Enig i at nogen spiller på det, men vil også lige påpege at ikke to graviditeter er ens, end ikke for samme person. Med Nadia var jeg stort set sygemeldt fra dag 1 for kastede op 24 timer i døgnet så meget at jeg var indlagt 2 x 2 uger. Da et holdt om 3-4 mdr. henne fik jeg ondt i ryggen, delvis bækkenløsning kaldte de det, måtte end ikke lave noget derhjemme (støvstuge, hænge tøj op mm. skulle holde i mig i ro. Lægens ordrer - ikke med min gode vilje - da manden ikke var til nogen hjælp og vi dermed var afhængige af mor og svigermor.
Med Danielle fik jeg også kvalme/opkast men fandt nogen ingefærpiller som holdt det nede (de forhandles så ikke mere, så ved ikke hvad jeg gør næste gang), men gik på job fuld tid og 3 mdr. henne blev jeg jo som bekendt forladt og klarede alt selv resten af graviditeten inkl. at passe Nadia og job, indrette børneværelse, hvor alt skulle slæbes fra kælder til 1. sal.
Så man skal virkelig vare sine ord, for man kan ikke vurdere andres tilstand/smerte - men som med alt andet er der altid noget der "snyder" og ødelægger det for andre. (Tænker her på sociale regler som er strammet meget for at skille dem fra som vil snyde sig igennem til f.eks en pension el.lign.)
Anmeld