Spørgsmål om barnets første leveår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Nårh på den måde. Nej det kan man ikke 

Nej man ved det aldrig før barnet er der. 

Hehe. Ja. Men tror faktisk i bund og grund, hvis du kæreste selvfølgelig er klar inden for den nærmeste fremtid, så er i igang før vi er. Vi har nemlig en aftale om at jeg skal have fast job og ellers skal han have arbejde. Dvs. det kan han først finde til sommer da han er under uddannelse. 

Årh, ja det kan jeg godt se, ville være godt med et job..

Men nej, min kæreste er desværre ikke klar lige nu - Selvom jeg har været det i 1 ½ år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Sitrani

Anonym skriver:

Hej i dejlige baby-brugere

Jeg har lovet min forlovede at oprette denne tråd. Her kommer lige lidt for historie. 

Min forlovede og jeg har i næsten 1½ år snakket om at igangsætte PB her inden for rimelig tid. Jeg har været mega skruk siden vi startede snakken. Og min forlovede har det lidt blandet med det. Den ene da vil han virkelig gerne have børn, og den næsten kan han være i tvivl. 

(Jeg kan desværre ikke skrive uanonymt, da vores familie og venner er herinde, og de helst ikke skal vide at vi snart går igang. Vi håber selvfølgelig på svar alligevel. Da jeg ikke er PLUS-medlem kan jeg desværre heller ikke gøre så i kan skrive anonymt. )

Nu til vores spørgsmål. Min forlovede døjer en del med migræne, hvis ikke han sover nok. Vi har derfor snakket lidt om, hvordan søvnen er det første år. Hvordan man skal fordele opgavnerne mellem sig mens den ene er på barsel og sidst men ikke mindst, hvordan det så fungere når begge har weekend. 

Mit spørgsmål til jer (altså dem der har fået børn - både nemme og lidt mere krævende børn), hvordan har i gjort hjemme ved jer? Var det bare altid den på barsel der stod op om natten også i weekenderne? Eller hjælpes i altid ad, sådan at det var den ene den ene nat og den anden den næste nat? Og hvordan med weekenderne?

Hvis i havde et lidt mere krævende bare, hvordan klarede i jer så i forhold til for lidt søvn?

Håber på svar. 

Min forlovede er nemlig meget i tvivl kun pga. søvn. Jeg har prøvet at forklare, at man altså ikke kan planlægge det før man har barnet ude og ved hvordan det er. Det skal lige siges, at ingen af os har børn. Jeg har dog passet børn fra 0 år, så har lidt mere kendskab til dem end han har. Der er ingen i hans familie der har eller har haft små børn så længe han kan huske. 

(Beklager det blev lidt langt) 

Hejsa..

For det første.. Ingen tvivl om, at søvnen bliver lidt af en udfordring, uanset hvad, i nogle situationer...

Herhjemme hjalp vi hinanden i de 2 uger far var på barsel, men han stod også op engang imellem efterføgende, selvom han skulle på arbejde dagen efter, da han først møder ca kl. 11.30 hver dag...

Efter far ikke havde barsel mere, og jeg bedre kunne klar det selv, og følte mig tryg ved situationen (man er jo lidt usikker, som nybagt mor), var det mest mig... Bl.a. mest fordi jeg ammede hende til hun var 1 år, så det faldt jo mig naturligt..... De første 3 mdr. sov hun faktisk igennem (bortset fra de første par uger), så der var det ret nemt

Efter de 3 mdr. begyndte hun at vågne 2-3 gange (søvnrytmen variere skiftende lidt hele tiden i perioder med små børn) Og der var det mest mig, da jeg jo var på barsel, og ikke skulle op og på barsel dagen efter og sådan.. Men manden hjalp til, hvis jeg bedte om det..... eller han kunne mærke, at der var noget gald (sygdom el.lign)

Så herhjemme har og er det mest mig der står op om natten, også selvom jeg har et arbejde... men vores datter vågner ikke særlig tit om natten heldigvis.. og hun  er 1½ år nu  

Anmeld

13. januar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Ja det har du helt ret i. Vi er i forvejen meget gode til at få snakket sammen om tingene, og er på ingen måde den slags par som bare fejer tingene under tæppet. Det skal snakkes igennem med det samme. 

Ja det rigtig. Men på den anden side vil man jo heller ikke have der kommer alt for stor aldersforskel på dem. Men ja det rart når de bliver lidt mere selvstændige. 

