Økonomi og parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2013

musse1

vi deler, og har altid gjort det været sammen i 11 år snart, gift i snart 5 år og boet sammen ja i næsten 11 år også, og har 4 børn sammen. for os har det bare altid været naturligt at vi har det fælles, vi snakker næsten altid, om hvad pengene skal bruges på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

DitteFisk

Ved ikke om vi har fællesøkonomi, men vi har en følles budgetkonto, hvor vi hverisær sætter penge ind til vores fælles udgifter. Resten af vores seperate indtægter beholder vi for os selv og det er mig der betaler til min søn, da min kæreste ikke er far til ham Men han kommer self til at betale lige meget som mig til lillesøster (vores fælles), når hun kommer snart. 

Anmeld

6. januar 2013

Mettefpigen

Pylle3 skriver:

e

Hehe - ja måske det godt kan kaldes det

Jeg tænkte bare mere fællesøkonomi = fælleskonti'er

Her har vi ikke kort til hinandens konti' er osv

Det vil jeg også kalde fælles.... Hvis man har en konto og begge har kort til den :-)

Anmeld

6. januar 2013

henh01

Hejsa.

Vi har 1 lønkonto, 1 budget konto og 2 "private" konti (de bliver ikke brugt pt, da der ikke lige er så stort overskud)

Anmeld

6. januar 2013

Morgensol

Vi har fælles økonomi, men på den måde at vi har fælles budgetkonto og opsparing og hver Vores lønkonto. Dog har vi hver især fuldmagt til hinandens konto plus kort til dem. Så overfører vi lige meget til budgetten.

Vi har valgt at gøre det sådan af praktiske årsager. Det er nemlig sådan at hvis en af os skulle, Gud forbyde det, gå hen og gå bort, så blir ens konto lukket indtil der er regnet gæld osv ud. Så hvis man har fælles lønkonto, så kan modparten risikere at stå uden penge i et godt stykke tid efter!

det skete for min svigermor da min svigerfar døde for 6 år siden! 

vi har været sammen i 6 1/2 år og har 2 børn sammen.

Anmeld

6. januar 2013

M&N

Kæresten og jeg har haft fælles økonomi fra den dag vi flyttede sammen - som snart er 2 år siden, vi har ikke børn, men vores første på vej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.