Aflastningsfamilie søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har en bekendt som selv har fundet en aflastnins famile.

Børnene er der 3-4 dage om ugen, og de har så bare haft en aftale om, at de dækker alle deres extra udgifter, de ville få osv. 

Da de havde kørt det på den måde i ca 1 år, fik de det gjort officelt gennem komunen, så de vist også ka få lidt tilskud.

Nu har hun det heldigvis meget bedre igen, og behovet for aflastning, er mindre. Det har kørt helt uden problemer! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

Betina Byberg

hej.
jeg syntes det er stort af dig og sige at du mener du har brug for aflastning det er et kæmpe skridt.
og så vil jeg gerne lige sige jeg har selv været i aflastning og det syntes jeg personligt var super hyggeligt lige og se noget andet end min mor.
og jeg kom ikke i fast plege fordi jeg blev tvunget men fordi min mor gik med til en frigviligt anbringelse uden for hjemmet.
så det der med af mange aflastnings børn blir tvunget væk fra forældrene er noget lort at lukke ud.
hvis du mener du har behov for lidt aflastning så ring du trykt til kommunen og få en aflastning igen de er der for at hjælpe

Anmeld

17. januar 2013

hesøth

o1Mutte skriver:

Jeg syntes alle skal ha en for at bede om hjælp når det bliver svært. Alle ved hvor svært det er at have behov for hjælp, og det må da være endnu sværere når det gælder ens barn/børn!
Derfor er jeg dissideret CHORKERET over nogen af de ufølsomme kommentarer nogen kommer med!
Det er da 1000 gange bedre at bede om hjælp, og være en super mor i hverdagen og kan lade op et par gange om måneden, end at være sur, træt, udkørt osv. osv. hele tiden.

Håber I tænker jeg om en anden gang, og lige lader de fordømmende kommentarer blive inde i jeres hoved.

Til TS håber du finder en løsning for dig og din familie

Jeg er enig med at der kan være et behov, hvis moderen var enlig og intet netværk havde og har en depression. I det tilfælde kan det da sagtens være reelt at bede kommunen om hjælp.

MEN det jeg igen og igen spørger ind til er: Hvor er faderen til barnet henne i alt dette? At han har treholdskift kan da ikke være en undskyldning for ikke at hjælpe til derhjemme og aflaste sin syge kone/kæreste, når der tydeligvist er et behov.

Man kan da ikke læne sig tilbage og sige: Nåh ja det var da synd for min kone, at hun har fået en depression, men jeg skal på arbejde, så ring lige til kommunen efter hjælp??

Anmeld

17. januar 2013

Faith

Doffie skriver:

Jeg vil ikk anbefale at ringe til kommunen, de tror straks alt muligt og pludselig mister du børnene.

Brug heller noget familie.

Sikke da en kæmpe gang vås!!!! Ja undskyld mig, men det er simpelthen ikke rigtigt, og bliver faktisk lidt vred over at du skriver sådan.

Der er INGEN kommuner der fjerner børn fordi en forælder har en depression. Og især da ikke når problemet erkendes og der bedes om hjælp. Der vil komme mere obs på familien, men kun for at hjælpe og støtte. Det er i ingens interesse at fjerne børn hvis ikke det er absolut nødvendigt!

Anmeld

17. januar 2013

o1Mutte

hesøth skriver:

Jeg er enig med at der kan være et behov, hvis moderen var enlig og intet netværk havde og har en depression. I det tilfælde kan det da sagtens være reelt at bede kommunen om hjælp.

MEN det jeg igen og igen spørger ind til er: Hvor er faderen til barnet henne i alt dette? At han har treholdskift kan da ikke være en undskyldning for ikke at hjælpe til derhjemme og aflaste sin syge kone/kæreste, når der tydeligvist er et behov.

Man kan da ikke læne sig tilbage og sige: Nåh ja det var da synd for min kone, at hun har fået en depression, men jeg skal på arbejde, så ring lige til kommunen efter hjælp??

Tænker lidt at der må være en grund til at hendes mand arbejder så meget. Tingene skal køre økonomisk rundt, og hvis hun er sygemeldt er pengene ikke store.

(Bare tanker, aner ikke om det er sandt eller ej)

Anmeld

17. januar 2013

Doffie

hesøth skriver:

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Tænker lidt at der må være en grund til at hendes mand arbejder så meget. Tingene skal køre økonomisk rundt, og hvis hun er sygemeldt er pengene ikke store.

(Bare tanker, aner ikke om det er sandt eller ej)

det er nemlig rigtigt! han kan ikke bare skifte og kun arbejde om morgenen. da jeg kun er på kontant hjælp bliver han nød til at arbejde så meget han har to valg. enten kan han beholde sine arbejds tider eller os kan han vælge at sige op. så vi har desværre ikke så mange valg os derfor min kæreste ikke er der så meget til at hjælp. der er blot nogen jeg ikke lige orker at bruge energi på at svare

Anmeld

17. januar 2013

Angelspot

Anonym skriver:

det er nemlig rigtigt! han kan ikke bare skifte og kun arbejde om morgenen. da jeg kun er på kontant hjælp bliver han nød til at arbejde så meget han har to valg. enten kan han beholde sine arbejds tider eller os kan han vælge at sige op. så vi har desværre ikke så mange valg os derfor min kæreste ikke er der så meget til at hjælp. der er blot nogen jeg ikke lige orker at bruge energi på at svare

Hvor er det dejligt at læse at du spørger om hjælp til noget så vigtigt som dit barns ve og vel. Det er klart at en mor med overskud, er en langt mere nærværende mor for sit barn, end en mor der kører sig selv så langt ud. Så al respekt for at du tør stå frem med din situation for at høre andres mening. 

