - denne her gang er det ikke frugt og grønt, men en afsky mod kød.. Er ellers den helt store kødspiser - så i min verden er det ikke en skrøne - så er det ihvertfald en selvindbildt en
Der er vel bare ikke 2 graviditeter der er ens..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Mira0911

Zafir skriver:

Det er bare et eksempel og det er desværre ikke en skrøne... Vi har oplevet det i vores omgangskreds.

Men - der er flere jeg kender og har oplevet, der har sagt: Uha, jeg er gravid, så jeg kan ingenting, andet end at hvale-den... Mmm...

HVIS man fx. har bækkenløsning osv. så kan man jo gøre ting, fx vandgymnastik for gravide, for at få det til at blive bedre. - Det værste man kan gøre er at være hval... Så bliver det jo kun værre.

Så det med kager, det var bare et eksempel på, hvor man kan få graviditeten til at være en undskylnding, som jeg ikke kan lide

Kan sagtens forstå dog hvad du mener...

Jeg har bare aldrig haft de spisevaner... Det slog mig bare... Hhar en søster som sagde til mig, når du nu er gravid, så får du nogen sjove spisevaner... Jeg sagde til hende, det tror du jeg gør.. Ja sagde hun, det gør alle... Hmm...

Hun er virkelig den der skal være den kloge når det handler om graviditet.. Det er belastende at høre på...

Nu går hun vildt meget op i hvad Julie vejer nu og samligner det med hendes fra da de var små - Det rager mig faktisk en høst blomst....

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

haps skriver:

Da jeg ventede min datter spiste jeg ekstremt mange tomater - og jeg spiser ellers aldrig tomater.. Da jeg ventede min søn var det citrusfrugter og helst 1 kg om dagen - denne her gang er det ikke frugt og grønt, men en afsky mod kød.. Er ellers den helt store kødspiser - så i min verden er det ikke en skrøne - så er det ihvertfald en selvindbildt en
Der er vel bare ikke 2 graviditeter der er ens..

Jeg havde slet ikk nogen spise vaner.... Så er jeg nok mærkelig...  

Anmeld

17. juni 2009

haps

Dutte84 skriver:

Eller heldig  

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

haps skriver:

Eller heldig  

Ja det kan man os sige...

Anmeld

17. juni 2009

tascia

Dutte84 skriver:

samme her, til gengæld åd jeg for 1½, havde en appetit der sagde spar2!!!

måske en underlig spisevane eller madlede havde været på sin plads

Anmeld

17. juni 2009

Mum33

Dutte84 skriver:

Skal man så kalde mit pylleri??? 

Da jeg var 3 mdr henne begynde jeg virkelig at kaste op, kunne ikke holde noget i mig overhovedet... Jeg kæmpede hver evig eneste dag med at komme på arbejde, og det lykkes aldrig, det var opkast stort set hele dagen.. Og jeg var ulykkelig over at det skulle være på den måde...

Jeg var ved lægen, gik til Akupunktur som ikke hjalp. prøvede piller der ikke hjalp..
Læge "Sygemeldte" mig resten af graviditeten.. Det eneste jeg kunne, var at ligge i sengen og sove imellem opkastningerne... Og jeg var rigtig træt af det... Havde sagt tydeligt "Jeg skal ikke have flere børn"

Rigtig træt af at jeg ikke kunne nyde min graviditet som så mange andre kan....

Overhovedet ikke

Anmeld

17. juni 2009

Mum33

Læg lige mærke til, at jeg i begyndelsen skriver, at dette ikke gælder alle ! Jeg dømmer ingen.

Anmeld

17. juni 2009

Sweet1978

Enig i at nogen spiller på det, men vil også lige påpege at ikke to graviditeter er ens, end ikke for samme person. Med Nadia var jeg stort set sygemeldt fra dag 1 for kastede op 24 timer i døgnet så meget at jeg var indlagt 2 x 2 uger. Da et holdt om 3-4 mdr. henne fik jeg ondt i ryggen, delvis bækkenløsning kaldte de det, måtte end ikke lave noget derhjemme (støvstuge, hænge tøj op mm. skulle holde i mig i ro. Lægens ordrer - ikke med min gode vilje - da manden ikke var til nogen hjælp og vi dermed var afhængige af mor og svigermor.
Med Danielle fik jeg også kvalme/opkast men fandt nogen ingefærpiller som holdt det nede (de forhandles så ikke mere, så ved ikke hvad jeg gør næste gang), men gik på job fuld tid og 3 mdr. henne blev jeg jo som bekendt forladt og klarede alt selv resten af graviditeten inkl. at passe Nadia og job, indrette børneværelse, hvor alt skulle slæbes fra kælder til 1. sal.
Så man skal virkelig vare sine ord, for man kan ikke vurdere andres tilstand/smerte - men som med alt andet er der altid noget der "snyder" og ødelægger det for andre. (Tænker her på sociale regler som er strammet meget for at skille dem fra som vil snyde sig igennem til f.eks en pension el.lign.)

Anmeld

17. juni 2009

Fam. Madsen

da jeg var ca 2 mdr henne fik jeg utrolig meget kvalme og kunne ikke spise noget og gjor jeg det endelig kaste jeg det op igen med det samme ´jeg fik det ned.. åhhh jeg hadet det det stopppet så da jeg var ca 5 mdr. henne, så gik der en mdr. så kunne jeg ikke komme ud af sengen jeg havde konstant ondt både når jeg sad og gik, så gik jeg til læge og blev sygmeldt med bækkenløsning de sidste ca. 3mdr af min graviditet var et helvde, men jeg nød afligevel tiden inden den bette mand kom

så nej jeg vil ikke sige den har været nem men jeg går med glæde hele igennem igen for og få et lille vidunder mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.