Bør jeg være urolige...vedr motorisk udvikling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2013

nielsen80

morethanperfect skriver:

Du skal ikke være bekymret ..

Børn er meget forskellige !! Nogle triller slet ikke , Nogle kravler slet ikke ..

De skal nok lære tingene når de er klar 

Tak for det

Håber du har ret!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2013

Moma

Vores søn har altid været utroligt langsom motorisk. Han kunne først sidde selv, da han var 9 mdr! Kravlede da han var lige knap 12 mdr. (kunne dog møve sig frem) og gik, da han var 15 mdr.

Han har tilgengæld skreget de første 12 uger af sit liv  og er rigtig dygtig sprolig.

Så jeg tror helt sikkert på det kommer, når dit barn er klar.

Anmeld

10. januar 2013

tarkoflen

nielsen80 skriver:

Jeg vælger at tro at de mener det godt - altså at det ikke er ondt ment, men en reel bekymring.

Min datter er langt fremme sprogligt(hvis man kan være det som 4 måneder), i det hun siger mange lyde, ofte med flere stavelser. Jeg synes denne "min baby kan" mentalitet er syg, og har derfor taget tingene meget som det kommer, og ikke bekymrede mig om hun nu gjorde som bøgerne sagde...men nu bliver man sku urolig, om jeg skulle have været mere obs påhendes udvikling og hjulpet hende.

Jeg ringer til sp i dag, så må vi se hvad hun siger.

Ok, jeg er glad for at høre, at de har sagt det på en ordentlig måde!

Jeg tror også på, at man skal passe på med, at gøre de små skønne babyer til et se hvad min baby kan symbol... Det er altså vigtigtere, at de tager tingene i det tempo der passer dem! Man skal ikke pace små børn!

Men som du siger, så har hun måske bare brugt sit krudt på at snakke

God du vender det med sp, så du kan få klar besked, så du ikke skal gå og bekymre dig unødigt helt til februar

Anmeld

10. januar 2013

nielsen80

Moma skriver:

Vores søn har altid været utroligt langsom motorisk. Han kunne først sidde selv, da han var 9 mdr! Kravlede da han var lige knap 12 mdr. (kunne dog møve sig frem) og gik, da han var 15 mdr.

Han har tilgengæld skreget de første 12 uger af sit liv  og er rigtig dygtig sprolig.

Så jeg tror helt sikkert på det kommer, når dit barn er klar.

Dejligt at høre! Tak for svar.

Håber selvfølgelig også det bare er fordi, at hun tager tingene stille og roligt, og der ikke som sådan er noget galt.

Anmeld

10. januar 2013

Tulle28

Nej du skal ikke være urolig, slet ikke! Min store datter lå på maven og lå (det var hun til gengæld også rigtig god til) indtil hun var 7-8 mdr. Og først der trillede hun, men kun fra mave til ryg (eller også var det den anden vej) og det var bestemt ikke noget hun gjorde særligt ofte. Hun var så absolut den langsomste i min mødregruppe, men hun er kommet efter det og måske egentlig lidt bedre motorisk nu, end nogle af dem der var lidt mere fremme i skoene, da de var helt små.

Til gengæld har jeg kunne slappe af og nyde min kaffe meget længe end de andre mødre i min mødregruppe

Anmeld

10. januar 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
nielsen80 skriver:

Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.
Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.

Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.

Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu.

Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?

Jeg var/er præcis ligesom dig, mht babyer skal være babyer. Hun skal nok få det indhentet ! Jeg har heller aldrig pacet min datter. Og nu, næsten 10mdr gammel, kravler hun og rejser sig op af alting. Af samme årsag, satte jeg hende ikke op, for at sidde alene på gulvet (med puder omkring, osv), før hun selv kunne finde ud af, at sidde - og det gør hun til UG nu!

Sig til mødregruppen næste gang, at det kommer, når hun/han er klar. At du går ind for, ikke at ikke presse dit barn, men at han/hun nok tidsnok skal lære det.

Anmeld

10. januar 2013

Ka+Ma=Be

Nej det skal du ikke! min søn trillede første gang da han var 5 måneder! På trods af at han på alle andre punkter har været meget fremmelig i sin udvikling da han først knækkede koden trillede han derudaf

Anmeld

10. januar 2013

Tulle28

Iøvrigt - min yngste er 4 mdr. og hun kan trille begge veje, men går det ikke særlig meget, det er vist mere, hvis det er et uheld Og de 2 ældste børn i mødregruppen som er 4 mdr. og 3 uger gør det heller ikke. Så i så fald, er vores unger altså også bagud Men når det så er sagt, så kan du jo godt trille lidt med hende på legetæppet, læg hende på ryggen og tag fat i benene og kryds de ligeså forsigtigt, så hun vender om på maven og vv. Men altså - jeg tumlede og trillede og gjorde alt muligt med den store, og lige lidt hjalp det. Men så ved du da, at du har gjort noget

Anmeld

10. januar 2013

Blirnokaldrigfru

nielsen80 skriver:

Ja mødregrupper er fantastiske, men nogle gange kan de altså også give en nogle bekymringer. Min datter er nu den sidste i gruppen som ikke triller - hverken fra mave til ryg, eller ryg til mave. Hun er 4,5 måneder. De andre i gruppen spurgte meget ind til det, og jeg begynder nu at blive lidt ked og urolig.
Hun er "med" på alle andre områder, hun pludrer konstant, kan mange lyde og er socialt mere på end de andre i gruppen, finmotorisk er hun også fint med, så det er kun på det grovmotoriske, hun er bagefter.

Jeg går ind for babyer skal være babyer, og træner af samme årsag ikke med hende. Jeg ligger hende på maven, og leger med hende - men på hendes præmisser og kun i det omfang, hun synes det er sjovt. Bør jeg træne mere med hende? årh er faktisk ret ked af det lige nu, de fik mig virkelig til at føle det som om min datter virkelig var unormal og det var min skyld, at hun var bagefter.

Jeg har besøg af sp i starten af feb, og vil selvfølgelig vende det med hende. Men de synes jeg burde tage kontakt nu, og evt få en henvisning til læge/fys, så vi kunne starte øvelser nu.

Kunne virkelig godt bruge lidt input fra andre - er det virkelig så unormalt at en 4,5 måneder baby ikke triller? Og bør jeg søge læge/fys hjælp ASAP?

Jeg tror ikke du skal bekymre dig min pige er 5,5 mdr og har aldrig trillet helt uden hjælp - jeg er sikker på det nok skal komme! Hun er som dit barn også mere med på andre punkter, hun har rørt ved sine tæer og puttet dem i munden længe inden de andre i mødregruppen.. Så sys du skal slappe af, og måske spørge din sp når hun kommer

Anmeld

10. januar 2013

Mamalou

nielsen80 skriver:

Min søn trillede aldrig rigtig inden han begyndte at kravle, og han er rigtig fint med motorisk i dag. Jeg rullede med ham dagligt, men han fandt aldrig helt fidusen. Skal lige siges, at han var en rigtig tyk lille budda, så det kan måske have noget at sige

Tag den helt med ro, og glæd dig over alle de ting din datter kan. Hun lyder til at være godt med, selvom hun ikke triller rundt. Motorisk er det bare nemmere at se forskellen end på andre udviklingsområder. 

Sørg for at hun ligger på maven i de vågne timer, så gør du hvad du kan

Vh. Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.