Ægdonor igen for 6 gang :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Peanut

Hvordan forgår forberedningen? Altså i hvor længe ska man stikke sig osv inden de ka høste æg? Og hvordan tager de ægene ud? Vh stine

Går ud fra det er det samme som ved reagensglasbehandling.

"Den korte behandling varer cirka 1 måned. Når du får menstruation, bliver du scannet en af de første dage, mens du stadig bløder. Er scanningen ok – tynd slimhinde i livmoderen og normale æggestokke - begynder du stimulation med et FSH præparat. Du scannes igen cirka 5 dage efter, og når stimulationen er godt i gang, suppleres FSH injektionerne med en ekstra injektion dagligt for at modvirke ægløsning. Når æggene er modne, tager du en ægmodnings/ægløsningssprøjte og 1.5 døgn efter, tager man æggene ud. Æggene er oftest modne efter cirka 10 dages stimulation. Æggene befrugtes og dyrkes i laboratorium i 2-5 dage."

Æggene bliver taget ud med en nål gennem skeden.

http://www.netdoktor.dk/fertilitet/behandling_hormoner.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Carina:-)

Lone H. skriver:

Jeg tænker ikk på det som mit barn, da det ikke er mig der bære barnet, eller mærker det jeg er bare hjælper til at et par kan få deres drømmebarn

Jeg har gået og spekuleret lidt over det her siden i går.

Og nu spørger jeg bare,sådan helt frit.

Men... Det var til en veninde ikke?

Så du kommer til at se barnet jævnligt?

Hvad så hvis nu din veninde ikke bliver en god mor?

(Det er der jo nogen der ikke bliver...)

Eller hun bare bliver en mor med nogen prioteringer som du ikke kan forholde dig  til.

Tror du så ikke det vil blive svært at undertrykke at du reelt er barnets mor?

Tænker du kunne få lyst til at gribe ind,fordi du må have nogle følelser for det barn.

Og når nu barnet bliver ældre og måske ligner dig eller din datter meget?

Det tænker jeg også må være svært at se en kopi af sig selv ved en anden familie.

Og hun vil jo nok ( vi lader som om det er en pige ) -På et eller andet tidspunkt søge dig meget hvis hun ved du er hendes bio mor.

Har I tænkt hvordan I vil takle det?

Jeg synes det er fantastisk at man kan donere,men jeg spekulerer på om nogen tænker på barnets tarv.

F.eks hvordan det kan være for et barn at vide at ens mor s veninde er ens biologiske mor.

Jeg har en veninde med 2 donor børn (sæddonor)

Og især den ældste har det rigtigt svært i tider med at være donorbarn.

Det var så anonymt,så der er intet at gøre.

Men tænker bare at en veninde er meget tæt på ....Tænke tænke

Det blev rodet sorry,og skal altså ikke opfattes negativt 

Jeg spekulerer bare 

Anmeld

24. januar 2013

Nessie

Det er SÅ flot at du gør det igen, og specielt når det er så hårdt ved din krop

Det ser voldsomt ud med de blå mærker, håber da hurtigt de forsvinder igen

Anmeld

25. januar 2013

sus73

Lone H. skriver:

Ja som overskriften siger så er jeg igang med donation igen, men denne gang er det en åben-kendt donation, dvs modtager og jeg kender hinanden og at det barn det forhåbeligt kommer ud af det, kan få af vide hvis det ønsker hvor den rent biologisk kommer fra

Men puha denne gang er slem for mig krop, har blå mærker på maven og mange smerter, kvalme og hovedpine men på den gode side er der så også over 20 æg igen, og modtager besluttede igår at alt over 10 æg måtte fertillitetsklinikken give til et eller to par mere skal have taget æg ud på lørdag igen

Ligger li et billede ind af min mave så kan i se de blå mærker, sygeplejesken siger det ikk er så slemt som det ser ud der var os meget mere blå og rødt igår

Mener jeg har skrevet til dig før, men gør det gerne igen. Synes det er så skønt at du har valgt at blive ægdonor. Har selv været i udlandet for at modtage æg (kan ikke lade sig gøre herhjemme, når man er enlig), og er nu gravid. Havde det ikke været for kvinder som dig, og hende der har doneret æg til mig, så ville jeg ikke opleve at blive mor, og det samme gælder for mange andre kvinder.

De blå mærker ser voldsomt ud, men betyder intet. Dengang jeg var i behandling med "stik-hormoner" havde jeg også en farvepallet af blå og gule mærker på maven.

Anmeld

25. januar 2013

VIPpigen

Du er så sej....

hvornår skal vi ses igen egentligt. Vi har ikke set hinanden i en menneskealder jo

Anmeld

30. januar 2013

prinsesse snullergøj

Du er bare den sejeste, med det største hjerte af guld....ej mere end det

knus og kram

Anmeld

21. februar 2013

prinsesse snullergøj

LMX skriver:

Hvornår er man for gammel?

Overvejer selv at donere æg.

35år er max alder 

Anmeld

21. februar 2013

LRJ

VIPpigen skriver:

Du er så sej....

hvornår skal vi ses igen egentligt. Vi har ikke set hinanden i en menneskealder jo

Ej havde slet ikke set du havde skrevet her

Men vi kan ses en weekend hvor jeg har julie, så kan de to små lege sammen, sidst jeg så dig havde du jo stadig mave på, så det er 2 år siden

Anmeld

21. februar 2013

VIPpigen

Lone H. skriver:

Ej havde slet ikke set du havde skrevet her

Men vi kan ses en weekend hvor jeg har julie, så kan de to små lege sammen, sidst jeg så dig havde du jo stadig mave på, så det er 2 år siden

Haha... Du skal ikke undskylde... Det kan smutte ret tit når jeg ikke husker at citere altid .

Ja, det kunne være så super... Amen har vi ikke set hinanden siden, jeg fødte, ja, det er jo over 2 år siden... Hold op hvor vildt så må vi "handle" snart altså...

Anmeld

21. februar 2013

Faith

Du er så helt igennem sej!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.