baby og halskæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2013

MorDk

Miss Kat skriver:

En anden debat, som du siger, men puuha... fik det skidt for et par uger siden. Jeg har familie i USA (født og opvokset i USA, så det handler om kulturforskelle), hvor det ene par fik en lille datter her d. 1. november... For et par uger siden fik de så hendes ører piercet, hvilket virkede helt normalt ud fra deres venners reaktioner.  Et spædbarn!! Jeg har det i forvejen vildt anstrengt med at forældre lader deres småpiger få huller i ørerne, ligesom du fik, men et spædbarn! Puha...  Jeg ser det som et decideret overgreb på en anden persons krop... en person, som ikke er i stand til at værge for sig eller sige fra. 

Sorry, måtte bare lige ud med det, for det rystede mig i min grundvold.

Jeg er ENIG! Jeg sys selv det er SÅ forkert!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2013

MorDk

Aisha skriver:

Min søn har altid sine guld kæde armbånd og navne armbånd på  Han er den eneste i vuggestuen der har smykker på. Jeg tør ikke give ham halskæde på da jeg er bange for at han bliver kvalt. Måske om et par år forresten han er 2 år og 4 måneder. 

Du er ikke bange for han kan hænge fast i noget? Det ville jeg være...

Anmeld

25. januar 2013

Laulund87

Jeg tænker også at man skal være klar på risikoen for at miste smykkerne.. Især hvis de er på i institution.

Jeg har arbejdet i vuggestue hvor en lille pige (omkring 1,5 år) havde en sølvarmbånd på hver dag. En dag mistede hun det og vi fik en regulær sviner af moderen fordi det var væk. Hun gik fuldstændig i spåner for det var jo et betydningsfuldt armbånd.

Jamen så giver du det da ikke barnet på i VS og du giver slet ikke pædagogerne skylden for det er ikke deres ansvar

Anmeld

25. januar 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
MorDk skriver:

Du er ikke bange for han kan hænge fast i noget? Det ville jeg være...

Nej. Jo... Måske lidt  Er mere bange for at han mister det da det er massiv 24 karat guld hele vejen igennem. Begge armbånd. Men vi er også Tyrker og for os er det en slags kultur. 

Anmeld

25. januar 2013

xoxo2130

Jeg synes godt du kan give hende den på Hun skal bare have den af når hun skal sove.

Min egen datter på 2 år har sit sølvarmbånd på hver dag. Det ser så sødt ud til hende og hun er meget glad for det 

Anmeld

25. januar 2013

Nessie

Daniel fik ingen smykker i dåbsgave, nok fordi han er en dreng

Havde vi fået en pige, så ville jeg nok have givet hende det på ved festlige lejligheder, men taget det af hver gang hun skulle sove.

Anmeld

25. januar 2013

MorDk

Aisha skriver:

Nej. Jo... Måske lidt  Er mere bange for at han mister det da det er massiv 24 karat guld hele vejen igennem. Begge armbånd. Men vi er også Tyrker og for os er det en slags kultur. 

Ja ok... Men jeg har set børn med skader fra halskæder og armbånd og det er ikke noget kønt syn! Hvis du er lidt nervøs for evt. skader så forstår jeg slet ikke at du vælger at lade ham have det på... Kultur/traditioner eller ej. Bare min mening

Men trods en kultur/tradition er ens børns helbred m.m så ikke mere værd? Det er ikke for at skabe dårlig stemning men jeg undre mig bare. Hvis du er bange for armbåndet bliver væk - hvorfor så give ham det på nu hvor han er så lille?

Anmeld

25. januar 2013

MorDk

Laulund87 skriver:

Jeg tænker også at man skal være klar på risikoen for at miste smykkerne.. Især hvis de er på i institution.

Jeg har arbejdet i vuggestue hvor en lille pige (omkring 1,5 år) havde en sølvarmbånd på hver dag. En dag mistede hun det og vi fik en regulær sviner af moderen fordi det var væk. Hun gik fuldstændig i spåner for det var jo et betydningsfuldt armbånd.

Jamen så giver du det da ikke barnet på i VS og du giver slet ikke pædagogerne skylden for det er ikke deres ansvar

Anmeld

25. januar 2013

tinasmor

Kay skriver:

hvor gammel "skal" en baby være før den må få halskæde på...

jeg ved jeg havde halskæde på med en lille guld sut da jeg var helt lille... men jeg aner ik hvor gammel jeg var da jeg fik den på og min mor kan ik huske det...

elna fik nemlig 2 halskæder i navngivnings gave... hun har ik fået en på endnu... men jeg går og overvejer hvornår jeg kan give den på

Min datter fik en flot guldhalskæde og guldhjerte da hun blev født af sine bedsteforældre. Hun er meget glad for den og kigger på den ofte. Her fik hun den på første gang da hun var 3 år og det er til speciele dage som f.eks hendes fødselsdag, jul, nytår osv.

Hun fik den ikke på da hun var helt lille pga kvælningsfare og nu er det mest fordi jeg ville være ked af det, hvis hun mistede den.

Anmeld

25. januar 2013

Camilla..

MariaE skriver:

Små børn skal ikke gå med smykker. Måske til en festlig lejlighed når de er store nok til at vide hvad det er for. F.eks har min datter på snart 4 .haft sin på til du bryllup fordi hun gerne ville se eksta fin ud den dag.
Børn er ikke små pyntedukker. De kan få du smykke på i ny og næ men skal jo ikke lege med f.eks en halskæde på. Hverken smart eller nødvendigt.

Enig her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.