Aflastningsfamilie søges!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.282 visninger
79 svar
0 synes godt om
17. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg lider af svær depression og får pt hjælp men det kan være svært at overskue børnene hele tiden lige pt. Har to børn hvor den ene er hos min eks mand og han har hans datter hver 2. weekend, så var det jeg snakkede med kæresten om vi ikke kunne finde en aflastnings familie så den lille kunne komme afsted to gange om måneden, og ja ved godt at i måske tænker hvorfor tager kæresten ikke bare den lille?! simpelthen fordi han arbejder rigtig meget, han arbejder 3. holdsskift, og der er ikke nogen i vores familie der kan være aflastnings familie hver 2. weekend, men lige pt trænger jeg til at blive rask og dermed har jeg også brug for de to gange om måneden til at blive aflastet lidt da jeg har mine to børn rigtig meget alene. 

Mit spørgsmål er vel skal det gå igennem kommunen eller kan man finde det andre steder? Og koster det evt noget? håber der sidder en social rådgiver eller lign. der kan rådgive lidt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2013

B&J

bare fordi det går igennem kommunen bliver du ikke stemplet hvis det er det du er bange for, syntes du skal ringe der op og snakke med dem

Anmeld

17. januar 2013

fairlady

Anonym skriver:

Jeg lider af svær depression og får pt hjælp men det kan være svært at overskue børnene hele tiden lige pt. Har to børn hvor den ene er hos min eks mand og han har hans datter hver 2. weekend, så var det jeg snakkede med kæresten om vi ikke kunne finde en aflastnings familie så den lille kunne komme afsted to gange om måneden, og ja ved godt at i måske tænker hvorfor tager kæresten ikke bare den lille?! simpelthen fordi han arbejder rigtig meget, han arbejder 3. holdsskift, og der er ikke nogen i vores familie der kan være aflastnings familie hver 2. weekend, men lige pt trænger jeg til at blive rask og dermed har jeg også brug for de to gange om måneden til at blive aflastet lidt da jeg har mine to børn rigtig meget alene. 

Mit spørgsmål er vel skal det gå igennem kommunen eller kan man finde det andre steder? Og koster det evt noget? håber der sidder en social rådgiver eller lign. der kan rådgive lidt..

kender desværre ikke lige nogen der kan hjælpe.

vil bare ønske dig alt godt og håber du finder  noget aflastning snart.

Anmeld

17. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

bare fordi det går igennem kommunen bliver du ikke stemplet hvis det er det du er bange for, syntes du skal ringe der op og snakke med dem

okay for det ville heller ikke være det bedste hvis de slet ikke mente jeg kunne have dem bare fordi jeg lige har behov for at blive aflastet to gange om måneden, kan bare mærke jeg har behov for det lige nu 

Anmeld

17. januar 2013

Doffie

Anonym skriver:

Jeg vil ikk anbefale at ringe til kommunen, de tror straks alt muligt og pludselig mister du børnene.

Brug heller noget familie.

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

okay for det ville heller ikke være det bedste hvis de slet ikke mente jeg kunne have dem bare fordi jeg lige har behov for at blive aflastet to gange om måneden, kan bare mærke jeg har behov for det lige nu 

ja og det er det aflastningsfamilier er der for, til folk der lige har behov for en pause syntes du skal få ringet, det er jo altid lovligt at møde en familie og takke nej hvis man ikke kan sammen med dem, men ring og hør kommunen omkring det hele

Anmeld

17. januar 2013

B&J

Doffie skriver:

Jeg vil ikk anbefale at ringe til kommunen, de tror straks alt muligt og pludselig mister du børnene.

ej det passer altså ikke. kender mange børn der har været i aflastning uden de er blevet fjernet jeg var som lille mine søskende var også og vi boede da hos min mor og hver anden weekend var vi på besøg hos den aflastning

en ung familie jeg kender får deres pige passet hver 14dag fordi de kan få lidt ro og de får hende altså ikke fjernet...

Anmeld

17. januar 2013

MorTilEn2013Dreng

tror måske du skal ringe til kommunen. men ved det faktisk ikke..
og kæmpe til dig

Anmeld

17. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nu ved jeg godt at du ikke er enlig, men der er jo mange enlige der har aflastningsfamiler. Og dem bliver der jo ikke set ned på. Du har det dårligt, og har brug for at lade op en gang i mellem, så kan jeg ikke se noget galt i det. Kom til at tænke på noget: hellere at forældre der har det dårligt får børn passet end at de får det dårligere og ender med at gøre skade på børnene.

Anmeld

17. januar 2013

Dinna88

Doffie skriver:

Jeg har ikke lige tid til at skrive noget detaljeret, da jeg lige har en lille Adam på armen.

Men ts - du skal bestemt ikke tage det Doffie skriver for gode ord. Det er selvfølgelig ikke sandt. Kommunen er der for at hjælpe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.