Økonomi og parforhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Bshizzle

Mettefpigen skriver:

Vi har ikk fælles økonomi..... Jeg smider et beløb ind på budgetten og kæresten smider flere ind da han får flere penge end jeg gør.....

Samme her 

Det fungere fint for os.. 

Men når jeg får fast arbejde OG skiftet til en fornuftig bank, så vil vi overveje at slå alt sammen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Karina84

Her er vi fælles om alt, og det har vi været fra den dag vi mødte hinanden (han flyttede nærmest ind fra første date, og hurtigt fandt vi en anden lejlighed). Vi er gift og har snart 2 børn og har været sammen hmm 7 aar, maa det være om et par dage

Der har aldrig været noget der hed dine og mine penge, vi har haft det vi har haft. To lønkonti og en budgetkonto som der er blevet trukket lige meget til hver maaned. Om vi saa har brugt af den ene eller anden konto til at købe mad og shoppe for, det har aldrig betydet noget. For vi er jo sammen om at faa det til at køre

Anmeld

5. januar 2013

Koen.

B&J skriver:

vi har fælles økonomi og den måde det køre på er hans penge er mine penge og mine penge er hans penge, så hele hans løn bruger vi på regninger, også lidt af min, resten af min bruger vi på mad, dyr, gaver, overskud så vi kan købe lidt, opspring til daniel osv.  så vi tænker slet ikke over hvis penge det er for det er vores penge

Det er os sådan det køres her

Anmeld

5. januar 2013

dorthemus

Musse21 skriver:

Hvor mange af jer som har børn har fælles økonomi?

Hvis ikke betaler i så 50/50 til fælles udgifter uanset lønindtægt??

Håber nogle vil komme med for og i mod

Nu bor jeg ikke selv sammen med nogen, men har gjort det tidligere og det har det været den der har tjent mest der har båret det tungeste læs. Hvis man deler 50/50 uanset indkomst giver det en skævvridning i parforholdet som er uholdbar i længden. Mine forældre har været gift i 42 år og der har min far stået for de faste udgifter som husleje og forsikring o.lign. og min mor for husholdning og gaver o.lign. i perioder hvor min mir har været på deltid har han desuden spædet lidt til husholdningen. Det har fungerer fint :-)

Anmeld

5. januar 2013

FruK

Vi har 100% fælles. Dvs vi har en fælles konto hvor løn, børnepenge osv går ind og den har vi begge dankort tilknyttet. En fælles budgetkonto, en fælles opsparing osv.

Anmeld

5. januar 2013

Svenne

Her har vi 100% fællesøkonomi!

Vi har hver vores lønkonto, men denne "tømmer" vi faktisk ud på en række forskellige konti hver måned, når lønnen går ind - så vi ved, hvor meget vi har til de forskellige ting

Anmeld

5. januar 2013

B&J

Lærke&Liam. skriver:

Det er os sådan det køres her

Anmeld

5. januar 2013

Pige2009

Pylle3 skriver:

Vi har boet sammen i 8-9 år efterhånden og vi har aldrig haft fællesøkonomi. ( vi har 2 børn sammen)

Kæresten har altid haft en højere indtægt og dermed betalt mere indtil budget end jeg gør.

Vi går ikke op i hvem der betaler hvad og hvor meget og derfor fungere det rigtig fint for os på denne måde  dagligdags tingene betales af den som har pungen med

Det vil jeg da kalde fællesøkonomi

Anmeld

5. januar 2013

B&J

Valle81 skriver:

Sådan er det også lige præcis her

Vi har heller ikke separate lommepenge og sådan. Vi har en rulle hver måned som er til mad hygge osv. Hvis der nogen måneder er ekstra indtægt så finder vi ud af sammen hvad vi synes der mangler, er det tøj til manden, en ny tlf, legetøj til børnene eller hvad det kunne være

Nemlig

Anmeld

5. januar 2013

Pige2009

dorthemus skriver:

Nu bor jeg ikke selv sammen med nogen, men har gjort det tidligere og det har det været den der har tjent mest der har båret det tungeste læs. Hvis man deler 50/50 uanset indkomst giver det en skævvridning i parforholdet som er uholdbar i længden. Mine forældre har været gift i 42 år og der har min far stået for de faste udgifter som husleje og forsikring o.lign. og min mor for husholdning og gaver o.lign. i perioder hvor min mir har været på deltid har han desuden spædet lidt til husholdningen. Det har fungerer fint :-)

Lige præcis. Sådan var det også med mini endog jeg og mine forældre kører det på samme måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.