Hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Jeg har aldrig taget temperaturen på mine børn, da jeg kan mærke, om de er varme og har feber.

Jeg ville dog købe et til øret, hvis jeg kom i en situation, hvor jeg blev nødt til at investere i et termometer for at få den præcise temperatur. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2013

Thalia

Vi har et øretermometer, men finder det kun frem hvis vores børn er varme og samtidig "fjerne" og svære at få kontakt til. Eller hvis vi skal snakke med en læge, for de spørger typisk til temp.

Hvis børnene er febervarme, men derudover har det ok. Altså hvis de gerne vil lege eller sidde og se fjernsyn, spise list is eller drikke saft, så er termometeret i min bog fuldstændig ligegyldigt. Og det gir ikke ret meget mening at irritere et sygt barn unødigt ved at rende og tage temperatur.

Anmeld

20. januar 2013

Thalia

Laulund87 skriver:

Sjovt for de gør også sådan på nogle børneafdelinger.. Synes det lyder helt hen i vejret det du skriver og bare fordi man ikke gør sådan i USA, behøver det jo ikke være forkert

Det gør de nu ikke på alle børneafdelinger.

Da min ældste søn var langtidsindlagt i Aalborg på børneafdelingen så jeg aldrig skyggen af et numsetermometer. De bruge øretermometere og testede i en periode infarøde termometere.

Jeg spurgte på et tidspunkt sygeplejerskerne til hvad de fandt mest sikkert at bruge, og de sagde øretermometeret.

Derudover forklarede de at det var ret mange år siden de var gået væk fra numsetermometere, da de ikke var mere sikre end de andre, men at de helt klart var mere ubehagelige for børnene. Og når de i forvejen havde med alvorligt syge børn at gøre, var der ingen grund til at gøre ting værre for dem.

Anmeld

20. januar 2013

Laulund87

Thalia skriver:

Det gør de nu ikke på alle børneafdelinger.

Da min ældste søn var langtidsindlagt i Aalborg på børneafdelingen så jeg aldrig skyggen af et numsetermometer. De bruge øretermometere og testede i en periode infarøde termometere.

Jeg spurgte på et tidspunkt sygeplejerskerne til hvad de fandt mest sikkert at bruge, og de sagde øretermometeret.

Derudover forklarede de at det var ret mange år siden de var gået væk fra numsetermometere, da de ikke var mere sikre end de andre, men at de helt klart var mere ubehagelige for børnene. Og når de i forvejen havde med alvorligt syge børn at gøre, var der ingen grund til at gøre ting værre for dem.

Det er også derfor jeg skrev nogle børneafdelinger

Jeg har det helt fint og aller bedst med at bruge det på den måde, og især når man bruger det på OUH og i Randers.

Anmeld

20. januar 2013

Nihan

Laulund87 skriver:

Det er også derfor jeg skrev nogle børneafdelinger

Jeg har det helt fint og aller bedst med at bruge det på den måde, og især når man bruger det på OUH og i Randers.

Hej igen

Du har da ret, at sige at 'bare fordi de ikke bruger den metode USA, bekrafter det ikke at det er en farlig metode'. Tilgengæld bekrafter det heller ikke noget, at de gør det i nogle børneafdeliger i dk. Hvad jeg siger bare at den metode var tidligere brugt i fleste lander, men nu har Mange andre lander fravalgt at gøre det, ikke kun USA. Det blev vist at der er stor risiko for alvorlig bivirkninger, derfor bliver nu andre metoder brugt istedet. Men det er rigtigt at endetarme metoden giver den mest akkurat temperatur. Det er jo en Trade off mellem hvad du vil gøre. Helt nøjagtig temperatur med risiko for bivirkninger, som kan være så alvorlig som hjertestop, eller næsten akkurat løsning. Selvølgelig har man fri jo, hvad man skal vælge. Bare man tager en informeret valg. - ikke 'det gøre bare sådan her' god aften til alle  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.