Pylleri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Pige2009

Lisbeth Aalborg2 skriver:

Før jeg begynder denne debat vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg er 100% klar over, at ikke alle har en nem graviditet og at det for nogle derfor er nødvendigt at blive sygemeldt, selvom de helst vil blive på arbejde. Jeg har rigtigt ondt af dem

MEN, når der så er sagt, syntes jeg at mange gravide er over-pylleret og teer sig somom de har fået en 9 måneders virus. Nogle skal bare have en pluk-ve før de begynder at tale om sygemelding osv. De brokker sig over generne konstant. De vil ikke være i nærheden af et nymalet hus, og er der en der ryger på gaden, løber de skrigende i den anden retning.

Ikke mærkeligt når alle folk bliver ved med at sige "husk nu at hvil dig" og pas nu på ...osv.

Jeg blev hurtigt så harm over denne pyller-mødre tendens, at jeg lovede mig selv at slæbe mig på arbejde hver dag indtil min barsel begyndte (med måde selvfølgelig). Jeg nægtede simpelthen at følge ekstrem-mommy-vi-spiser-kun-økologisk-og-går-med-stofble-tendensen.

Syntes det er dejligt at se en gravid der ser sund og glad ud, og er klar over at det er hårdt at være gravid uden at skulle klynke og så eller bare er taknemmlig over, at man kan blive gravid. Tænk på alle dem der kæmper for det hver dag. De vil nok med glæde overtage dine hævede ben og plukveer.

Mvh Lisbet (der lige stod i kø bag to gravide monstre i køen i bilka i går )

Men sådanne mødre er der jo ikke på denne site

Jeg kan så godt følge dig og de ræsonnementer der ligger bag indlægget. Personligt har jeg været utrolig heldig med min graviditet, da jeg intet har mærket overhovedet, hverken træthed, kvalme, brystspændinger osv., hvilket jeg priser mig lykkelig for

Min veninde havde det lige modsat de første 3-4 mdr. og når jeg var på besøg, måtte hun flere gange gå på toilettet og kaste op - dette er jo ikke at være pyldret. En anden veninde talte om sin graviditet konstant og hun havde det også temmelig nemt, men var der optakt til det mindste ringede hun til jordemoder osv - dette er at være pyldret.

Selvom det er en stor ting at være gravid - især 1. gang - er der jo andre ting i livet og jeg er selv træt af dem der taler om deres graviditet, som om der intet andet er i livet. Det mener jeg, selvom jeg selv er gravid, men jeg gider bare ikke tale om dt hele tiden.

En stor tanke til de herinde, som virkelig har kæmpet og kæmper med opkast, træthed og andre sædvanlige graviditetsgener. Jeg føler med jer...

Knus Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Betina88

Jeg har heldigvis fået mig en let graviditet selvom jeg er første fødende .. Det jeg mega stolt af .. Selvom jeg også fik kvalme og skulle selvfølgelig kaste op .. Det var det eneste jeg var bange for at jeg sku' kaste op .. Men det gik så hurtigt over igen ..

Hvis jeg klynker , så er det fordi jeg får ondt på en af siderne af maven , fordi han nok ligger forkert ..

Men ellers er der ikk' noget , udover at jeg ikk' ka' stå op ret længe ..

Anmeld

17. juni 2009

1977

Profilbillede for 1977

Før jeg begynder denne debat vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg er 100% klar over, at ikke alle har en nem graviditet og at det for nogle derfor er nødvendigt at blive sygemeldt, selvom de helst vil blive på arbejde. Jeg har rigtigt ondt af dem

MEN, når der så er sagt, syntes jeg at mange gravide er over-pylleret og teer sig somom de har fået en 9 måneders virus. Nogle skal bare have en pluk-ve før de begynder at tale om sygemelding osv. De brokker sig over generne konstant. De vil ikke være i nærheden af et nymalet hus, og er der en der ryger på gaden, løber de skrigende i den anden retning.

Ikke mærkeligt når alle folk bliver ved med at sige "husk nu at hvil dig" og pas nu på ...osv.

