Spørgsmål om barnets første leveår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

det er forde jeg ikke kan se nogen mening med at vågne manden for at han se på jeg ammer... + barnet har altid sovet i samme rum som os.. fasktisk samme seng. så vi har kunne tage alt skrigerri i opløbet.. og amme liggende,

de aftener/næstter barnet har været urolig, har vi haft en madres manden kunne flytte ud på.. hvor han så har sovet, kl 4-5 stykker han jeg så vækket ham og jeg har kunne få 1-2 timers søvn. også har jeg så bare sjat sovert hele dagen igennem når barnet sov. men det er virkelig få nætter med de 2 børn vi har haft.. måske sammenlagt 10..
hvor de har været vågen sådan da en hel nat..

men så har det været hans opgave at stå op kl 6 om morgen også i weekenderne.. eller hvornår det nu passede dem at stå op.

nu her deler vi og de sover i andet værelse og samlet set er der altså mere renderri med det. nogle nættere sover de helt igennem.. andre ikke.. men vi har kunne få min 5 timers sammenhænne søvn siden den store blev 5 og det er godt.

Det er også en smart måde. Heeh. 

Okay. Ja det har også stor betydning. Men det må være rart endelig at kunne få noget mere sammenhængende søvn. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Lahn11 skriver:

Fordi han har "krav" på 3 måneder  

og jeg vil jo gerne have ham hjemme så længe spm muligt  

men min. To ugers barse.. det bliver man nædt til .. så faren også lære barnet ordenligt at kende l  

Det jo rigtig. Hehe. Det tror jeg alle vil. 

Jeg tænker også lidt om 14 dage måske er for kort tid. Efter at have fåét så mange svar herinde er vi også begyndt at snakke 1-3 mdr. barsel. 

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg ved ikke om i skal klage eller ej. Men vi er jo alle forskellige. Og takler situationer forskelligt. Nogen situationer som i synes er nemme kan være situationer andre synes er svære. Og de situationer i synes kan være sværer synes andre er nemme. Hvis i synes en situation er svær, er det jo rigtigt. For det er det i synes.
Og i vil nok havne i situationer som er hårde pga din mands migrene. Men derfor er det vigtigt at i snakker sammen hele tiden for at i ikke får nogen misforståelser.

Min kæreste havde også svært ved at vide hvad han ville før vi blev gravide. Netop fordi han vidste at det ville blive svært for ham. Og det er det også. Men vi klarer det begge to, fordi vi skal men self også fordi vi elsker vores datter.

Jeg vil gerne have en mere fordi jeg ved vi kan klare det netop fordi vi snakker så godt sammen. Men min kæreste er ikke meget for det. Men har sagt vi lige skal vente et års tid mere og se hvordan situationen ser ud der. For jo mere selvstændig Isabella er jo nemmere bliver det self

Men håber i finder ud af det.

Ja det har du helt ret i. Vi er i forvejen meget gode til at få snakket sammen om tingene, og er på ingen måde den slags par som bare fejer tingene under tæppet. Det skal snakkes igennem med det samme. 

Ja det rigtig. Men på den anden side vil man jo heller ikke have der kommer alt for stor aldersforskel på dem. Men ja det rart når de bliver lidt mere selvstændige. 

Det tror jeg vi har. Nu skal det bare passe lidt bedre økonomisk. Men min forlovede har ihvertfald sagt at han er sikker igen. Så det rigtig dejlig. Vil jo helst ikke presse folk til  noget de ikke vil. Det skal være en glæde for begge 

Anmeld

13. januar 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Hej i dejlige baby-brugere

Jeg har lovet min forlovede at oprette denne tråd. Her kommer lige lidt for historie. 

Min forlovede og jeg har i næsten 1½ år snakket om at igangsætte PB her inden for rimelig tid. Jeg har været mega skruk siden vi startede snakken. Og min forlovede har det lidt blandet med det. Den ene da vil han virkelig gerne have børn, og den næsten kan han være i tvivl. 

(Jeg kan desværre ikke skrive uanonymt, da vores familie og venner er herinde, og de helst ikke skal vide at vi snart går igang. Vi håber selvfølgelig på svar alligevel. Da jeg ikke er PLUS-medlem kan jeg desværre heller ikke gøre så i kan skrive anonymt. )

Nu til vores spørgsmål. Min forlovede døjer en del med migræne, hvis ikke han sover nok. Vi har derfor snakket lidt om, hvordan søvnen er det første år. Hvordan man skal fordele opgavnerne mellem sig mens den ene er på barsel og sidst men ikke mindst, hvordan det så fungere når begge har weekend. 