Det tror jeg vi har. Nu skal det bare passe lidt bedre økonomisk. Men min forlovede har ihvertfald sagt at han er sikker igen. Så det rigtig dejlig. Vil jo helst ikke presse folk til  noget de ikke vil. Det skal være en glæde for begge 

ja jeg har det også sådan at der ikke må være for langt imellem søskende for ellers får de ikke noget ud af hinanden. f.eks min søster på 28 og min lillebror på 21 har aldrig rigtig haft noget sammen.. og min lillebror og jeg (jeg er 25) har heller aldrig haft ret meget med hinanden. først nu hvor vi begge er voksne

dejligt at høre at i også er et par der er gode til at snakke sammen.. var kæresten og jeg ikke så gode til at snakke sammen så var vi nok ikke sammen i dag.. men det skyldes jo at vi begge har noget vi tumler med i daglig dagen.

held og lykke med det hele

Anmeld

13. januar 2013

Mettefpigen

michelledam skriver:

ja jeg har det også sådan at der ikke må være for langt imellem søskende for ellers får de ikke noget ud af hinanden. f.eks min søster på 28 og min lillebror på 21 har aldrig rigtig haft noget sammen.. og min lillebror og jeg (jeg er 25) har heller aldrig haft ret meget med hinanden. først nu hvor vi begge er voksne

dejligt at høre at i også er et par der er gode til at snakke sammen.. var kæresten og jeg ikke så gode til at snakke sammen så var vi nok ikke sammen i dag.. men det skyldes jo at vi begge har noget vi tumler med i daglig dagen.

held og lykke med det hele

Det kommer nok an på hvilke mennesker msn er :-) min lillesøster er 12 og vi har et rigtig godt forhold til hinanden :-D

Anmeld

13. januar 2013

Mother-love

Mettefpigen skriver:

Det kommer nok an på hvilke mennesker msn er :-) min lillesøster er 12 og vi har et rigtig godt forhold til hinanden :-D

ja det gør det nok men jeg tror også jeg ville have et super forhold hvis jeg havde en søster på 12. men tror også det kommer meget an på om man er af samme køn.

min søster og jeg har haft stor glæde af hinanden. både fordi vi begge er piger men også fordi der kun er 2år og 9 mdr imellem os

Anmeld

13. januar 2013

Mettefpigen

michelledam skriver:

ja det gør det nok men jeg tror også jeg ville have et super forhold hvis jeg havde en søster på 12. men tror også det kommer meget an på om man er af samme køn.

min søster og jeg har haft stor glæde af hinanden. både fordi vi begge er piger men også fordi der kun er 2år og 9 mdr imellem os

Det var bare fordi du skrev at børnene ikk ville få noget ud af hinanden hvis der var for stor aldersforskel.... Mine 2 fætre og kusine er 24, 20 og 14 og de har gode forhold til hinanden :-)

Anmeld

13. januar 2013

Mother-love

Mettefpigen skriver:

Det var bare fordi du skrev at børnene ikk ville få noget ud af hinanden hvis der var for stor aldersforskel.... Mine 2 fætre og kusine er 24, 20 og 14 og de har gode forhold til hinanden :-)

nå ja men jeg tænker at hvis der er 8 år imellen så er det nok mest som voksen de får noget ud af hinaden?

for en på f.eks 8 og en på 16 har jo slet ikke noget til fælles. det er jo to vidt forskellige steder i deres liv. ligeså vel som en på 4 og en på 12. self kan de lege lidt. men det er jo begrænset hvad de kan med hinanden

Anmeld

13. januar 2013

Mettefpigen

michelledam skriver:

nå ja men jeg tænker at hvis der er 8 år imellen så er det nok mest som voksen de får noget ud af hinaden?

for en på f.eks 8 og en på 16 har jo slet ikke noget til fælles. det er jo to vidt forskellige steder i deres liv. ligeså vel som en på 4 og en på 12. self kan de lege lidt. men det er jo begrænset hvad de kan med hinanden

Det er rigtigt men tror stadig det kommer an på hvilke mennesker msn er, for hvad jeg har set og oplevet så får msn stadig meget ud af det... Ikk så meget leg men lærdom :-)

Anmeld

13. januar 2013

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg har meget sjællendt været oppe om natten... Er enlig, og har været det altid..

Men det et svært spørgsmål, som ja k først kan svares på når Jeres barn er født Dog tror jeg st udover , hvis der er tale om kolik, at det også har meget at gøre med hvordan forældrene er ....
Held og lykke med det hele

Anmeld

14. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Det jo rigtig. Hehe. Det tror jeg alle vil. 

Jeg tænker også lidt om 14 dage måske er for kort tid. Efter at have fåét så mange svar herinde er vi også begyndt at snakke 1-3 mdr. barsel. 

Lyder som en god ide  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.