Update på gæt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Dinna88

Doffie skriver:

Behøver da ikke at læse tråden før jeg svare på noget. Det står ikke i reglerne. Og har skrevet pænt.

For at et indlæg er relevant er det ofte nødvendigt - som her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Kay

Dinna88 skriver:

For at et indlæg er relevant er det ofte nødvendigt - som her.

Anmeld

24. januar 2013

Dinna88

Kay skriver:

Tak for det

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

når du siger træning er det så mavebøjninger?

jeg tror jeg vil anbefale dig mere intensiv coretræning

fx plankeøvelser, pilates og masser af rygtræning også

se evt lidt her

http://www.youtube.com/watch?v=q5nyrD4eM64

http://www.youtube.com/watch?v=ve-WiQKi_W8

Problemet med fx mavebøjninger er at det træner de ydre mavemuskler - og dermed  ikke de muskler der sidder ved rygsøjlen og trækker maven og organerne på plads

Dog kan du ikke punkt-træne så selvom du vejer mindre end før, hvis fedtet har valgt at depotere sig på maven så er der ikke andet for end at tabe fedt og det er lettest ved konditionstræning - fx løb, step og zumba bruger også mavemusklerne meget

Hvis du vurderer at det  kun er hud så ka det selvfølgelig være svært men det ligner ikke at der kun er hud

jeg synes bestemt ikke det ser håbløst ud - ofte forbinder folk 100% sammenhængen mellem træning og resultat og det er vigtigt at tænke på at træning er maaange ting og ineffektiv træning er næsten lige så effektivt som ingen træning (hvertfald hvis man vil  ændre på kroppen)

Under navlen er der kun løst hud.
Men problemet er at over navlen der hvor maven stikker langt ud, der er jeg helt hård. Og mavenmusklerne har ikke trukket sig sammen efter min 2. fødsel.
Tråden handler ikke om, at jeg skal tabe mig, eller at jeg gerne vil have en mere tonet krop, men om at mine mavenmuskler ikke har trukket sig tilbage som før jeg blev gravid igen.

Anmeld

25. januar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Under navlen er der kun løst hud.
Men problemet er at over navlen der hvor maven stikker langt ud, der er jeg helt hård. Og mavenmusklerne har ikke trukket sig sammen efter min 2. fødsel.
Tråden handler ikke om, at jeg skal tabe mig, eller at jeg gerne vil have en mere tonet krop, men om at mine mavenmuskler ikke har trukket sig tilbage som før jeg blev gravid igen.

som sagt skrev jeg at jeg ikke ku se om dette var en medvirkende faktor til problemet

men mht mavemusklerne så svarede du ikke på hvilken type mavetræning du laver? jeg vil hvertfald stærkt anbefale det jeg skrev

Anmeld

25. januar 2013

Anonym trådstarter

Giraffen skriver:

som sagt skrev jeg at jeg ikke ku se om dette var en medvirkende faktor til problemet

men mht mavemusklerne så svarede du ikke på hvilken type mavetræning du laver? jeg vil hvertfald stærkt anbefale det jeg skrev

Har aldrig sagt jeg laver mavetræning?

Anmeld

25. januar 2013

Muffinmus

Det er jo desværre ofte der skal mere og mere træning til efter hver graviditet. Kroppen finde ofte ikke bare sig selv igen jo flere børn man får. Nogle enkelte er heldige, men mange skal arbejde hårdt for at komme på plads igen. Og trods det vil vores krop alligevel være anderledes fordi maven har været spændt heeelt ud længe og flere gange.
Så at spille tennis, vil jeg ikke kalde for træning, det er motion, men ikke træning.
Og det du skal prøve er at træne din mave op igen, det kan tennis ikke rigtigt hjælpe dig med. Du bør i stedet for gå til f.eks pilates, step og styrke osv, hvor du både får pulsen op, men samtidigt laver styrkende øvelser for mave ryg, arme og ben.
Prøv f.eks at lave mavebøjninger. Det tager nok 4 mdrs tid før det giver resultat, men sådan er det bare, hårdt arbejde lønner sig. Læg dig på gulet og se lidt tv mens du gør det, eller søt god musik på. Tag måske 10 af gangen, eller 20 hvis du kan det, gør det over flere omgange. Og nogle gør det både aften og morgen. Husk at skifte mellem de lige og skrå mavemuskler:-)

