Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
nielsen80 skriver: Hihihi det kune sku være lidt sjovt, hvis det samme skete her - at hun lige pludselig bare kunne. Men hold da op, så skal man lige pludselig være opmærksom, så kan man jo ikke være sikker på baby er, hvor man lagde denEj pyt med hun er lidt langsom, bare der ikke er noget galt som sådan med hende. Og det lyder det ikke til, udfra de svar jeg har fået, at der er.
Hihihi det kune sku være lidt sjovt, hvis det samme skete her - at hun lige pludselig bare kunne. Men hold da op, så skal man lige pludselig være opmærksom, så kan man jo ikke være sikker på baby er, hvor man lagde denEj pyt med hun er lidt langsom, bare der ikke er noget galt som sådan med hende. Og det lyder det ikke til, udfra de svar jeg har fået, at der er.
Ja man får pludselig ret travlt! Kan huske første gang jeg kom ind i stuen og Benjamin ikke lå der hvor jeg havde lagt ham Så måtte man lige tænke "øhh, hvor blev babyen af?" hehe.
Lige præcis! Det skal nok være fint alt sammen.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Synes du skal tage den med ro.
Min søn gad heller ikke at trille. Tror han var 5 mdr før han trillede fra mave til ryg Han begyndte at møve da han var 7 mdr tror jeg, og kravle da han var 9-10 mdr. Gik lige før han blev et år Nu er han 17 mdr og siger en del ord, mest tak, hej, mad, mor, og sådan, og kan selv spise med ske og også gaffel. Jeg ved ikke hvad der er "normalt", men det kommer når det kommer Lad være at lytte til mødregruppen for meget, synes tit det virker som om der er konkurrence i hvilken baby der først kan det og det.
Lahn11 skriver: Siger ikke du skal være urolig men min datter trillede fra hun var tre måneder.. og det skyldes måske at hun næsten aldrig lå på ryggen når hun var vågen prøv at vend dig til at lægge hende på maven så hun får trænet.. Det kommer når det kommer
Siger ikke du skal være urolig men min datter trillede fra hun var tre måneder..
og det skyldes måske at hun næsten aldrig lå på ryggen når hun var vågen
prøv at vend dig til at lægge hende på maven så hun får trænet.. Det kommer når det kommer
nielsen80 skriver: Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu. Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?
Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu. Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?
Jeg synes ikke du skal være nervøs. Har selv en dreng som aldrig har været den hurtigste på det grovmotoriske. Da han var på samme alder som din var jeg også meget nervøs fordi jeg slet ikke følte at han var med. Nu er han snart et år og er alle steder. Der er sket vildt meget med ham efter han kom i vuggestue.
Børn tager det bare i deres eget tempo og så længe du ligger hende på maven, tumler, triller osv så kan og skal du ikke gøre mere synes jeg. Alt det motoriske skal nok komme
110811 skriver: Synes du skal tage den med ro. Min søn gad heller ikke at trille. Tror han var 5 mdr før han trillede fra mave til ryg Han begyndte at møve da han var 7 mdr tror jeg, og kravle da han var 9-10 mdr. Gik lige før han blev et år Nu er han 17 mdr og siger en del ord, mest tak, hej, mad, mor, og sådan, og kan selv spise med ske og også gaffel. Jeg ved ikke hvad der er "normalt", men det kommer når det kommer Lad være at lytte til mødregruppen for meget, synes tit det virker som om der er konkurrence i hvilken baby der først kan det og det.
kekp skriver: Jeg synes ikke du skal være nervøs. Har selv en dreng som aldrig har været den hurtigste på det grovmotoriske. Da han var på samme alder som din var jeg også meget nervøs fordi jeg slet ikke følte at han var med. Nu er han snart et år og er alle steder. Der er sket vildt meget med ham efter han kom i vuggestue. Børn tager det bare i deres eget tempo og så længe du ligger hende på maven, tumler, triller osv så kan og skal du ikke gøre mere synes jeg. Alt det motoriske skal nok komme
nielsen80 skriver: Tak for svar - dejligt at høre jeg ikke er ene om at have et trille udfordret barn.
Tak for svar - dejligt at høre jeg ikke er ene om at have et trille udfordret barn.
Man bliver hurtig til at sammenligne og når det er første barn så er man jo så bange for at man ikke gør det godt nok. Men tag den med ro. Nyd at dit barn ikke har for travlt, for tiden går lige pludselig alt for hurtigt.
Min dreng trillede maks tre gange. Det synes han vidst bare ikke var sjovt
nielsen80 skriver: Ja de mødregrupper kan altså være både godt og skidt.....men ja vildt der kan være så stor forskel. Det er for mig fint nok, hvis hun er langsom motorisk, bare hun kommer efter det og at jeg ikke forsømmer hende ved ikke at gøre mere(lave øvelser m.m). Hun ligger næsten konstant på maven, kun når hun ammer, får krammer og kys og mor laver mad, er hun ikke på maven.
Ja de mødregrupper kan altså være både godt og skidt.....men ja vildt der kan være så stor forskel. Det er for mig fint nok, hvis hun er langsom motorisk, bare hun kommer efter det og at jeg ikke forsømmer hende ved ikke at gøre mere(lave øvelser m.m). Hun ligger næsten konstant på maven, kun når hun ammer, får krammer og kys og mor laver mad, er hun ikke på maven.
Det lyder også som om du gør lige hvad man kan Hun trives, og det er klart hovedsagen
nielsen80 skriver: Tak for svarHun ligger meget på maven, og hun kan faktisk godt lide det. Hun triller bare ikke, hun pludre og tager legetøj og leger med det, tager armene ud til siden og siger som en flyvemaskine(mangler lige et bedre ord for lyden hun laver). Det er ikke fordi hun ikke kan løfte hovedet eller andet, det er hun ok til - men hun gør ikke antræk til at trille - hun virker som om hun er ganske tilfreds med at ligge på maven og hygge sig, hvorfor hun ikke ser nogen grund til at vende sig. Men det kan da godt være, jeg skulle være mere bekymrede end jeg har været.....tror jeg prøver at tage kontakt til sp i dag, måske hun kan komme lidt før og vurdere om, jeg bør være urolig.
Tak for svarHun ligger meget på maven, og hun kan faktisk godt lide det. Hun triller bare ikke, hun pludre og tager legetøj og leger med det, tager armene ud til siden og siger som en flyvemaskine(mangler lige et bedre ord for lyden hun laver). Det er ikke fordi hun ikke kan løfte hovedet eller andet, det er hun ok til - men hun gør ikke antræk til at trille - hun virker som om hun er ganske tilfreds med at ligge på maven og hygge sig, hvorfor hun ikke ser nogen grund til at vende sig. Men det kan da godt være, jeg skulle være mere bekymrede end jeg har været.....tror jeg prøver at tage kontakt til sp i dag, måske hun kan komme lidt før og vurdere om, jeg bør være urolig.
Jeg synes bestemt ikke du skal være bekymret hvis hun er med på alle andre punkter.. Det kan være hun simpelthen ikke er kommet til at funde ud af at hun gerne vil trille... Magnus var heller ikke en triller, det var sjældent han gjorde selv da han sagtens kunne.. aner ikke hvor gammel han var tilgengæld var han så rigtig hurtig til at begynde at kravle, fordi han ikke trillede om på ryggen hver gang jeg lagde ham på maven..
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128