en god saft??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Mom2

Kay skriver:

er egentlig lige glad og det kaldes saft eller læskedrik bare det smnager godt så jeg kan få noget væske ind... uden at få alle kalorierne med...

Okay Jeg kender desværre ikke lige en perfekt kalorielet saftevand, men skal da nok lige holde øjnene åbne, når jeg skal have mere saft selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Kay

Christina9870 skriver:

Okay Jeg kender desværre ikke lige en perfekt kalorielet saftevand, men skal da nok lige holde øjnene åbne, når jeg skal have mere saft selv

tak

Anmeld

9. januar 2013

Klokkeblomst88

Kay skriver:

det har jeg fra en diætist jeg gik hos tidligere...

En klinisk diætist?! 

Anmeld

10. januar 2013

Kay

Klokkeblomst88 skriver:

En klinisk diætist?! 

ej men det kan jeg da ik huske.... det var noget tid inden jeg blev gravid og der er sgu meget andet der har fyldt mere og været vigtigere i mit liv end at huske hvilken slags diætist hun var...

det ver en man kunne blive henvist til at min læge... et projekt de kørte på det tidspunkt at hvis man havde et bmi mellem et eller andet og noget andet kunne man komme til diætist...

kan ikke engang huske hvad damen hed...

Anmeld

10. januar 2013

Klokkeblomst88

Kay skriver:

ej men det kan jeg da ik huske.... det var noget tid inden jeg blev gravid og der er sgu meget andet der har fyldt mere og været vigtigere i mit liv end at huske hvilken slags diætist hun var...

det ver en man kunne blive henvist til at min læge... et projekt de kørte på det tidspunkt at hvis man havde et bmi mellem et eller andet og noget andet kunne man komme til diætist...

kan ikke engang huske hvad damen hed...

Okay, det var ikke for lave en dårlig stemning, jeg har det bare meget svært med, når det bliver givet nogle forkerte anbefalinger. (Kan du have hørt forkert?). Men jeg vil bare sige, at det passer desværre ikke det, som hun har fortalt. 

Hos normal raske voksne er anbefalingen at drikke 1-1½ liter væske om dagen. Du får også væske fra den faste føde (ca.1 liter). Og desuden danner kroppen 200-300 ml ved forbrænding. Men selvfølgelig skal du bruge mere væske, hvis du fx kaster op, varmt klima, har diare eller er fysisk aktiv. 

Anmeld

10. januar 2013

Kay

Klokkeblomst88 skriver:

Okay, det var ikke for lave en dårlig stemning, jeg har det bare meget svært med, når det bliver givet nogle forkerte anbefalinger. (Kan du have hørt forkert?). Men jeg vil bare sige, at det passer desværre ikke det, som hun har fortalt. 

Hos normal raske voksne er anbefalingen at drikke 1-1½ liter væske om dagen. Du får også væske fra den faste føde (ca.1 liter). Og desuden danner kroppen 200-300 ml ved forbrænding. Men selvfølgelig skal du bruge mere væske, hvis du fx kaster op, varmt klima, har diare eller er fysisk aktiv. 

er nu ret sikker på hun sagde 3-4 litter væske hver dag.... men så kan jeg da bedre forstå at jeg ik kan komme op i nærheden af det til hverdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.