Pylleri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.331 visninger
47 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Mum33

Før jeg begynder denne debat vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg er 100% klar over, at ikke alle har en nem graviditet og at det for nogle derfor er nødvendigt at blive sygemeldt, selvom de helst vil blive på arbejde. Jeg har rigtigt ondt af dem

MEN, når der så er sagt, syntes jeg at mange gravide er over-pylleret og teer sig somom de har fået en 9 måneders virus. Nogle skal bare have en pluk-ve før de begynder at tale om sygemelding osv. De brokker sig over generne konstant. De vil ikke være i nærheden af et nymalet hus, og er der en der ryger på gaden, løber de skrigende i den anden retning.

Ikke mærkeligt når alle folk bliver ved med at sige "husk nu at hvil dig" og pas nu på ...osv.

Jeg blev hurtigt så harm over denne pyller-mødre tendens, at jeg lovede mig selv at slæbe mig på arbejde hver dag indtil min barsel begyndte (med måde selvfølgelig). Jeg nægtede simpelthen at følge ekstrem-mommy-vi-spiser-kun-økologisk-og-går-med-stofble-tendensen.

Syntes det er dejligt at se en gravid der ser sund og glad ud, og er klar over at det er hårdt at være gravid uden at skulle klynke og så eller bare er taknemmlig over, at man kan blive gravid. Tænk på alle dem der kæmper for det hver dag. De vil nok med glæde overtage dine hævede ben og plukveer.

Mvh Lisbet (der lige stod i kø bag to gravide monstre i køen i bilka i går )

Men sådanne mødre er der jo ikke på denne site

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Mira0911

Skal man så kalde mit pylleri??? 

Da jeg var 3 mdr henne begynde jeg virkelig at kaste op, kunne ikke holde noget i mig overhovedet... Jeg kæmpede hver evig eneste dag med at komme på arbejde, og det lykkes aldrig, det var opkast stort set hele dagen.. Og jeg var ulykkelig over at det skulle være på den måde...

Jeg var ved lægen, gik til Akupunktur som ikke hjalp. prøvede piller der ikke hjalp..
Læge "Sygemeldte" mig resten af graviditeten.. Det eneste jeg kunne, var at ligge i sengen og sove imellem opkastningerne... Og jeg var rigtig træt af det... Havde sagt tydeligt "Jeg skal ikke have flere børn"

Rigtig træt af at jeg ikke kunne nyde min graviditet som så mange andre kan....

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Uha...jeg synes man skal passe på med at dømme andre bare fordi man selv ikke har haft samme oplevelser. Glæd dig over din nemme graviditet og så kan vi jo også glæde os over at det nu om dage er muligt at blive sygemeldt, så man slipper for, for tidlige fødsler og kvinder som får nogle forfærdelige måneder som ellers skulle være lykkelige og fuld af forventning.
Jeg tror som ikke kvinder har det værre i dag, førhen måtte de bare bide det i sig.
Knus Eva..som ikke er god til at være gravid..

Anmeld

17. juni 2009

Plysbjørnen

Tror ikke lige den er myntet på dig... Men jeg kan godt følge hende der har skrevet... Jeg kender en som da hun var 4. gangs gravid stormede ud på sygehuset hver anden dag fordi hun mente hun havde ondt, hvilket man jo naturligt får når man om møblere hele stuen alene når man er gravid i 5. måned... og de er til at få knæk af...

Til gengældt får jeg også spat af alle de mennesker der render og siger til en gå nu hen og sæt dig og slap af... Pas nu på ikke at overanstrenge dig... Så siger jeg bare Hallo jeg er gravid ikke syg...

Anmeld

17. juni 2009

tascia

Skal man så kalde mit pylleri??? 

Da jeg var 3 mdr henne begynde jeg virkelig at kaste op, kunne ikke holde noget i mig overhovedet... Jeg kæmpede hver evig eneste dag med at komme på arbejde, og det lykkes aldrig, det var opkast stort set hele dagen.. Og jeg var ulykkelig over at det skulle være på den måde...

Jeg var ved lægen, gik til Akupunktur som ikke hjalp. prøvede piller der ikke hjalp..
Læge "Sygemeldte" mig resten af graviditeten.. Det eneste jeg kunne, var at ligge i sengen og sove imellem opkastningerne... Og jeg var rigtig træt af det... Havde sagt tydeligt "Jeg skal ikke have flere børn"

Rigtig træt af at jeg ikke kunne nyde min graviditet som så mange andre kan....

forstår ikke du føler dig truffet, du har jo netop en grud til at være sygemeldt! hvis jeg kastede op 24/7 i 9 mdr. ja så gik jeg altså heller ikke på arbejde!!!!

jeg læser lisbet's indlæg således at det er de kvinder som ser sit snit til at blive sygmeldt/ have ondt af sig selv fordi de er gravide, ikke fordi der er rent faktisk er noget galt!

det er hårdt for kroppen at være gravid og man kan godt få ondt uden det nødvendigvis betyder man skal sygemeldes...

