Hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

Det har vi også købt nu. Jeg kan også godt huske hvordan det var i måsen, så kan godt forstå hende.
Nu skal vi bare lige have hende til at blive gode venner med øreternometeret.

kan du ikke gøre noget sjovt ud af det lad hende selv prøve at få den til at bippe også hopper du imens og griner så den bliver sjov, vi gøre nogle af tinge sjove hvis daniel ikke har lyst også prøver vi stille og rolig og vi prøver på os selv osv, ved godt det er lidt spild af den men det virker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

kan du ikke gøre noget sjovt ud af det lad hende selv prøve at få den til at bippe også hopper du imens og griner så den bliver sjov, vi gøre nogle af tinge sjove hvis daniel ikke har lyst også prøver vi stille og rolig og vi prøver på os selv osv, ved godt det er lidt spild af den men det virker

Farmand prøvede også at gøre det på mig og lillebror først og hun fik lov til at prøve på mig, men det hjalp ikke.
Men det er da en god ide måske at hoppe når det bipper. Det må vi prøve i morgen, hvis hun er varm.
Hun er en stædig lille en.

Anmeld

14. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

Farmand prøvede også at gøre det på mig og lillebror først og hun fik lov til at prøve på mig, men det hjalp ikke.
Men det er da en god ide måske at hoppe når det bipper. Det må vi prøve i morgen, hvis hun er varm.
Hun er en stædig lille en.

det er daniel også men når alt bliver til sjov overgiver han sig men han er også fyldt med humor den lille bølle

Anmeld

14. januar 2013

Tulle28

Det har vi også købt i dag. Men det vil hun heller ikke i nærheden af. Jeg ved ikke lige hvorfor hun har sådan en fobi for termometre.
Men hun virkede ikke særlig varm her til aften, så tænker at det er fint nok.
Men jeg vil lidt bedre kunne tvinge hende til at tage temperaturen i øret hvis det er nødvendigt, i forhold til numsen. Det er virkelig grænseoverskridende når der bliver kæmpet så meget imod også lige når det er numsen.
Ville lidt bedre kunne holde hende og tage den i øret hvis det bliver nødvendigt.

Altså min datter gør det heller ikke ligefrem frivilligt Men tag hende på skødet og hold om hende med den ene arm (så hun ikke kan "baske" med armene) og med den anden hånd holder du om hendes hoved - så kan din mand eller en anden tage temperaturen. Det er sådan det bliver gjort hos ørelægen:-) Men lidt svært at gøre det på den måde, hvis du er alene

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Altså min datter gør det heller ikke ligefrem frivilligt Men tag hende på skødet og hold om hende med den ene arm (så hun ikke kan "baske" med armene) og med den anden hånd holder du om hendes hoved - så kan din mand eller en anden tage temperaturen. Det er sådan det bliver gjort hos ørelægen:-) Men lidt svært at gøre det på den måde, hvis du er alene

Tak for tippet. Det må vi gøre hvis det bliver nødvendigt.

Anmeld

15. januar 2013

Nihan

Hej allesammen 

Rigtig god emne. Jeg er ikke dansker og ikke opvokset i danmark. Derfor kan overhovedet ikke forstå at temperaruten bliver taget fra numsen, da den metode blev frarådet i USA længst. Der er utællelig mange bivirkninger, der kan opstå i småbørn, mens temperaturen bliver tager fra numsen. En af dem er hjertestop! Jeg har en børnelæge veninde, og hun siger at det er stor belastning til de små, selvom det viser mest akkurate temperatur. Det er meget gammel metode, og skal nok ændres i dk også. 

Mvh  

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

nihan skriver:

Hej allesammen 

Rigtig god emne. Jeg er ikke dansker og ikke opvokset i danmark. Derfor kan overhovedet ikke forstå at temperaruten bliver taget fra numsen, da den metode blev frarådet i USA længst. Der er utællelig mange bivirkninger, der kan opstå i småbørn, mens temperaturen bliver tager fra numsen. En af dem er hjertestop! Jeg har en børnelæge veninde, og hun siger at det er stor belastning til de små, selvom det viser mest akkurate temperatur. Det er meget gammel metode, og skal nok ændres i dk også. 

Mvh  

Okay. Det lyder interessant.

Anmeld

19. januar 2013

Pige2009

Anonym skriver:

Nu har vi købt et til øret. Hvis det så ikke viser den helt nøjagtige temperatur går det nok. Hovedårsagen er jo at vide om hun har feber eller ej. Om den så siger 38,7 eller 39 betyder ikke så meget.

Har heller ikke taget hendes temperatur i dag. Det var bare da jeg snakkede med lægen i morges, der sagde at hvis hun var varm så skulle jeg tvinge hende til at få den målt.

Jeg kan mærke, hvis Laura har feber og har aldrig været ude for at skulle sige, hvor meget feber hun har

Anmeld

19. januar 2013

Laulund87

nihan skriver:

Hej allesammen 

Mvh  

Sjovt for de gør også sådan på nogle børneafdelinger.. Synes det lyder helt hen i vejret det du skriver og bare fordi man ikke gør sådan i USA, behøver det jo ikke være forkert

Anmeld

20. januar 2013

AnneBJ

Vi har altid uden problem målt temperatur i endetarmen. Selv når han har været ked af at få målt, har jeg ikke følt det som et overgreb, (han har ligget stille, men været ked) for jeg har målt for hans skyld, for at vurdere om jeg skulle kontakte læge/give medicin osv.

Men for nylig er han begyndt at skrige og vride sig helt vildt og voldsomt, jeg kan faktisk ikke holde ham når han gør det. Han bliver 2 til marts. Det synes jeg simpelthen er for farligt, altså jeg er bange for, om jeg kan komme til at gøre skade på noget inde i tarmen + at jeg NU synes det er et overgreb.

Derfor har vi købt et til at måle i øret med, fra apoteket. Han har prøvet det en gang, han ville ikke og blev ked af det, men jeg kan langt bedre "trøste" ham igennem det, fordi jeg kan have ham på mit skød og holde hans hoved ind mod mit bryst, så der i det mindste ikke er noget der gør ondt imens. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.