Mit spørgsmål til jer (altså dem der har fået børn - både nemme og lidt mere krævende børn), hvordan har i gjort hjemme ved jer? Var det bare altid den på barsel der stod op om natten også i weekenderne? Eller hjælpes i altid ad, sådan at det var den ene den ene nat og den anden den næste nat? Og hvordan med weekenderne?

Hvis i havde et lidt mere krævende bare, hvordan klarede i jer så i forhold til for lidt søvn?

Håber på svar. 

Min forlovede er nemlig meget i tvivl kun pga. søvn. Jeg har prøvet at forklare, at man altså ikke kan planlægge det før man har barnet ude og ved hvordan det er. Det skal lige siges, at ingen af os har børn. Jeg har dog passet børn fra 0 år, så har lidt mere kendskab til dem end han har. Der er ingen i hans familie der har eller har haft små børn så længe han kan huske. 

(Beklager det blev lidt langt) 

Jeg har godt nok ikke børn, men det er jo meget individuelt hvordan børnene sover, det er jo ikke noget man kan vide på forhånd

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Jeg har godt nok ikke børn, men det er jo meget individuelt hvordan børnene sover, det er jo ikke noget man kan vide på forhånd

Nej det vidste vi også godt på forhånd. Men derfor kunne det være rart, at se folks erfaringer. 

Anmeld

13. januar 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Nej det vidste vi også godt på forhånd. Men derfor kunne det være rart, at se folks erfaringer. 

Det er rigtigt .. Men man kan som sådan ikke rigtig bruge det til noget

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Det er rigtigt .. Men man kan som sådan ikke rigtig bruge det til noget

Det vil jeg nu ikek give dig helt ret i. Min forlovede har fået lidt mere ro i sindet. Han troede at de fleste kun sov 1-2 timer om natten, og resten af natten bare gik med skrigende baby osv. HAr selvfølgelig selv prøvet at forklare, at det er langt de færreste der har det sådan. Men nu efter at han selv har set det fra nogle som rent faktisk har stået i det, så er han lidt mere rolig 

Anmeld

13. januar 2013

Miss-86

Anonym skriver:

Det vil jeg nu ikek give dig helt ret i. Min forlovede har fået lidt mere ro i sindet. Han troede at de fleste kun sov 1-2 timer om natten, og resten af natten bare gik med skrigende baby osv. HAr selvfølgelig selv prøvet at forklare, at det er langt de færreste der har det sådan. Men nu efter at han selv har set det fra nogle som rent faktisk har stået i det, så er han lidt mere rolig 

Ja, på den måde. Men jeg mente at man ikke kunne bruge andre's børn's sovemønster til noget, så som hvis de skriver at deres vågner 4 gange om natten osv.. Det ved man jo ikke hvad ens eget kommer til.

Men dejligt, at han har fået ro i sindet omkring det

Så kan I godt komme igang 

Anmeld

13. januar 2013

Anonym trådstarter

Miss-86 skriver:

Ja, på den måde. Men jeg mente at man ikke kunne bruge andre's børn's sovemønster til noget, så som hvis de skriver at deres vågner 4 gange om natten osv.. Det ved man jo ikke hvad ens eget kommer til.

Men dejligt, at han har fået ro i sindet omkring det

Så kan I godt komme igang 

Nårh på den måde. Nej det kan man ikke 

Nej man ved det aldrig før barnet er der. 

Hehe. Ja. Men tror faktisk i bund og grund, hvis du kæreste selvfølgelig er klar inden for den nærmeste fremtid, så er i igang før vi er. Vi har nemlig en aftale om at jeg skal have fast job og ellers skal han have arbejde. Dvs. det kan han først finde til sommer da han er under uddannelse. 

Anmeld

13. januar 2013

Thalia

Herhjemme er det mig og mig alene der tager nætterne. Jeg skal alligevel op når der skal ammes, så det gir ingen mening at det ikke er mig der samtidig klarer et eventuelt bleskift.

Vi har meget bevidst valgt den prioritering fordi jeg hellere ser at min mand er veludhvilet og i stand til at "være på" om dagen, end at vi begge ender med konstant søvnunderskud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.