Fuld forældremyndighed til faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det kan du absolut ikke vide noget som helst om.

Der kan blive sat mange foranstaltninger i gang.

Nej det kan jeg ikke. Har bare mine tvivl. Især fordi jeg kender moren rigtig godt. Har tilbragt mange eftermiddage/aftener hjemme ved hende. Men hvad går en underretning mere præcist ud på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Det kan hun jo også gøre med forældremyndighed.

Men jeg tror at jeg uanset hvad ville lave en underretning. For det lyder som om hun ikke kan overskue at være mor. Og både mor og DATTER er bedst tjent med at moren får hjælp til at være mor.

Det er rigtigt. Men vi går også ud fra hvad datteren gerne vil. Og når hun er ked af at komme hjem så er det altså rigtig svært at sende hende af sted.

Anmeld

10. januar 2013

Janni.

Anonym skriver:

Vi går også videre med det. Det er ikke for vores skyld, men for pigens. Og hun vil gerne selv bo ved os, det har hun sagt. Men hun må ikke for sin mor.

Tænker også lidt at hun er ved at være så gammel, at de måske vil lytte lidt til hendes ønsker.
for jer alle

Anmeld

10. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej det kan jeg ikke. Har bare mine tvivl. Især fordi jeg kender moren rigtig godt. Har tilbragt mange eftermiddage/aftener hjemme ved hende. Men hvad går en underretning mere præcist ud på?

Man laver en underretning hvis man ringer/skriver til en børne- og familieafdeling fordi man er bekymret for et barns trivsel. Men det skal være godt begrundet, med eksempler på der, hvor i mener der er tale om omsorgssvigt men også hvordan barnet trives, hendes adfærd osv.

De vil så finde ud af om de også synes der er grund til bekymring. Er der det, vil der blive sat noget samarbejde (forhåbentlig) med mor i gang.

Anmeld

10. januar 2013

Babydreams

Der er også en forening der hedder FAR, de hjælper gerne, en far igennwm det, i nu skal igang med

Anmeld

10. januar 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Anonym skriver:

Hvad er forskellen? Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har aldrig prøvet der her før.

Hej.. 

Vi har lige været det samme igennem med min bonusdatter.. 

Kan sige på forhånd, at der ikke er belæg for at i får den fulde forældremyndighed, men søg bopæl for Guds skyld.. Især hvis i får skolen med ind over... Min kærestes datter gik til skolerådgiveren og fik hjælp psykisk til at sige fra overfor moderen og for forbedre forholdet til moderen.. 

Begge parter  bliveindkaldt og kan i ikke blive enige, så skal hendes far sige, at datteren skal høres via en børnesagkyndig.. Derefter har i en meget stor chance, hvis datteren siger at hun vil bo hos jer pga de problemer ved moderen...

her ville min bonus datter ikke bo vemorderen og kun hjem på weekend fra fredag til mandag og det er gået sådan...

det er vigtig i reagere på det nu.. Vi skulle ha reageret for nogle år siden, men vi vægtede forholdet til moderen og det er der intet positiv kommet uD af...

Anmeld

10. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Man laver en underretning hvis man ringer/skriver til en børne- og familieafdeling fordi man er bekymret for et barns trivsel. Men det skal være godt begrundet, med eksempler på der, hvor i mener der er tale om omsorgssvigt men også hvordan barnet trives, hendes adfærd osv.

De vil så finde ud af om de også synes der er grund til bekymring. Er der det, vil der blive sat noget samarbejde (forhåbentlig) med mor i gang.

Vil lige tilføje at jeg ikke ved om det er den bedste vej at gå, da jeg hverken er socialrådgiver eller arbejder indenfor statsforvaltningen.

Det var blot et forslag fremfor at søge fuld forældremyndighed.

Så læs hvad de andre der har erfaring skriver. Og søg bopæl til at starte med

Held og lykke

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Janni. skriver:

Tænker også lidt at hun er ved at være så gammel, at de måske vil lytte lidt til hendes ønsker.
for jer alle

Vi håber også at hun bliver hørt i sagen. For hun kommer og fortæller mange ting som vi ikke ser da vi jo ikke bor der.

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Det kunne godt lyde som et godt første skridt for os. For hvis de også finder det som omsorgssvigt så kan det også hjælpe vores sag.

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Vil lige tilføje at jeg ikke ved om det er den bedste vej at gå, da jeg hverken er socialrådgiver eller arbejder indenfor statsforvaltningen.

Det var blot et forslag fremfor at søge fuld forældremyndighed.

Så læs hvad de andre der har erfaring skriver. Og søg bopæl til at starte med

Held og lykke

Læser hvad alle skriver, da vi jo ikke har prøvet dette før Så tager alle erfaringer ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.