Bør jeg være urolige...vedr motorisk udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

nielsen80

hannetheis skriver:

Syntes ikke du skal bekymre dig. Min yngste var rigtig hurtig motorisk trillede fra begge sider da han var 1,5 md gammel meget før alle de andre i mødregruppen. Men når vi samligner børnene nu er min søn den der kan sige mindst de er alle ca21 mdr i gruppen.
Så tror helt sikkert din datter har travlt med at pludre og sige lyde.

Tak for dit svar, dejligt at høre fra en med en fremmelig baby. I bund og grund er det jo ligemeget om de kan det på et bestemt tidspunkt - bare de lærer det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

nielsen80

ano14316 skriver:

Jeg synes bestemt ikke du skal være bekymret hvis hun er med på alle andre punkter.. Det kan være hun simpelthen ikke er kommet til at funde ud af at hun gerne vil trille... Magnus var heller ikke en triller, det var sjældent han gjorde selv da han sagtens kunne.. aner ikke hvor gammel han var tilgengæld var han så rigtig hurtig til at begynde at kravle, fordi han ikke trillede om på ryggen hver gang jeg lagde ham på maven..

du siger noget. Tak for svar.

Anmeld

10. januar 2013

LittleSteps

Jeg er enig med de fleste, at du ikke skal være bekymret.

Men når det er sagt, så skal man huske på at den  slags, ikke bare komme af sig selv. Det lyder til at hun ligger på maven, ganske tit og det er kun godt 

Men du kan godt opmuntre hende og udfordre hende. Læg dig på gulvet, skiftevis på hendes højre og venstre side. Frist hende med legetøj, den hun bedst kan lide, eller et  helt nyt som hun måske finder spændende. Det kan måske få hende til rulle om på siden 

Anmeld

11. januar 2013

nielsen80

LittleSteps skriver:

Jeg er enig med de fleste, at du ikke skal være bekymret.

Men når det er sagt, så skal man huske på at den  slags, ikke bare komme af sig selv. Det lyder til at hun ligger på maven, ganske tit og det er kun godt 

Men du kan godt opmuntre hende og udfordre hende. Læg dig på gulvet, skiftevis på hendes højre og venstre side. Frist hende med legetøj, den hun bedst kan lide, eller et  helt nyt som hun måske finder spændende. Det kan måske få hende til rulle om på siden 

Tak for svar. Jeg tror vist bare, jeg må erkende min datter er lidt doven, men tilgengæld en puldrende selskabspapegøje( ja jeg ved ikke hvem hun har det fra). Hun gider simpelthen ikke bevæge sig efter legetøj eller andet, hun vil heller snakke og grine med mor.

Anmeld

11. januar 2013

ano14316

nielsen80 skriver:

Tak for svar. Jeg tror vist bare, jeg må erkende min datter er lidt doven, men tilgengæld en puldrende selskabspapegøje( ja jeg ved ikke hvem hun har det fra). Hun gider simpelthen ikke bevæge sig efter legetøj eller andet, hun vil heller snakke og grine med mor.

Så kan du lægge dig på alle fire over hende, så du har hænder og knæ på sidderne af hende og hovedet over hendes hoved, så hun skal dreje hovedet meget til siden for at se dig..

Anmeld

11. januar 2013

raca

jeg har intet gjodt for at træne mine børn..

de har ikke lagt på maven.. forde det SKULLE de... de har lagt på maven når de ville, de er blevet båret når de ville og nusset når de ville..

de har kunne det de skulle til tiden..

jeg hader den der samligning og skema og du skal ligge baby 1000 gange på maven ellers får det grumme konsekvenser..

men man kan ikke forsere en udvikling ved træning, sunde børn med nærværende forældre lider ikke nød og lære alså tingne når de er klar..

det skader i bedste fald ikke og gå i trænings lejer..

det skadeligste for børn er at blive lagt hen i et hjørne alene og at man ikke lytter til barnest behov..

Anmeld

11. januar 2013

raca

Lahn11 skriver:

Siger ikke du skal være urolig men min datter trillede fra hun var tre måneder.. 

og det skyldes måske at hun næsten aldrig lå på ryggen når hun var vågen  

prøv at vend dig til at lægge hende på maven så hun får trænet.. Det kommer når det kommer  

vel gjode det ej... det skyltes at lige netop dit barn var klart ved 3 mdr..

min søn lå aldrig på maven.. kun på maven af mig, men han blev båret i alle dagtimer.. da han nægtede at ligge selv..

da han han kunne trille da han var ca 8 uger.. men hvad mit barn kunne på et givet tidspunkt gavner jo ikke trådstarterend..

min datter kunne først ved 8 mdr, men faktisk kunne hun trille fra ryg til mave først..

Anmeld

11. januar 2013

nielsen80

raca skriver:

jeg har intet gjodt for at træne mine børn..

de har ikke lagt på maven.. forde det SKULLE de... de har lagt på maven når de ville, de er blevet båret når de ville og nusset når de ville..

de har kunne det de skulle til tiden..

jeg hader den der samligning og skema og du skal ligge baby 1000 gange på maven ellers får det grumme konsekvenser..

men man kan ikke forsere en udvikling ved træning, sunde børn med nærværende forældre lider ikke nød og lære alså tingne når de er klar..

det skader i bedste fald ikke og gå i trænings lejer..

det skadeligste for børn er at blive lagt hen i et hjørne alene og at man ikke lytter til barnest behov..

Synes det du skriver giver god mening, og er i tråd med min egen opfattelse. Jeg ligger hende meget på maven, men det er nu mest fordi hun elsker det. Hun ligger på maven både på mig, ved leg(flyvemaskine) og gulv, hvor hun leger med legetøj - ikke for at træne, men simpelthen fordi hun elsker det.

Jeg tror heller ikke på at træne babyer,mit spørgsmål er mere, om hun er så langt bagefter at jeg "bør" tage aktion. Lidt ala, jeg tror ikke på at pace et barn frem i skolen, men hvis barnet er ordblind skal man jo selvfølgelig som forældre tage hjælpemidler i brug.......ved ikke om det giver mening.

Anmeld

11. januar 2013

raca

Synes det du skriver giver god mening, og er i tråd med min egen opfattelse. Jeg ligger hende meget på maven, men det er nu mest fordi hun elsker det. Hun ligger på maven både på mig, ved leg(flyvemaskine) og gulv, hvor hun leger med legetøj - ikke for at træne, men simpelthen fordi hun elsker det.

Jeg tror heller ikke på at træne babyer,mit spørgsmål er mere, om hun er så langt bagefter at jeg "bør" tage aktion. Lidt ala, jeg tror ikke på at pace et barn frem i skolen, men hvis barnet er ordblind skal man jo selvfølgelig som forældre tage hjælpemidler i brug.......ved ikke om det giver mening.

ja man skal gøre noget når der er et problem.. jeg mener bestemt ikke din datter har et problem.. der er virkelig stor vidde for hvad der er det normale.. og 4.5 mdr og ikke trille det tror jeg bestem kan betegnes som ganske normalt..  men mener det er omkring 6 mdr de fleste kan trille.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.