Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
nielsen80 skriver:
Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.
Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.
Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.
Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu.
Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?
Jeg var/er præcis ligesom dig, mht babyer skal være babyer. Hun skal nok få det indhentet ! Jeg har heller aldrig pacet min datter. Og nu, næsten 10mdr gammel, kravler hun og rejser sig op af alting. Af samme årsag, satte jeg hende ikke op, for at sidde alene på gulvet (med puder omkring, osv), før hun selv kunne finde ud af, at sidde - og det gør hun til UG nu!
Sig til mødregruppen næste gang, at det kommer, når hun/han er klar. At du går ind for, ikke at ikke presse dit barn, men at han/hun nok tidsnok skal lære det.
Anmeld