Spørgsmål om barnets første leveår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

B&J

Anonym skriver:

1-15 gange?

Puha. Det må have været mega hårdt. Kan slet ikke sætte mig ind i det. Men ja det har du ret i. Men et eller andet sted, så er man jo også enige om at få børn, og så må man jo hjælpes ad så godt man kan. 

Men aner jo heller ikke om jeg kan amme eller ej. Og hvis det nu viser sig, at man skal op så mege, så må man jo se om man hellere vil give flaske.  

Det var heller ikke sjovt min kæreste to mig i at sove i mange forskellige stiller fordi jeg lige ventede på at se om jeg kunne få daniel til at sove ,men efter ½år blev det bedre og efter 1år helt perfekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

HeidiØ

Anonym skriver:

Hehe nej

Ja det må vi da håbe. Men altså som sagt til en af de andre. Så kan man måske presse sig selv lidt mere, når det drejer sig om et barn. 

Ja, det har du nemlig ret i

Anmeld

13. januar 2013

raca

Anonym skriver:

Okay. Det er lidt sjovt, at se en med en helt anden holdning end alle de andre. 

Men rart, at se at andre også får det til at fungere på andre måder. 

det er forde jeg ikke kan se nogen mening med at vågne manden for at han se på jeg ammer... + barnet har altid sovet i samme rum som os.. fasktisk samme seng. så vi har kunne tage alt skrigerri i opløbet.. og amme liggende,

de aftener/næstter barnet har været urolig, har vi haft en madres manden kunne flytte ud på.. hvor han så har sovet, kl 4-5 stykker han jeg så vækket ham og jeg har kunne få 1-2 timers søvn. også har jeg så bare sjat sovert hele dagen igennem når barnet sov. men det er virkelig få nætter med de 2 børn vi har haft.. måske sammenlagt 10..
hvor de har været vågen sådan da en hel nat..

men så har det været hans opgave at stå op kl 6 om morgen også i weekenderne.. eller hvornår det nu passede dem at stå op.

nu her deler vi og de sover i andet værelse og samlet set er der altså mere renderri med det. nogle nættere sover de helt igennem.. andre ikke.. men vi har kunne få min 5 timers sammenhænne søvn siden den store blev 5 og det er godt.

Anmeld

13. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Ja det jo det. Og det skal man jo nok også lige vænne sig til i starten. 

Nej glemmer er nok ikke det rette behov. Men man sætter det vel i sidste række. 

Ja så kan det jo også ændre sig meget. Men i bund og grund ved man jo aldrig hvad man går ind til før barnet er der. 

Ja 3 måneders barsel er måske også en mulighed. Hvordan kan det være i har valgt at sige 3 mdr.?

Ja. Men det ved man jo også først når man har prøvet det 

Fordi han har "krav" på 3 måneder  

og jeg vil jo gerne have ham hjemme så længe spm muligt  

men min. To ugers barse.. det bliver man nædt til .. så faren også lære barnet ordenligt at kende l  

Anmeld

13. januar 2013

Mother-love

Anonym skriver:

Ja okay. Så skal vi jo slet ikke klage 

Okay. Ja det er da et lidt specielt mønster hun har haft. Men det er da mega fedt, at i har kunne få det til at fungere sådan. 

Ja men det da godt i har fundet jeres egen rytme. OG at det fungere for alle parter.

Det vil jeg skrive mig bag øret - snakke sammen og ærlighed. 

Tak for de vise ord 

Jeg ved ikke om i skal klage eller ej. Men vi er jo alle forskellige. Og takler situationer forskelligt. Nogen situationer som i synes er nemme kan være situationer andre synes er svære. Og de situationer i synes kan være sværer synes andre er nemme. Hvis i synes en situation er svær, er det jo rigtigt. For det er det i synes.
Og i vil nok havne i situationer som er hårde pga din mands migrene. Men derfor er det vigtigt at i snakker sammen hele tiden for at i ikke får nogen misforståelser.

Min kæreste havde også svært ved at vide hvad han ville før vi blev gravide. Netop fordi han vidste at det ville blive svært for ham. Og det er det også. Men vi klarer det begge to, fordi vi skal men self også fordi vi elsker vores datter.

Jeg vil gerne have en mere fordi jeg ved vi kan klare det netop fordi vi snakker så godt sammen. Men min kæreste er ikke meget for det. Men har sagt vi lige skal vente et års tid mere og se hvordan situationen ser ud der. For jo mere selvstændig Isabella er jo nemmere bliver det self

Men håber i finder ud af det.

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

De nætter hvor hun trænger til en ny ble, er det 90 procent af gangen kærsten der skifter hende. Han gør det på 2 min, og jeg bruger mindst 5 min på det. Han gør det halv sovende, hvor jeg vågner helt op, hvis jeg først ska ud af sengen og ud i lyset. Også falder jeg bare ik i søvn igen. Tror endelig han syntes det er lidt hyggeligt. Og de fleste nætter sover hun fint igennem, fra kl 23-6-7. Så på det punkt er vi meget heldige!

Ja det er nemlig for at undgå at thea føler sig overset af mig, når jeg har siddet og ammet, at det så er kærsten der skifter. Vi har så heller ik oplevet problemer med thea, efter vi har fået alberte, så for os må det siges at virke rigtig fint.

Men thea er så også bare FAR'S PIGE. Totalt pot og pande. Elsker bare at sidde og kigge/ høre på de 2 tosser, når de leger. Så satser på alberte og mig ka rotte os sammen, når hun bliver lidt større vh stine

Okay. Det er jo også mest smart, når det er ham der gør det hurtigst og falder hurtigst i søvn igen. 

Hehe ja det må man da håbe i kan. Hehe.  

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Mortil2tiloktober skriver:

Nej det tror jeg heller ikk man kan sætte sig ind i før man prøver det desværre . Men heldigvis er det fler tallet som ikke oplever det .
Og gudskelov de færreste som oplever det mere end 1 gang .

Heldigvis for det da. 

Ja. Bare træls det så lige var jer, der var en af dem. Men det er rigtig rart at se, at i kommer igennem det.

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jo under normale omsyændigheder gør man :-)

Ja. det jo det. 

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det var heller ikke sjovt min kæreste to mig i at sove i mange forskellige stiller fordi jeg lige ventede på at se om jeg kunne få daniel til at sove ,men efter ½år blev det bedre og efter 1år helt perfekt

Hehe. Det godt at høre

Ja man prøver jo sikkert en masse. 

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Ja, det har du nemlig ret i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.