Det er jo desværre ofte der skal mere og mere træning til efter hver graviditet. Kroppen finde ofte ikke bare sig selv igen jo flere børn man får. Nogle enkelte er heldige, men mange skal arbejde hårdt for at komme på plads igen. Og trods det vil vores krop alligevel være anderledes fordi maven har været spændt heeelt ud længe og flere gange.
Så at spille tennis, vil jeg ikke kalde for træning, det er motion, men ikke træning.
Og det du skal prøve er at træne din mave op igen, det kan tennis ikke rigtigt hjælpe dig med. Du bør i stedet for gå til f.eks pilates, step og styrke osv, hvor du både får pulsen op, men samtidigt laver styrkende øvelser for mave ryg, arme og ben.
Prøv f.eks at lave mavebøjninger. Det tager nok 4 mdrs tid før det giver resultat, men sådan er det bare, hårdt arbejde lønner sig. Læg dig på gulet og se lidt tv mens du gør det, eller søt god musik på. Tag måske 10 af gangen, eller 20 hvis du kan det, gør det over flere omgange. Og nogle gør det både aften og morgen. Husk at skifte mellem de lige og skrå mavemuskler:-)
ELLER, et godt råd er SHRED, tag den der hedder 30 dages shred med Jillian, level 1. kan findes på youtube.
Det er træning der vil gave din krop langt bedre end tennis nogensinde vil gøre for dig.
jeg ved du er træt af din mave, og derfor er det op til dig at gøre et ihærdigt forsøg på at andre det, og det er KUN en løsning.
STYRKE øvelser og gode øvelser for kroppen generelt. Alt skal jo følges ad.:-)
Så klem på, det skal nok blive bedre...
Og til trøst kan jeg sige at hvis jeg bare står og hænger ligner min mave sgu også lort, men her 8 mdr efter (har trænet siden hun var 7 uger gammel) hjælper det altså. Nu kan jeg langt bedre holde maven inde:-)
Anmeld