Kan godt forstå du blev paf.....tænker lidt, at det var for at sige noget igen.
Jeg har faktisk prøvet noget lign, men der var jeg bare "gimpen". Inden vi flyttet i hus boede vi også i lejlighed og under os boede et par med et barn, som vågnede os i gennemsnit 2-3 gange hver nat med gråd. Vi klagede aldrig, og tænkte det var synd for både barn og forældre, at han led af maridt eller lign.
Vi valgte så en aften at invitere et par venner til en hygeaften med vin, lidt musik, gæt og grimasser m.m. Ikke en abefest, men en hyggelig aften. Vi satte endda en seddel op i opgangen. Allerede kl 21 stod moren i døren og bad os om at stoppe "festen", da vi larmede for meget. Der var ikke musik, kun snak og vi var kun 8 personer. Og det var den eneste gang i 2 år, vi lavet noget der tilnærmelsesvis kunne forstyrre andre. Må indrømme jeg der tænkte, ej helt ærlig...vi bliver vækket hver nat af jer, kunne I ikke bare en gang se i gennem fingre med os. jeg ved godt at børn er børn osv. men tænker lidt at rummelighed jo lidt går begge veje.
Nu ved jeg ikke hvordan jeres forhold ellers er, men kunne hun have været blevet lidt tøsefornærmet over du kom, når nu hun- efter hendes mening- ser igennem fingre med at blive vækket tit af jeres søn? Og hun så bliver sat på plads fordi, hun en enkelt gang har sin søster på besøg Og hvis I nu tog en snak med dem i fred og ro, så kunne I finde en løsning? Det er jo drønærgeligt hvis I skal gå og skule til hinanden resten af tiden.
Det er ikke fordi jeg siger du skal gøre noget andet eller lign end det du har gjort, bare lige et input til at se det fra hendes side også.

De bliver bestemt ikke vækket hver nat 
F.eks. i nat sov Silas som en sten hele natten.. Ja lige nu her for tiden har der været lidt fordi Silas er rykket fra tremmeseng og over i juniorseng, så indrømmet, der er da nogle nætter hvor de måske bliver vækket.. Men hvis Silas græder om natten er det kun i ca. 10 minutter hvis det er slemt, ellers så lægger han sig til at sove igen med det samme han kommer ind til os 
Jeg kan godt se at det må være irriterende, hvis man ikke selv har børn, men ligefrem at stille op med så dumt et spørgsmål som, om vores barn har kolik? Ej det synes jeg er langt ude, for så meget græder han slet slet ikke i nærheden af...
Jeg ville gerne kunne se det fra deres side, men det er altså ikke os, der HVER aften sætter vores vaskemaskine til klokken 19.30 om aftenen (Deres vaskemaskine er lige over Silas' værelse) det er ikke os der hver morgen har vores telefon/vækkeur liggende på gulvet med vibrator slået til og lader den køre i 5-10 minutter før den bliver slukket, det er heller ikke os der hver aften griner som besat og spiller høje bilspil på vores playstation og til allersidst, er det heller ikke os der forbyder vores underboer at låse ydredøren, fordi vi kun har én nøgle at låse os ind med, dvs. at vores barnevogn står for ulåst dør om natten...
Alle disse ting ser jeg igennem fingre med, men når jeg så lige har lagt min søn til at sove, jeg er højgravid med bækkenløsning og alene hjemme.. Ja så forventer jeg sgu ro, medmindre andet er annonceret.. Og jeg gik endda derop med et smil på læben og bare ville høre hvor lang tid de havde tænkt sig at blive ved, for ja, de har jo som sagt trampet rundt deroppe som elefanter hele dagen og klokken var på det tidspunkt 20.25...
Og det kan godt være at hun synes de ikke larmer, men lad os sige det sådan at de har gæster næsten hver weekend som tramper rundt ude i trappeopgangen (Igen noget jeg ser igennem fingre med)... At han så ikke får søvn nok til hans eksamen, det synes jeg ikke kan være vores problem, så må han gå tidligere i seng eller også så kunne han bruge foromtalte weekend på at sove.. 
Ville gerne tage en snak med dem stille og roligt, det var det jeg prøvede igår, men det kan jeg tydeligt se absolut ikke vil føre nogle som helst steder andet det ene angreb efter det andet