Jeg blev hurtigt så harm over denne pyller-mødre tendens, at jeg lovede mig selv at slæbe mig på arbejde hver dag indtil min barsel begyndte (med måde selvfølgelig). Jeg nægtede simpelthen at følge ekstrem-mommy-vi-spiser-kun-økologisk-og-går-med-stofble-tendensen.

Syntes det er dejligt at se en gravid der ser sund og glad ud, og er klar over at det er hårdt at være gravid uden at skulle klynke og så eller bare er taknemmlig over, at man kan blive gravid. Tænk på alle dem der kæmper for det hver dag. De vil nok med glæde overtage dine hævede ben og plukveer.

Vi har lige haft samme debat på arbejdet, for vi har mega babyboom lige nu. Ud af 10 gravide er 7 sygemeldt. Nogen af dem er selvfølgelig 100% forståelige, men 2 af dem er pyller!!!!

Anmeld

17. juni 2009

4xGreve

åh jeg vil også ønde jeg kunne få lov at opleve en graviditet fuldt ud... vil gerne bytte... NYD DET uanset hvad der følger, i er heldige...!

Anmeld

17. juni 2009

Hunhesten

Jeg er fuldstændig enig i at alt for mange udnytter det, jeg tror det afhænger af hvor glad man f.eks. er for sit job. Der findes jo altså bare nogle mennesker som oftere end andre snupper sig en "sygedag" mandag eller fredag, mon ikke det er de samme som har rigtig svært ved at komme på arbejde på grund af graviditet selv om deres tilstand tillader det?

Folk spørger i øjeblikket tit mig om jeg har været meget plaget af det, mit svar er hver gang at det ved jeg ikke, jeg har intet at sammenligne med.
Noget alvorligt er der heldigvis ikke i vejen med mig og jeg har forfærdeligt ondt af dem det går ud over.

Jeg har endnu ikke haft en sygedag, har brækket mig gentagne gange om dagen mens jeg er på job og har et søvnbehov for 10.

Jeg er super glad for mit job og har lovet mig selv at jeg møder hver dag nøjagtig lige som jeg har gjort de sidste 3 år.

Anmeld

17. juni 2009

haps

Hunhesten skriver:

Jeg er fuldstændig enig i at alt for mange udnytter det, jeg tror det afhænger af hvor glad man f.eks. er for sit job. Der findes jo altså bare nogle mennesker som oftere end andre snupper sig en "sygedag" mandag eller fredag, mon ikke det er de samme som har rigtig svært ved at komme på arbejde på grund af graviditet selv om deres tilstand tillader det?

Folk spørger i øjeblikket tit mig om jeg har været meget plaget af det, mit svar er hver gang at det ved jeg ikke, jeg har intet at sammenligne med.
Noget alvorligt er der heldigvis ikke i vejen med mig og jeg har forfærdeligt ondt af dem det går ud over.

Jeg har endnu ikke haft en sygedag, har brækket mig gentagne gange om dagen mens jeg er på job og har et søvnbehov for 10.

Jeg er super glad for mit job og har lovet mig selv at jeg møder hver dag nøjagtig lige som jeg har gjort de sidste 3 år.

Tror du har ret i at der en sammenhæng mellem man-og fredagssyge og graviditets "sygdom"..

En skam dem der gør sådan sætter alle i et dårligt lys.. Nogen har det bare for skidt og for ondt osv..

Passer nu også arbejde (lige nu kursus) hver dag - hjælper jo ikke noget at lægge sig ned på ryggen og have ondt af sig selv - gør det kun værrer.. Jeg går tidligt i seng i stedet - er max træt og deraf kvalme mv - men det er netop ikke en 9 mdr.s virus 

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg syntes vi skal være glade for at vi lever i et samfund, hvor man KAN få lov til lytte til sin krop, hvis ens graviditet er for hård, man bliver syg eller andet. - Dengang vores mødre var gravide med os (i hvertfald os der er omkring de 30 år) var barselsorloven 3 mrd efter mor havde født. Hun skulle gå på arbejde indtil hun fødte og hvis hun var sygemeldt op til, så blev det trukket FRA hendes barsel. Da mor gerne vil have tid, med sit barn, efter hun havde født, så vil det jo så sige, at mange sikkert har slidt sig selv fuldstændig ned på det.