ELLER, et godt råd er SHRED, tag den der hedder 30 dages shred med Jillian, level 1. kan findes på youtube.
Det er træning der vil gave din krop langt bedre end tennis nogensinde vil gøre for dig.
jeg ved du er træt af din mave, og derfor er det op til dig at gøre et ihærdigt forsøg på at andre det, og det er KUN en løsning.
STYRKE øvelser og gode øvelser for kroppen generelt. Alt skal jo følges ad.:-)
Så klem på, det skal nok blive bedre...
Og til trøst kan jeg sige at hvis jeg bare står og hænger ligner min mave sgu også lort, men her 8 mdr efter (har trænet siden hun var 7 uger gammel) hjælper det altså. Nu kan jeg langt bedre holde maven inde:-)

Anmeld

25. januar 2013

tarkoflen

Jeg så noget i det der pinlige lidelser tror jeg det hedder, med en der stadig så gravid ud, nogle år efter hun havde født... Mener det var noget med, at hendes mavemuskler simpelthen var rykket fra hinanden, kan ikke huske om det var under fødslen eller i graviditeten. De kunne ikke finde vej sammen igen, mener lægen kunne mærke det midt på maven ned over navlen... Men hæng mig ikke op på det

Hvis det slet ikke er blevet bedre eller bliver bedre, så ville jeg nok lige høre lægen, om h*n mener der kan være noget galt...

Hende i tvprogrammet var også ret tynd og havde prøvet at træne det væk, men ligemeget hvad hun gjorde, skete der ingenting!

Håber det går væk af sig selv, men bare skal have lidt mere tid!

Anmeld

25. januar 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Har aldrig sagt jeg laver mavetræning?

du skrev bare et problem omkring maven og skrev "træning virker ikke" hvorfor jeg antog at mavetræning var en del af den omtalte træning

jeg har forsøgt at svare så godt jeg kan med træningsrådene, det virker dog til du hellere vil svare på det jeg har misforstået end mit råd 

Anmeld

25. januar 2013

Giraffen

MariaE skriver:

Det er jo desværre ofte der skal mere og mere træning til efter hver graviditet. Kroppen finde ofte ikke bare sig selv igen jo flere børn man får. Nogle enkelte er heldige, men mange skal arbejde hårdt for at komme på plads igen. Og trods det vil vores krop alligevel være anderledes fordi maven har været spændt heeelt ud længe og flere gange.
Så at spille tennis, vil jeg ikke kalde for træning, det er motion, men ikke træning.
Og det du skal prøve er at træne din mave op igen, det kan tennis ikke rigtigt hjælpe dig med. Du bør i stedet for gå til f.eks pilates, step og styrke osv, hvor du både får pulsen op, men samtidigt laver styrkende øvelser for mave ryg, arme og ben.
Prøv f.eks at lave mavebøjninger. Det tager nok 4 mdrs tid før det giver resultat, men sådan er det bare, hårdt arbejde lønner sig. Læg dig på gulet og se lidt tv mens du gør det, eller søt god musik på. Tag måske 10 af gangen, eller 20 hvis du kan det, gør det over flere omgange. Og nogle gør det både aften og morgen. Husk at skifte mellem de lige og skrå mavemuskler:-)

ELLER, et godt råd er SHRED, tag den der hedder 30 dages shred med Jillian, level 1. kan findes på youtube.
Det er træning der vil gave din krop langt bedre end tennis nogensinde vil gøre for dig.
jeg ved du er træt af din mave, og derfor er det op til dig at gøre et ihærdigt forsøg på at andre det, og det er KUN en løsning.
STYRKE øvelser og gode øvelser for kroppen generelt. Alt skal jo følges ad.:-)
Så klem på, det skal nok blive bedre...
Og til trøst kan jeg sige at hvis jeg bare står og hænger ligner min mave sgu også lort, men her 8 mdr efter (har trænet siden hun var 7 uger gammel) hjælper det altså. Nu kan jeg langt bedre holde maven inde:-)

samme video har jeg foreslået 

hun har forøvrigt lavet en der hedder ripped in 30 med 4 træningsvideoer der er (i mine øjne) endnu bedre (bare sådan til hvis man får brug for lidt afveksling )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.