Når man spørger om råd på en offentlig debat, skal man også være klar til at turde få lidt modspil. Det er nok ikke så rart når man tænker på hvad du er igennem lige nu, jeg har ikke selv haft depression, men har haft det tæt inde på livet i mit netværk. Jeg kan se hvor hårdt det er og hvor nedbrudt man kan blive.

Jeg stiller mig ikke undrende til dit spørgsmål, jeg tænker en ide til din familie kan være at finde noget aflastning. Som en anden skriver vil det være bedst at finde nogen i kender i forvejen, eller få en aflastning gennem kommunen, så man er sikker på at der er tilsyn med familien. 

Men jeg vil foreslå dig at undersøge muligheden for at din mand/kæreste kan få tabt arbejdsfortjeneste i stedet for at gå på arbejde så meget. Som flere har været inde på, så vil jeg også som det første forsøge at holde det inden for de familie rammer i har i jeres hjem. Det er jeres fælles ansvar at få hjemmet til at køre og at få et lille barn i aflastning, kan være hårdt for alle parter. Men far har også et ansvar som han bør tage alvorligt. Så derfor vil mit råd til jer være, at i forhører jer i kommunen og muligheden for at få tabt arbejdsfortjeneste i en periode, så han kan komme hjem og være sammen med jer, eller være sammen med jeres barn for sig selv, så du kan få aflastning på den måde. Hvis det bevilliges, vil kommunen dlkke det din kæreste ikke får løn for på arbejdspladsen, så i kan få økonomien til at fungere og samtidig passe på dig. Om det er så nemt som jeg skriver, afhænger også af hvilken kommune i har, men jeg ville helt sikkert undersøge muligheden om TA før jeg ville tænke på en aflastningsfamilie.

Held og lykke og jeg håber snart du finder en løsning, så du kan komme lidt mere ovenpå igen 

Anmeld

17. januar 2013

MaleneG

Doffie skriver:

Der er jo nok en grund til man ber om en FREMMED familie til sine børn, fordi man ikke magter dem

Vi ser forakelligt på det og jeg skriver kun hvad jeg ved iht til folk jeg kender der har mærket det på egen krop hvad det vil sige at man siger kommunens familie afdeling at man ikke magter sine sine børn

Puha får lidt ondt i maven over det du skriver.. 

Selvfølgelig er der ingen mennesker der BARE får taget deres børn, vi har i DK lovgivning der både sikre barn/forældrenes ret, i kraft af disse love, skal der en masse undersøgelser, og forebyggende foranstaltninger til før man kan fjerne et barn fra deres forældre. 

Jeg synes det er rigtig ærgeligt, og meget umodent af dig at udtale dig så sort/hvidt om noget der så langt fra er sort/hvidt. Ja du kender formegentlig nogle stykker hvor det er sket, men jeg kan garantere dig at INGEN af dem har fået fjernet deres barn på baggrund af behovet for aflastning indimellem, der har været meget mere og nogle langt større problemstillinger, der har gjort at kommunen i disse tilfælde har været nødsaget til at fjerne barnet fra dens forældre. Måske de nok har fremstået meget "uskyldige" og uforstående overfor deres barn pludseligt er "væk", men måske det formegentlig skyldes de er flove, og kede af deres situation? Husk der er alt det vi ser, og så er der alt det bag kulissen. 

Anmeld

17. januar 2013

Faith

MaleneG skriver:

Puha får lidt ondt i maven over det du skriver.. 

Selvfølgelig er der ingen mennesker der BARE får taget deres børn, vi har i DK lovgivning der både sikre barn/forældrenes ret, i kraft af disse love, skal der en masse undersøgelser, og forebyggende foranstaltninger til før man kan fjerne et barn fra deres forældre. 

Jeg synes det er rigtig ærgeligt, og meget umodent af dig at udtale dig så sort/hvidt om noget der så langt fra er sort/hvidt. Ja du kender formegentlig nogle stykker hvor det er sket, men jeg kan garantere dig at INGEN af dem har fået fjernet deres barn på baggrund af behovet for aflastning indimellem, der har været meget mere og nogle langt større problemstillinger, der har gjort at kommunen i disse tilfælde har været nødsaget til at fjerne barnet fra dens forældre. Måske de nok har fremstået meget "uskyldige" og uforstående overfor deres barn pludseligt er "væk", men måske det formegentlig skyldes de er flove, og kede af deres situation? Husk der er alt det vi ser, og så er der alt det bag kulissen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.