Endnu før det, var der heller ikke barselsorlov efter fødslen, og mange blev nødsaget til at efterlade deres bitte små babyer derhjemme og gav fx babyerne en snaps eller en sovepille, så de sov hele dagen, mens mor var på arbejde...

Frygtelige tider. - Så først: Lad os glæde os over de muligheder vi HAR nu til dags!!! - At vi har mulighed for at tage os af os selv og vores krop, hvis der opstår komplikationer.

Sådanne debatter, er svære at starte, fordi mange bliver kede af det og føler sig truffet, fordi de virkelig HAR haft en hård graviditet - men jeg er principielt enig med dig. Mange regler, og goder og love der er lavet i danmark for at beskytte dem der virkelig har brug for det, bliver desværre misbrugt og, nogengange ser jeg også at det nærmest er 'reglen' at man skal have en træls graviditet og skal blive sygemeldt. - Selvom vi alle sammen ved, at det IKKE er en sygdom at være gravid.

Dermed sagt at ingen der virkelig har og har haft svære gravidtets gener skal føle sig truffet af sådan en debat, men at vi skal tænke over, hvordan vi bruger systemet og de muligheder vi har.

Vi skal være glade for at vi kan gå på barsel inden vi føder 4-8 uger før. Vi skal være glade for at vores læge, kan vurdere at vi kan blive sygemeldt /delvis sygemeldt, hvis vi har brug for det, men vi skal også bruge det med omtanke og huske at være glade for det.

Men - Jeg kan ikke have kvinder der bruger gravidtet som en undskyldning for at være træls. Der vækker sin kæreste midt om natten og sender ham på gaden for at hente kager midt om natten osv.
Man kan have et helt almindeligt liv, hvis man lige tager sig af sin krop, mens man er gravid  - Syns jeg.

Anmeld

17. juni 2009

Mira0911

Zafir skriver:

Men - Jeg kan ikke have kvinder der bruger gravidtet som en undskyldning for at være træls. Der vækker sin kæreste midt om natten og sender ham på gaden for at hente kager midt om natten osv.
Man kan have et helt almindeligt liv, hvis man lige tager sig af sin krop, mens man er gravid  - Syns jeg.

Altså de der frygtelig spisevaner gravide siger de får... Det tror jeg ikke på.. tror det er skrøner... Havde intet af det da jeg var gravid... Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan det er....

Anmeld

17. juni 2009

4xGreve

Kan huske jeg bare havde kvalme (kastet dog aldrig op), plukveer, b-løsning mm. og underligt nok nød jeg det bare for det var jo bare et bevis på at min lille pige var der...
Men jeg var også sindsyg jeg kunne dræbe for sodavands is!
Hehe men hold da op hvor jeg nød at være gravid og følte mig så utrolig sexede mmm...

Anmeld

17. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Dutte84 skriver:

Altså de der frygtelig spisevaner gravide siger de får... Det tror jeg ikke på.. tror det er skrøner... Havde intet af det da jeg var gravid... Det er forskelligt fra kvinde til kvinde hvordan det er....

Det er bare et eksempel og det er desværre ikke en skrøne... Vi har oplevet det i vores omgangskreds.

Men - der er flere jeg kender og har oplevet, der har sagt: Uha, jeg er gravid, så jeg kan ingenting, andet end at hvale-den... Mmm...

HVIS man fx. har bækkenløsning osv. så kan man jo gøre ting, fx vandgymnastik for gravide, for at få det til at blive bedre. - Det værste man kan gøre er at være hval... Så bliver det jo kun værre.

Så det med kager, det var bare et eksempel på, hvor man kan få graviditeten til at være en undskylnding, som jeg ikke kan lide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.