baby og halskæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Laulund87

MariaE skriver:

Små børn skal ikke gå med smykker. Måske til en festlig lejlighed når de er store nok til at vide hvad det er for. F.eks har min datter på snart 4 .haft sin på til du bryllup fordi hun gerne ville se eksta fin ud den dag.
Børn er ikke små pyntedukker. De kan få du smykke på i ny og næ men skal jo ikke lege med f.eks en halskæde på. Hverken smart eller nødvendigt.

Enig. Min datter fik smykker i dåbsgave, hun er 3 år og har ikke haft dem på endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Ka+Ma=Be

Jeg ville bestemt ikke give en baby smykker på. Ikke kun pga kvælning men også af risiko for at barnet får hevet den i stykker og evt slugt dele af den.
Jeg ville vente til hun er, i hvert fald, 2-3 år :-) (og ikke længere i den orale fase)

Anmeld

24. januar 2013

Majeha

Nu har jeg godt nok drenge, men de har ikke haft det på. Den ældste fik en lille fin ravkæde, der ifølge alternative behandlere skulle hjælpe mod kolik og andre maveonder. Han havde lidt problemer med maven, da han var lille, men ville stadig ikke give ham den på af skræk for kvælningsfare. Har den dog stadig, da den er fra min gode veninde, der stod fadder.

Den yngste (Thor Vitus) fik en lille Thors Hammer i kæde, da det er ham, kæresten har opkaldt ham efter, og det betyder MEGET for ham. Han kommer heller ikke til at få den på, udover til festlige lejligheder og på evt. billeder. Men måske han vil gå med den, når han bliver ældre.

Havde jeg piger, ville det også kun være ved særlige lejligheder. Og selvom en sut, bamse el.lign ikke er noget de vil gå rundt med, når de bliver ældre, er det meget sjovt at have og se på, når man bliver voksen.

Anmeld

24. januar 2013

spj

Personligt synes jeg ikke børn skal have smykker på.
Min datter fik et armbånd af mine Svigerforældre da hun blev født. Det har hun kun på ved særlige lejligheder. Jeg bryder mig ikke om at hun render rundt med det på, hvis hun hænger fast i noget.
Hun fik også en halskæde af hende oldemor. Den har hun endnu ikke haft på. Det synes jeg er alt for farligt. Hun er knap 3.

Hendes kusine fik det samme da hun blev født og hun har det altid på, både halskæde og armbånd, så smag og behag er meget forskelligt.

Anmeld

25. januar 2013

Karina84

Jeg ville godt nok heller ikke turde give mine babyer og helt smaa børn smykker  paa. Tror i øvrigt ogsaa min mand ville stoppe mig længe før jeg overhovedet overvejede det, kan slet ik forstille mig hvad der kunne ske hvis de blev viklet ind i den, eller fik slugt et vedhæng 

Du skriver at det er meget normalt, ogsaa i danske familier. Jeg har aldrig oplevet det - jo maaske hos piger paa en 4-5 aar der skal være fine til en fest, men ellers ikke. 

Kan da godt se at det ser sødt ud, men baby er vel ligeglad tænker jeg? saa i princippet er det kun for vores skyld, eller hvordan?

Men det er jo bare min mening, du skal gøre hvad du føler der er rigtigt, er sikker paa at du har helt styr paa det  

Anmeld

25. januar 2013

Koen.

Det ville jeg ikke turder, men hvis det er normalt i jeres familie er det vel lige meget hvad vi siger så kan du vel bare give hende dem på

Anmeld

25. januar 2013

Miss Kat

Jeg ville personligt ikke give mit barn smykker på. Jeg synes ikke det passer til små babyer og små børn. Jeg ved at det er helt normalt for andre mange kulturer men jeg bryder mig ikke om det. Ville heller ikke hae de har smykker på i vuggestue fx. De kan hænge fast eller komme til skade. Jeg fik selv huller i ørene som 2 -3 årig. Det sys jeg også er forkert. Men det er en anden debat. Og vi er alle forskellige.

Sååå i princippet kan du jo give dit barn halskæde på når du synes hun skal. Lige gyldigt alder

En anden debat, som du siger, men puuha... fik det skidt for et par uger siden. Jeg har familie i USA (født og opvokset i USA, så det handler om kulturforskelle), hvor det ene par fik en lille datter her d. 1. november... For et par uger siden fik de så hendes ører piercet, hvilket virkede helt normalt ud fra deres venners reaktioner.  Et spædbarn!! Jeg har det i forvejen vildt anstrengt med at forældre lader deres småpiger få huller i ørerne, ligesom du fik, men et spædbarn! Puha...  Jeg ser det som et decideret overgreb på en anden persons krop... en person, som ikke er i stand til at værge for sig eller sige fra. 

Sorry, måtte bare lige ud med det, for det rystede mig i min grundvold.

Anmeld

25. januar 2013

Kay

Karina84 skriver:

Jeg ville godt nok heller ikke turde give mine babyer og helt smaa børn smykker  paa. Tror i øvrigt ogsaa min mand ville stoppe mig længe før jeg overhovedet overvejede det, kan slet ik forstille mig hvad der kunne ske hvis de blev viklet ind i den, eller fik slugt et vedhæng 

Du skriver at det er meget normalt, ogsaa i danske familier. Jeg har aldrig oplevet det - jo maaske hos piger paa en 4-5 aar der skal være fine til en fest, men ellers ikke. 

Kan da godt se at det ser sødt ud, men baby er vel ligeglad tænker jeg? saa i princippet er det kun for vores skyld, eller hvordan?

Men det er jo bare min mening, du skal gøre hvad du føler der er rigtigt, er sikker paa at du har helt styr paa det  

ja i min familie bla. men det stridder bare i mod alt andet jeg har i min "ryksæk"... så det er jo derfor jeg tænker meget over det...

Anmeld

25. januar 2013

Karina84

Kay skriver:

ja i min familie bla. men det stridder bare i mod alt andet jeg har i min "ryksæk"... så det er jo derfor jeg tænker meget over det...

Okay, ja vi er jo vokset op med noget forskelligt alle sammen.

Jeg kan godt forstaa at du synes det er svært saa, men jeg ville ikke være i tvivl i hvert fald 

Anmeld

25. januar 2013

Kløver

Kay skriver:

hvor gammel "skal" en baby være før den må få halskæde på...

jeg ved jeg havde halskæde på med en lille guld sut da jeg var helt lille... men jeg aner ik hvor gammel jeg var da jeg fik den på og min mor kan ik huske det...

elna fik nemlig 2 halskæder i navngivnings gave... hun har ik fået en på endnu... men jeg går og overvejer hvornår jeg kan give den på

Min datter fik min svigermors dagmarkors i dåbsgave, og hun har kun haft den på ved fotografen, ville ikke lade hverken baby eller barn før de er modne og store nok til at bære det, og i starten kun ved særlige lejligheder, men bryder mig heller ikke om at mine børn skal have noget omkring halsen og tager feks også hagesmække af inden ungerne skal sove, og bruger skældent suttesnor/kæde og kun hvis vi er på tur hvor de kan tabe den og miste den.

Hvis du vil bruge halsskæderne, ville jeg nok sige at når de går stabilt, så er faren for de kan hænge fast i noget lidt mindre og til mindre gene end når de ligger på maven, kravler og i opstarts-gå-fasen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.