Fuld forældremyndighed til faderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

Anonym trådstarter

BabyWish2012 <3 skriver:

Enig! Efter at have læst tråden så virkelig thumps up til jer! Håber virkelig i får den fulde forældremyndighed over den stakkels lille pige. Øv, hvor er det synd for hende 

Det er da 100% omsorgssvigt - håber virkelig der bliver taget hånd om det NU, især fra statsforvaltningens side, så hun kan komme væk derfra....

Det håber vi virkelig også. Men vi føler også vi har en stærk sag. Og det her handler om pigen velfærd. Og hun har det ikke godt hvor hun er. Og det kan amtet forhåbentlig også se.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Det er altså en dyb sorg for børn at "miste" deres mor eller far. Hvis i har talt med hende og det ikke hjælper så ville jeg klart søge om mere samvær i statsforvaltningen og ellers lave en underretning, så mor og barn kan få det bedre sammen og leve under ordentlige forhold. Det lyder som en mor der ikke kan overskue hendes liv.

Det har været sådan her i al den tid min mand og jeg har været sammen. Det er bare blevet værre faktisk.
Vi går løbende og køber tøj til hende.
Bægeret er bare flydt over, især efter skolen har kontaktet moderen.
Vi vil ikke bare stå og kigge på mere.
Dette er hverken for at straffe moderen, eller datteren. Det er for at hjælpe.

Og om hun kan overskue sit liv eller ej, er jeg faktisk lidt ligeglad med. De basale ting som tøj og mad SKAL være i orden i min bog.
Og når hun ikke kan opfylde det, ja så må hun tage konsekvensen.
Og det er at vi vil have datteren. Hvis hun havde det fint ved moderen og ikke manglede noget, havde vi jo ingen grund til at søge om hende.

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Udfra det jeg læser så får faren IKKE den fulde forældre myndighed.

Jeg er selv i gang med en retssag med min datters far. 

Og tingene er meget værre her, virkelig.

Det er med vold & narko indblandet.

Og dommeren sagde til os ved første retsmøde at der ikke

var belæg for at jeg skal have den.

Men held og lykke 

Åh det var ret nedstående Har i fælles forældremyndighed?

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Helt enig.

Det er dejligt at i kan se i bør træde til i det her tilfælde - og gøre det bedste for pigen. Stor ros til jer!

Tak

Anmeld

10. januar 2013

hesøth

Anonym skriver:

Hej piger og mænd.

Min mand og jeg vil søge om hans datter.
Vi mener ikke at hun trives hos sin mor.
Grunden til at vi mener det er at når hun har været på weekend hjemme ved os, vil hun ikke hjem og græder tit.
Pigen bliver snart 9 år. Derudover går hun i enten alt for småt tøj, eller alt for stort. Hun har sågar arvet underbukser fra hendes moster på 15 som er større end mig!
De hang nede ved hendes ankler når hun tog bukserne af !
Og udover det arbejder hendes mor hele tiden, og på uhensigtsmæssige tidspunkter, bl.a. om aftenen. Det gør så at pigens bror på 15 år tit laver aftensmad.

Derudover har skolen kontaktet moderen fordi de mener pigen har en spiseforstyrrelse.
Vi taler så med pigen om hvorfor hun ikke spiser sin madpakke i skolen. Svaret var at hun slet ikke fik nogen med .

Pigen har så været på juleferie hjemme hos os. Hun kommer selvfølgelig i bad hver eller hver anden dag hjemme ved os. Sender hende så hjem i et par lilla underbukser. Ugen efter kommer hun hjem til os igen. I samme par underbukser og med meget fedtet hår. Det kunne være et tilfælde at hun har samme underbukser på, men spørger hende om hun har været i bad hjemme ved sin mor og der løfter hun bare skuldrene, uden at svare.

På baggrund af alt dette, og flere ting som jeg ikke har nævnt, vil vi søge fuld forældremyndighed. De har fælles nu.

Hvad mener i om sagen? Og tror i at vi kan få medhold i amtet?

(Er anonym pga. at jeg vil holde pigens identitet anonym.)

Mvh.

En forarget og bekymret bonusmor.

Var det ikke en ide bare at søge om bopæl?

Anmeld

10. januar 2013

Doffie

Anonym skriver:

Åh det var ret nedstående Har i fælles forældremyndighed?

Undskyld

Ja, det fik vi automatisk da vi blev forældre, fordi vi boede sammen og var kærester.

Men alting ændrede sig drastisk!

Jeg håber det bedste for jer og ikke mindst pigen 

Jeg ved det er hårdt, jeg kæmper med det hver dag og det trækker virkelig i langdrag! 

Vi var i amtet 4 gange inden de sagde at de ikke kunne gøre mere for os, lukkede sagen og sendte en begæring til retten som nu skal afgøre hvem der skal have den fulde forældremyndighed.

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Var det ikke en ide bare at søge om bopæl?

Hvad er forskellen? Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har aldrig prøvet der her før.

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Undskyld

Ja, det fik vi automatisk da vi blev forældre, fordi vi boede sammen og var kærester.

Men alting ændrede sig drastisk!

Jeg håber det bedste for jer og ikke mindst pigen 

Jeg ved det er hårdt, jeg kæmper med det hver dag og det trækker virkelig i langdrag! 

Vi var i amtet 4 gange inden de sagde at de ikke kunne gøre mere for os, lukkede sagen og sendte en begæring til retten som nu skal afgøre hvem der skal have den fulde forældremyndighed.

Syntes det lyder utroligt at du ikke må få børnene. Hvad var deres grund, hvis jeg må spørge? Du behøver ikke svare, hvis du ikke vil.

Anmeld

10. januar 2013

Doffie

Anonym skriver:

Syntes det lyder utroligt at du ikke må få børnene. Hvad var deres grund, hvis jeg må spørge? Du behøver ikke svare, hvis du ikke vil.

Jeg har kun 1 barn

Det er en meget svær og indviklet sag, der har kørt sådan ca siden min datter var 4 måneder, hun bliver 2 år om et par måneder.

Anmeld

10. januar 2013

Anonym trådstarter

Doffie skriver:

Jeg har kun 1 barn

Det er en meget svær og indviklet sag, der har kørt sådan ca siden min datter var 4 måneder, hun bliver 2 år om et par måneder.

Åh troede det drejede sig om flere børn, sorry.

Men det er da rigtig træls at det er så svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.