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

tascia skriver:

forstår ikke du føler dig truffet, du har jo netop en grud til at være sygemeldt! hvis jeg kastede op 24/7 i 9 mdr. ja så gik jeg altså heller ikke på arbejde!!!!

jeg læser lisbet's indlæg således at det er de kvinder som ser sit snit til at blive sygmeldt/ have ondt af sig selv fordi de er gravide, ikke fordi der er rent faktisk er noget galt!

Mange i min omgangs kreds siger de til mig at det var pylleri.... At det var pjat med mig at jeg skulle være sygemeldt...

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

Trold skriver:

Tror ikke lige den er myntet på dig... Men jeg kan godt følge hende der har skrevet... Jeg kender en som da hun var 4. gangs gravid stormede ud på sygehuset hver anden dag fordi hun mente hun havde ondt, hvilket man jo naturligt får når man om møblere hele stuen alene når man er gravid i 5. måned... og de er til at få knæk af...

Til gengældt får jeg også spat af alle de mennesker der render og siger til en gå nu hen og sæt dig og slap af... Pas nu på ikke at overanstrenge dig... Så siger jeg bare Hallo jeg er gravid ikke syg...

Det var der os mange der sagde til mig... Vi skulle have flyttet om på nogen ting i stuen, tror det var 8, måned jeg var henne, hvor jeg kunne holde til at stå og gå rundt.. Der sagde folk os, pas nu osv.. Jeg sagde, jeg gør de ting jeg er gerne vil og det er der ikke nogen der skal bestemme om jeg skal gøre eller ej, det er ikke jeres krop... Men min..  

Anmeld

17. juni 2009

Karo

Jeg brugt de første 4 måneder af min graviditet på toilettet, da jeg led af den værste kvalme. Jeg kunne simpelthen ikke holde noget i mig, og min kæreste jokede da også med at jeg efterhånde var flyttet derud. Derfor var jeg desværer sygmeldt i 4 uger og da jeg vendte tilbage til arbejde, måtte jeg ofte spurgte ud på toilettet når kvalmen blev for meget.

Men jeg kan godt forstå hvad det er du mener. Min nabo var gravid samtidig med mig, og hun klynkede hele tiden. Hun påstod hårdnakket at hun havde fået bækkenløsning og var derfor også blevet sygmeldt. MEN samtidig med at hun havde for ondt til at gå på arbejde (hvor hun iøvrigt sidder stille hele dagen) kunne hun godt rende rundt til det ene og det andet. Hun var aldrig hjemme, for hun skulle altid besøg diverse folk eller købe ting til deres ufødte pige. Og når hun var hjemme gik hun i haven og ordnede blomsterbede.

Jeg syndes at det er synd, for en som hende skaber et negativt billede af folk med bækkenløsning. For dem der virkelig har bækkenløsning er det bestemt ikke nemt, og dem har jeg virkeligt ondt af, men der findes selvfølgelig nogen der bruger det som en undskyldning så de kan slappe af hjemme.

Anmeld

17. juni 2009

Nanna1985

Jeg kan godt følge dig i noget af det du skriver, men igen man skal passe meget på med at dømme andre.. Vi har alle meget forskellige graviditeter og det er svært for en som aldrig har oplevet en dårlig graviditet før, så kan man hurtigere dømme andre som ikk har det godt.... Forstår du mig??

Min første graviditet var et HELVEDE!! kastede op de første 4 mdr og så fik jeg SLEMT bækkenløsning, jeg gik til fysiterapeaut og INTET hjalp!! Tog 25 kilo og havde så MEGET vand i kroppen at det gjorde ondt at gå  Vandet kom allerede i uge 22  Mit blodtryk var så HØJT og jeg var dårlig og havde så mange smerter HELE tiden  Kastede os op de sidste 2 mdr af graviditeten, fordi min datter var så stor, at hun trykkede på alt i min maven.. Det var en rigtig ØV graviditet, som jeg på INGEN måde kunne nyde!!

Jeg er nu gravid med nr. 2 og denne graviditet er FANTASTISK, jeg mærkede INTET til graviditeten de første 5 mdr, nu har jeg 10 uger tilbage og fejler INTET og har det PRAGTFULDT   Jeg døjer med en gamle rideskade og er lige begyndt til fysiterapeaut og håber det snart kan gå væk igen!!

Jeg har nu oplevet 2 forskellige graviditeter og jeg kan sætte mig ind i hvordan en dårlig graviditet føles og hvordan en god føles..

Anmeld

17. juni 2009

A.

ja men jeg var selvnsygemeld da jeg var knap nok 12 uger henne pga bækkenløsning og har også hørt fra nogen at det er pylleri osv..hvis man har selv ikke oplev noget træls til sin graviditet så kan man ikke dømme folk bare sådan..
ja nogen vil passe bedre på end andre det er ikke noget forkert at passe på sig selv og udfødte barn hvis nogen synes at det er farlig for dem at gå forbi ny malet hus så lad dem tro det...ud over min bækkenløsning haft jeg super skøn graviditet og synes ikke at jeg var helt vild pyllert måske de gange jeg ikke kun mærke den lille så var det smut forbi fg men  tro at det er meget normalt når det er 1 barn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.