nielsen80 skriver:
Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.
Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.
Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.
Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu.
Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?
Åh, kender godt de der bekymringer man havde, fordi mødregruppens unger måske lige var lidt hurtigere! Det er ikke så spændende.
William har faktisk aldrig trillet, som sådan
Han har ligget på maven meget af dagen, hvilket styrker ryg og nakke + holde hoved træning.. men han har ikke trillet rundt, som mange af de andre i mg!
Derudover sad han da ha var 8 mdr, uden støtte.. kravlede ved 10 mdr og gik da han var 15 mdr 
En venindes datter kravlede nærmest ved 6 mdr, gik ved 10 mdr.. det er helt vildt sådan en forskel der er !!
Anmeld