Hvordan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Da min pige var helt lille brugte jeg et rektaltermometer, men da hun var omkring ett år fik hun plutselig meget imod det.. Hun skreg og vred sig, så det føltes som et overgreb at måle på hende. Så vi rådførte os med apoteket og købte et øretermometer. Vi er tilfreds med det og stoler på at det måler rigtig. Ved at de bruger det samme termometer på flere børneafdelinger.

Det kunne være vi skulle prøve at tage på apoteket så.

Min datter vrider sig også rundt som du beskriver. Det holder jo ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Ja så duer det jo ikke.. Så må du have fat i et til øret eller sådan noget

Ja, det må vi vidst heller.

Anmeld

14. januar 2013

MorEllen

Anonym skriver:

Det kunne være vi skulle prøve at tage på apoteket så.

Min datter vrider sig også rundt som du beskriver. Det holder jo ikke.

Ja, det ville jeg ha gjort... Det nytter jo ikke noget at de bliver traumatiseret heller. De gangerne vi har måttet kontakte lægevagt har de aksepteret øretemperatur, så jeg tænker at det er godt nok.

Anmeld

14. januar 2013

2721

Her hjemme har jeg et til numsen og 2 forskellige øre termometer. Jeg bruger øretermometeret fra Braun mest, det andet er et lille et som apoteket føre, det købte jeg i den periode hvor han klagede over det fra Braun gjorde ondt. Begge virker fint, men kan bedste lide det fra Braun, som også er det de bruger på div børneafdelinger.
Er feberen meget høj og jeg har brug for en helt præcis temperatur, bruger jeg det i numsen.
God bedring til din datter.

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

MyLille skriver:

Ja, det ville jeg ha gjort... Det nytter jo ikke noget at de bliver traumatiseret heller. De gangerne vi har måttet kontakte lægevagt har de aksepteret øretemperatur, så jeg tænker at det er godt nok.

Nej, det gør det lige netop ikke.

Må vidst sende farmand på apoteket efter arbejde.

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

Her hjemme har jeg et til numsen og 2 forskellige øre termometer. Jeg bruger øretermometeret fra Braun mest, det andet er et lille et som apoteket føre, det købte jeg i den periode hvor han klagede over det fra Braun gjorde ondt. Begge virker fint, men kan bedste lide det fra Braun, som også er det de bruger på div børneafdelinger.
Er feberen meget høj og jeg har brug for en helt præcis temperatur, bruger jeg det i numsen.
God bedring til din datter.

Tak må prøve at få fat i et til øret så vi da bare kan få en ide om, om hun har feber.

Anmeld

14. januar 2013

2721

Anonym skriver:

Tak må prøve at få fat i et til øret så vi da bare kan få en ide om, om hun har feber.

God ide. Du skal dog være OBS på at man lige skal lære tricket om at ramme det rette sted, så få din mand til at spørge om de ikke lige kan demonstrere hvordan. Det tog mig nogle gange før jeg lærte fidusen, men nu får jeg næsten altid en lige så præcis temp i øret som i numsen.

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

Bøllemyr skriver:

God ide. Du skal dog være OBS på at man lige skal lære tricket om at ramme det rette sted, så få din mand til at spørge om de ikke lige kan demonstrere hvordan. Det tog mig nogle gange før jeg lærte fidusen, men nu får jeg næsten altid en lige så præcis temp i øret som i numsen.

Tak det vil jeg sige videre til ham.

Anmeld

14. januar 2013

Stjerneskud

Anonym skriver:

Ja, lige præcis sådan jeg har det.

Hvad er det for et øre termometer i har?
Vi havde nemlig et da hun var lille, men det sagde en forskelig temperatur hver gang, så det stolede ved ikke på.

Det er et braun thermo scan. Samme mærke som de også bruger på sygehuset.

Anmeld

14. januar 2013

Tulle28

Vi har købt et øretermometer fra Braun på apoteket og det er altså virkelig godt. Jeg overvejede også om jeg skulle købe et numsetermometer da vi skulle have nyt, for det gamle øretermometer vi havde var SÅ elendigt... Jeg synes nemlig også at det er meget grænseoverskridende at stikke et termometer op i numsen på de små - når der nu findes alternativer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.