Anonym skriver:
Sagen er den, at hvert år d. 25 dec holder min farmors søster julefrokost for hele min fars side af familien. Vi har altid været med, men efter vi fik vores barn har vi ikke været der. Det bliver tredje jul i år!
Grunde til at vi ikke har deltaget, er at de ryger indenfor og jeg synes ikke at mit barn skal være i et røgfyldt lokale og være passiv ryger - så blir vi hellere væk!
Igår spørger min farmor så om vi ikke godt vil komme og jeg fortæller så endnu en gang, at vi ikke kommer pga rygningen indendørs! Så siger hun at de kun ryger i køkkenet nu, men køkken og stue ligger lige op af hinanden og der lugter jo alligevel, for min farmors søster ryger jo til dagligt i hele huset! Samtidig er jeg også gravid og vil selvfølgelig heller ikke udsætte fosteret for passiv rygning!
Kan man godt tillade sig at blive væk på det grundlag?
Jeg synes det kommer lidt an på, hvor folk ryger og hvor mange mennesker der kommer som ryger. Men uanset hvad, så synes jeg sagtens du kan tillade dig at melde fra, det er trods alt dine børn der skal udsættes for det og derfor dit valg at tage.
Jeg er selv ryger, men har totalt røgfrit hjem. Har været til begravelse da min datter var helt lille og der var vi til gravøl bagefter, hvilket jo er helt almindeligt - vi blev der godt nok ikke særlig længe, netop fordi der blevet røget indenfor. Det var desværre en situation, hvor vi ikke bare kunne melde afbud, men så må man gøre besøget kort, hvis man ønsker at deltage.
/Fenja 
Anmeld