Økonomi og parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

MorTil4<3

her tjener kæresten det dobbelte af mig

så det er primært ham der sætter ind på budgetten og betaler regningerne
og så betaler jeg alt form for mad, bleer og så videre og nu er vi ved at renovere nogen småting, så betaler jeg også det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

ano14316

Min kæreste og jeg har ikke fælles økonomi, og har aldrig haft, men har planer om at få det.. 

Der har altid været stor forksel på vores indkomst, den første tid tjente han meget mere end jeg og nu er det omvendt. Da vi har skiftedes til at studere. 

Men vi deler udgifterne så godt som muligt, vi deler husleje f.eks. men ellers har vi hver vores udgifter, men vores økonomi er meget stram, så det handler ikke om at jeg har flere lommepenge end ham, for det har ingen af os. 

Men planen er er vi snart skal have lagt vores økonomi sammen for at få et bedre overblik og undgå "glemte" regninger i forbindelse med at vi gerne vil skifte bank. 

Anmeld

5. januar 2013

De3Guldklumper

Baagøe skriver:

Det vil jeg da kalde fællesøkonomi

Hehe - ja måske det godt kan kaldes det

Jeg tænkte bare mere fællesøkonomi = fælleskonti'er

Her har vi ikke kort til hinandens konti' er osv

Anmeld

6. januar 2013

Pige2009

Pylle3 skriver:

Hehe - ja måske det godt kan kaldes det

Jeg tænkte bare mere fællesøkonomi = fælleskonti'er

Her har vi ikke kort til hinandens konti' er osv

Min eks og jeg havde da også hver vores konti og Visa/Dankort og det har mine forældre også

Anmeld

6. januar 2013

lilledittemor

Musse21 skriver:

Hvor mange af jer som har børn har fælles økonomi?

Hvis ikke betaler i så 50/50 til fælles udgifter uanset lønindtægt??

Håber nogle vil komme med for og i mod

Vi fik fælles økonomi da jeg blev gravid med vores første datter - det var et krav fra min side hun er 1 år nu.

Jeg synes kun at der er fordele

Anmeld

6. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Vi har fælles økonomi.

Vi er ligeglade med hvem der tjener mest. Vi deler alt lige. Og der skal være til fornøjelser til os begge to

Jeg har kun su - så betydelig mindre end min kæreste.

Anmeld

6. januar 2013

CaWi

Musse21 skriver:

Hvor mange af jer som har børn har fælles økonomi?

Hvis ikke betaler i så 50/50 til fælles udgifter uanset lønindtægt??

Håber nogle vil komme med for og i mod

Vi betaler 50/50 af fælles udgifter. Jeg tjener mindre end kæresten, men mangler aldrig penge. Skulle det dog ske, har kæresten sagt at jeg bare skal sige til

Anmeld

6. januar 2013

Rose<3

Vi har ikke fællesøkonomi, selvom vi er gift Vi deles stort set ikke om nogen af vores udgifter. Jeg betaler for mad, husholdning og tøj til mig selv og børnene. Min mand betaler så for alt andet! Men han tjener også rigitg godt og langt mere end mig(er på deltid), så synes det er fair nok at han betaler det meste af gildet

Anmeld

6. januar 2013

Laulund87

Vi har 100% fælles økonomi og fælles konti

Anmeld

6. januar 2013

Lullaby

Ka+Ma=Be skriver:

Vi har fællesøkonomi og har haft det lige siden vi flyttede sammen for 6 års tid siden

Jeg tror holdningerne vil varriere meget efter hvilken familie man kommer fra. Hjemme hos os har det altid været naturligt og "sådan man gjorde". Jeg ser det som at man er sammen om alt - det virker for mig ulogisk hvis den ene har et stramt budget og den anden sidder på pengekassen. Hvis man vil leve sammen og dele sit liv, kan jeg ikke se, hvorfor man ikke også ønsker at dele sine penge

I praksis har vi en budgetkonto hvor vi sætter samme beløb ind hver måned. Så har vi en madkonto (igen med samme beløb) og resten kommer ind på vores kassekredit/billån (eller boliglån).

Sådan har vi det også

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.