Jeg syntes vi skal være glade for at vi lever i et samfund, hvor man KAN få lov til lytte til sin krop, hvis ens graviditet er for hård, man bliver syg eller andet. - Dengang vores mødre var gravide med os (i hvertfald os der er omkring de 30 år) var barselsorloven 3 mrd efter mor havde født. Hun skulle gå på arbejde indtil hun fødte og hvis hun var sygemeldt op til, så blev det trukket FRA hendes barsel. Da mor gerne vil have tid, med sit barn, efter hun havde født, så vil det jo så sige, at mange sikkert har slidt sig selv fuldstændig ned på det.
Endnu før det, var der heller ikke barselsorlov efter fødslen, og mange blev nødsaget til at efterlade deres bitte små babyer derhjemme og gav fx babyerne en snaps eller en sovepille, så de sov hele dagen, mens mor var på arbejde...
Frygtelige tider. - Så først: Lad os glæde os over de muligheder vi HAR nu til dags!!! - At vi har mulighed for at tage os af os selv og vores krop, hvis der opstår komplikationer.
Sådanne debatter, er svære at starte, fordi mange bliver kede af det og føler sig truffet, fordi de virkelig HAR haft en hård graviditet - men jeg er principielt enig med dig. Mange regler, og goder og love der er lavet i danmark for at beskytte dem der virkelig har brug for det, bliver desværre misbrugt og, nogengange ser jeg også at det nærmest er 'reglen' at man skal have en træls graviditet og skal blive sygemeldt. - Selvom vi alle sammen ved, at det IKKE er en sygdom at være gravid.
Dermed sagt at ingen der virkelig har og har haft svære gravidtets gener skal føle sig truffet af sådan en debat, men at vi skal tænke over, hvordan vi bruger systemet og de muligheder vi har.
Vi skal være glade for at vi kan gå på barsel inden vi føder 4-8 uger før. Vi skal være glade for at vores læge, kan vurdere at vi kan blive sygemeldt /delvis sygemeldt, hvis vi har brug for det, men vi skal også bruge det med omtanke og huske at være glade for det.
Men - Jeg kan ikke have kvinder der bruger gravidtet som en undskyldning for at være træls. Der vækker sin kæreste midt om natten og sender ham på gaden for at hente kager midt om natten osv.
Man kan have et helt almindeligt liv, hvis man lige tager sig af sin krop, mens man er gravid

- Syns jeg.