Økonomi og parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

Trine89

Musse21 skriver:

Hvordan har i delt op hvor meget i hver især betaler ind

ehm tror nok at (efter som det er mig der har mindst) jeg havde sagt at jeg kunne indbetale xxxx kr fordi så havde jeg xxxx tilbage til mad og andre ting og det virkede som et rimelig beløb for os begge. og så måtte min kæreste jo inbetale det som manglede for at vi kunne dække udgifterne ind. Og så viste det sig faktisk at det der så var tilbage på hans konto var kun 400 kroner mere en mig, så vi har ca det sammen beløb når der er trukket til budgetkontoen

Håber det gav mening.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

FruStolpe

Hos os er alt fælles.

Hele min mands indtægt bliver flyttet til budget, og af min løn flyttes 1/3 til budget.

Vi har så 2/3 af min løn tilbage til rådigheds beløb som skal dække mad og øvrig husholdning. Og vi har begge Visa kort til min konto...

Anmeld

4. januar 2013

Valle81

B&J skriver:

vi har fælles økonomi og den måde det køre på er hans penge er mine penge og mine penge er hans penge, så hele hans løn bruger vi på regninger, også lidt af min, resten af min bruger vi på mad, dyr, gaver, overskud så vi kan købe lidt, opspring til daniel osv.  så vi tænker slet ikke over hvis penge det er for det er vores penge

Sådan er det også lige præcis her

Vi har heller ikke separate lommepenge og sådan. Vi har en rulle hver måned som er til mad hygge osv. Hvis der nogen måneder er ekstra indtægt så finder vi ud af sammen hvad vi synes der mangler, er det tøj til manden, en ny tlf, legetøj til børnene eller hvad det kunne være

Anmeld

4. januar 2013

1990h

Musse21 skriver:

Hvor mange af jer som har børn har fælles økonomi?

Hvis ikke betaler i så 50/50 til fælles udgifter uanset lønindtægt??

Håber nogle vil komme med for og i mod

vi har først barn til april.

da vi boede i lejlighed havde vi ikke fælles økonomi.

vi smed det samme hver til budgetten selv om han tjente meget meget mere end min elev løn..

vi havde fælles budget og en fælles madkonto hvor vi også satte det samme beløb ind hver måned..vi havde hver vores løn konto..

nu ejer vi hus, to biler og har fælles økonomi..vi har fælles lønkonto, budget, opsparing og madkonto..

vores lønkonto har vi begge kort til og jeg til madkontoen da jeg handler for det meste..

det fungere faktisk fint for os..vi køber hvad vi har brug for for lønkontoen og hvis det noget dyrt vender vi den lige med den anden part

Anmeld

4. januar 2013

An&Jo

Musse21 skriver:

vi har 100% fælles økonomi, alt hvad der går ind ryger på samme konto, og alt hvad der går ud er fra samme konto..

Vi har ingen børn sammen endnu, men har dog en dreng med ind i forholdet hver..

det er bare lettest på den måde, så er der ikke en der har mere end den anden, så har vi bare begge det samme.. vi har en forbrugskonto hvor vi begge har kort til, og det er derfra vi bruger penge når vi skal have noget..

Anmeld

4. januar 2013

Musse21

Tusinde tak for svar allesammen der er da nogle ting som skal overvejes...

Anmeld

4. januar 2013

Rockertand

Musse21 skriver:

Vi har fællesøkonomi og har haft det, siden vi købte ejendom sammen.

Fordelingen er sådan, at min mand tjener pengene - og jeg bruger dem, så gør vi det, vi hver især er bedst til 

Anmeld

4. januar 2013

MelikkazMoar

Musse21 skriver:

Jeg ved faktisk ikke helt hvad man kan kalde det vi gør, for..

min kæreste betaler alle hans regninger (husleje, børnepenge, lån, bla bla  osv. fra før vi fandt sammen) og jeg tager vores datters dagpleje og en lille lån fra kommunen lige pt..

vi bruger faktisk al hans løn på regninger .. og så bruger vi resten af min til at leve for.. det er det der virker bedst for os..

Anmeld

4. januar 2013

Mettefpigen

Vi har ikk fælles økonomi..... Jeg smider et beløb ind på budgetten og kæresten smider flere ind da han får flere penge end jeg gør.....

Anmeld

4. januar 2013

Jibbe

Fælles økonomi. Jeg betaler det meste af min løn ind til budgetten og manden overfører hans grundløn (som er 10.000 ca mere end mig). Herfra betales alle regninger osv og der overføres penge til vores fælles madkonto.
Jeg har ca 1000 kr i overskud hver måned og manden har nok minimum 5000 kr ekstra hver måned. Dem bruger vi på ombygning, hygge, gaver osv og større ting vi mangler. Det hedder ikke mine og dine penge - men vores.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.