Økonomi og parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Nadia&Daniel

Musse21 skriver:

Kan i så godt blive enige om hvad man bruger pengene på? Altså til private ting

Når alt er betalt og der er lagt til side (så vidt mulig) - har vi en form for lommepenge - omkring 1000.- hver (nogle gange har jeg lidt mindre end Daniel - men det løber rundt)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Trine89

Vi har næsten fælles økonomi  
Her tjener min kæreste mere end mig, så han indbetaler derfor også lige mere til budgettet end jeg gør. 

Jeg synes det fungere godt på den måde. fordi vi bor sammen og har barn sammen, så hvorfor ikke også dele indtægterne?? 

Anmeld

4. januar 2013

Kay

altså vi har hver vores løn konto... fælles opsparing, og budget konto... men ser på det som fælles økonomi... altså der er ik noget der hedder mine penge... kun vores  vi overføre ik lige meget til budgetten og til opsparingen det er mig der handler til hverdag så derfor overføre jeg ik lige så meget... det ville jo være usmart at jeg stod med minus i slutningen af måneden og manden havde rigeligt så vi overføre så det passer

Anmeld

4. januar 2013

Musse21

Pylle3 skriver:

Vi har boet sammen i 8-9 år efterhånden og vi har aldrig haft fællesøkonomi. ( vi har 2 børn sammen)

Kæresten har altid haft en højere indtægt og dermed betalt mere indtil budget end jeg gør.

Vi deler sådan ca fifty/fifty om alle de andre hverdags ting som bliver købt..

Vi går ikke op i hvem der betaler hvad og hvor meget og derfor fungere det rigtig fint for os på denne måde

Hvordan har i så delt op hvor meget i hver skulle betale

Anmeld

4. januar 2013

Lunae

Herhjemme fik vi fælles økonomi i 2012 efter mange overvejelser! Vi ejer ikke noget sammen, så tidligere har vi bare haft budget og madkonto, hvor vi satte penge ind hver mdr og så havde vi resten til os selv! Vi brugte primært kun børnepenge på Camille og hun har sin egen konto.

Idag er alt fælles!

Anmeld

4. januar 2013

Musse21

Trine89 skriver:

Vi har næsten fælles økonomi  
Her tjener min kæreste mere end mig, så han indbetaler derfor også lige mere til budgettet end jeg gør. 

Jeg synes det fungere godt på den måde. fordi vi bor sammen og har barn sammen, så hvorfor ikke også dele indtægterne?? 

Hvordan har i delt op hvor meget i hver især betaler ind

Anmeld

4. januar 2013

De3Guldklumper

Musse21 skriver:

Hvordan har i så delt op hvor meget i hver skulle betale

Tja - det ved jeg egentlig ikke..

Tror det blev delt sådan op at vi have ca samme rådighedbeløb tilbage på konto´erne når der var betalt ind på budget men kan faktisk ikke huske det..

Og så har der jo være lønstigninger så det passer nok ikke helt i dag da indbetalingen ikke er blevet forhøjet

Anmeld

4. januar 2013

Nadia&Daniel

Hvor mange af jer som har børn har fælles økonomi?

Hvis ikke betaler i så 50/50 til fælles udgifter uanset lønindtægt??

Håber nogle vil komme med for og i mod

Prøver at stille det sådan op:

Daniel overfører: xxxx.- til budget (han tjener mere end mig - så han overfører 4000.- mere end mig, men i sidste ende er det næsten det samme, da jeg overfører til madkonto)

Jeg overfører: xxxx.- til budget

Jeg overfører: xxxx.- til madkonto (begge har kort til denne)

Daniel overfører til billån: xxxx.- (har ikke fået rykket den til budget)

Og så er der nogle mdr. også penge til opsparingen

Og de penge der er tilovers, er en form for lommepenge - derfor det kan svinge lidt..

Anmeld

4. januar 2013

Fenja09

Vi har fælles økonomi og har haft det siden den dag vi flyttede sammen. Det andet synes jeg personligt er noget rod. Vi har de penge vi har, samlet - og det med at skulle give lidt her og lidt der til f.eks budget osv synes jeg er forvirrende. For hvis den ene ikke har mere på kontoen, så bliver der alligevel taget fra den andens konto. Så jeg synes lige så godt at man kan ligge det hele sammen.

Vi har dog hver vores konto, men manden betaler husleje og alle andre faste udgifter og så betaler jeg f.eks dagpleje og resten af vores penge på både hans og min går til mad/husholdning, opsparing, sjov ect. Vi har ofte tænkt på at få samme konto og så bare to kort, da det ville være noget nemmere.

/Fenja

Anmeld

4. januar 2013

twinny

Musse21 skriver:

Her har vi fælles øknomoni. Han overfører alle sine penge til min konto hver måned også fører jeg(i fællesskab) pengene over på de forskellige kontoer f.eks. bil, forsikring osv. Og resten er på kortet som er til fri afbenyttelse af ham og mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.