baby og halskæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Kay

MorDk skriver:

Jeg ville personligt ikke give mit barn smykker på. Jeg synes ikke det passer til små babyer og små børn. Jeg ved at det er helt normalt for andre mange kulturer men jeg bryder mig ikke om det. Ville heller ikke hae de har smykker på i vuggestue fx. De kan hænge fast eller komme til skade. Jeg fik selv huller i ørene som 2 -3 årig. Det sys jeg også er forkert. Men det er en anden debat. Og vi er alle forskellige.

Sååå i princippet kan du jo give dit barn halskæde på når du synes hun skal. Lige gyldigt alder

ved godt at valget i sidste ende er mit (og min mands) men mere for at få indputs her inde fra det er nu også meget normalt i den danske kultur skal det så lige siges...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

MorDk

Kay skriver:

ved godt at valget i sidste ende er mit (og min mands) men mere for at få indputs her inde fra det er nu også meget normalt i den danske kultur skal det så lige siges...

Ok det har jeg bare ikke rigtig set sys jeg .... men har heller ikke kigget efter det *S*

Anmeld

24. januar 2013

Kay

MorDk skriver:

Ok det har jeg bare ikke rigtig set sys jeg .... men har heller ikke kigget efter det *S*

er selv dansk så langt tilbage det kan spores og alle børn i min familie har haft deres dåbshalskæde på

Anmeld

24. januar 2013

Kay

der må være flere der har en mening her

Anmeld

24. januar 2013

Muffinmus

Små børn skal ikke gå med smykker. Måske til en festlig lejlighed når de er store nok til at vide hvad det er for. F.eks har min datter på snart 4 .haft sin på til du bryllup fordi hun gerne ville se eksta fin ud den dag.
Børn er ikke små pyntedukker. De kan få du smykke på i ny og næ men skal jo ikke lege med f.eks en halskæde på. Hverken smart eller nødvendigt.

Anmeld

24. januar 2013

Aagaard

Kay skriver:

hvor gammel "skal" en baby være før den må få halskæde på...

jeg ved jeg havde halskæde på med en lille guld sut da jeg var helt lille... men jeg aner ik hvor gammel jeg var da jeg fik den på og min mor kan ik huske det...

elna fik nemlig 2 halskæder i navngivnings gave... hun har ik fået en på endnu... men jeg går og overvejer hvornår jeg kan give den på

Jeg tror jeg ville vente til hun var omkring 15. Jeg ville simpelthen ikke turde, tænk hvis den kom til at side fast i et træ eller et legeredskab

Anmeld

24. januar 2013

anynom

Jeg ville vente så længe som overhovedet muligt. Tænk hvis min datter hænger fat i noget, rykker den i stykker og sluger noget eller bliver kvalt i den?
Synes personligt ikke at babyer (eller små børn) og smykker hører sammen.
Og inden nogen råber højt om at børn ikke skal pakkes ind i vat - er enig, men man skal som forældre sørge for at ens barn ikke bliver udsat for fare.

Anmeld

24. januar 2013

Moma

Vores datter var 2 år, inden hun fik sine dåbssmykker på - og der kun ved særlige lejligheder - familiefester og.lign. Det er også den måde hun bruger dem i dag. 

Jeg er også af den mening at smykker ikke hører sig til babyer og små børn. Men vi er jo alle så forskellige. 

Jeg tænker at en halskæde mere "irriterer" en baby end den gør noget godt, og det ikke er for deres skyld, de har den på. 

Anmeld

24. januar 2013

isabellasmor

MorDk skriver:

Jeg ville personligt ikke give mit barn smykker på. Jeg synes ikke det passer til små babyer og små børn. Jeg ved at det er helt normalt for andre mange kulturer men jeg bryder mig ikke om det. Ville heller ikke hae de har smykker på i vuggestue fx. De kan hænge fast eller komme til skade. Jeg fik selv huller i ørene som 2 -3 årig. Det sys jeg også er forkert. Men det er en anden debat. Og vi er alle forskellige.

Sååå i princippet kan du jo give dit barn halskæde på når du synes hun skal. Lige gyldigt alder

Anmeld

24. januar 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min søn har altid sine guld kæde armbånd og navne armbånd på  Han er den eneste i vuggestuen der har smykker på. Jeg tør ikke give ham halskæde på da jeg er bange for at han bliver kvalt. Måske om et par år forresten han er 2 år og 4 måneder. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.