Anonym skriver:
det er nemlig rigtigt! han kan ikke bare skifte og kun arbejde om morgenen. da jeg kun er på kontant hjælp bliver han nød til at arbejde så meget han har to valg. enten kan han beholde sine arbejds tider eller os kan han vælge at sige op. så vi har desværre ikke så mange valg os derfor min kæreste ikke er der så meget til at hjælp. der er blot nogen jeg ikke lige orker at bruge energi på at svare
Hvor er det dejligt at læse at du spørger om hjælp til noget så vigtigt som dit barns ve og vel. Det er klart at en mor med overskud, er en langt mere nærværende mor for sit barn, end en mor der kører sig selv så langt ud. Så al respekt for at du tør stå frem med din situation for at høre andres mening.
Når man spørger om råd på en offentlig debat, skal man også være klar til at turde få lidt modspil. Det er nok ikke så rart når man tænker på hvad du er igennem lige nu, jeg har ikke selv haft depression, men har haft det tæt inde på livet i mit netværk. Jeg kan se hvor hårdt det er og hvor nedbrudt man kan blive.
Jeg stiller mig ikke undrende til dit spørgsmål, jeg tænker en ide til din familie kan være at finde noget aflastning. Som en anden skriver vil det være bedst at finde nogen i kender i forvejen, eller få en aflastning gennem kommunen, så man er sikker på at der er tilsyn med familien.
Men jeg vil foreslå dig at undersøge muligheden for at din mand/kæreste kan få tabt arbejdsfortjeneste i stedet for at gå på arbejde så meget. Som flere har været inde på, så vil jeg også som det første forsøge at holde det inden for de familie rammer i har i jeres hjem. Det er jeres fælles ansvar at få hjemmet til at køre og at få et lille barn i aflastning, kan være hårdt for alle parter. Men far har også et ansvar som han bør tage alvorligt. Så derfor vil mit råd til jer være, at i forhører jer i kommunen og muligheden for at få tabt arbejdsfortjeneste i en periode, så han kan komme hjem og være sammen med jer, eller være sammen med jeres barn for sig selv, så du kan få aflastning på den måde. Hvis det bevilliges, vil kommunen dlkke det din kæreste ikke får løn for på arbejdspladsen, så i kan få økonomien til at fungere og samtidig passe på dig. Om det er så nemt som jeg skriver, afhænger også af hvilken kommune i har, men jeg ville helt sikkert undersøge muligheden om TA før jeg ville tænke på en aflastningsfamilie.
Held og lykke og jeg håber snart du finder en løsning, så du kan komme lidt mere ovenpå igen 
Anmeld