Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Jeg vil netop heller ikke gøre et stort nr ud af det og derfor bliver vi normalt væk! Både min kæreste og jeg er anti-rygere og kom alligevel altid førhen. Men min kæreste hader det fordi hans øjne sviger og vi stinker helt vildt! Det er slet ikke os!

Ja så er det jo ik så fedt, hvis det er så slemt at øjene sviger osv. 

Hvis i bliver hjemme, så har i da også rigtig tid til at nyde hinanden og alle julegaverne. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Lusi

StineW79 skriver:

Den ene gang om året ville jeg sagtens ku overleve. Især nu de for jeres skyld vil ryge i køkkenet. Hvis de evt tænder emhætten og har et vindu på klem ser jeg det ik som et problem.

Jeg er opvokset i ryger hjem, men ryger ik selv, og har vi ryger på besøg her hjemme, må de stå ude. Men altså tror ik jeg ville gøre et stort nr ud af det. Vh stine

Helt enig! Den ene gang om året overlever man jo nok.
Jeg ryger selv, men ryger KUN ude og det gør vores gæster også..
Og ja partiklerne sidder i tøjet, men hvad gør folk der bor i Kbh? Det er sgu ligeså usundt

Anmeld

23. december 2012

morethanperfect

morethanperfect skriver:

Jeg var taget med alligevel ..

Den ene dag om året dør barnet ikke af ..
Men det er jo en smagssag .. 
Hos børnenes farmor blir der også røget i køkkenet når vi er der , og hos min far blir der også røget i køkkenet ..

Hos min farfar blir der røget i hele huset , dog ikke særlig meget ..

Muligt er det rigtig usundt , men jeg syns det er gået lidt for vidt af sig ..
Mig og min søster er opvokset i et ryger hjem , og vi har aldrig taget skade .. 

Anyway , God jul 

Okay , havde kun læst det som om at det var farmoren der røg ..

Så syns jeg måske det er lidt ærgeligt og slæbe sit barn med .. 

Anmeld

23. december 2012

tarkoflen

Jeg synes den er lidt svær!

Hvis det er det enste tidspunkt på året, hvor l bliver udsat for passiv røg, synes jeg måske godt, at l kan tage afsted, hvis der bliver taget hensyn! Og hvis de går i køkkenet og ryger, som du skriver, så forsøger de i hvert fald!

Et alternativ kunne måske være, at l sagde, at l kommer og spiser med, hvis folk vil holde igen med røgen, og så smutter l efter maden, og så kan de jo gå amok

Det er rigtigt at partiklerne sidder i stof og vægge, men igen hvis det er en gang om året, så ville jeg nok se igennem fingre med det... Med mindre du har et astma eller allgeribarn, så synes jeg overvejelserne er nogle helt andre!

Anmeld

23. december 2012

hannetheis

Anonym skriver:

Sagen er den, at hvert år d. 25 dec holder min farmors søster julefrokost for hele min fars side af familien. Vi har altid været med, men efter vi fik vores barn har vi ikke været der. Det bliver tredje jul i år!

Grunde til at vi ikke har deltaget, er at de ryger indenfor og jeg synes ikke at mit barn skal være i et røgfyldt lokale og være passiv ryger - så blir vi hellere væk!

Igår spørger min farmor så om vi ikke godt vil komme og jeg fortæller så endnu en gang, at vi ikke kommer pga rygningen indendørs! Så siger hun at de kun ryger i køkkenet nu, men køkken og stue ligger lige op af hinanden og der lugter jo alligevel, for min farmors søster ryger jo til dagligt i hele huset! Samtidig er jeg også gravid og vil selvfølgelig heller ikke udsætte fosteret for passiv rygning!

Kan man godt tillade sig at blive væk på det grundlag?

Syntes det er er svært dilemma ville vurdere hvor mange der ryger er det nogle stykker ville jeg nok tage med et par timer er det størst delen der ryger ville jeg ikke hvis der bliver røget ved bordet.
På min fars side af familien er der mange ryger og har der været noget sammenkomst er der altid taget hensyn til børn og ikke ryger.
Her hjemme ryger min mand men dette forgår ude.
Den 24 skal vi holde jul her og dem der ryger må gå ud. Dette er der fuld respekt for.

Anmeld

23. december 2012

Miss Kat

Det er altså ikke rigtigt, partiklerne siddern jo i stof og i væggene, selvom der bliver luftet ud...

Jeg havde personligt heller ikke taget afsted. Er selv gravid og min svigerfar er storryger og hvis han ikke kan respekterer at jeg ikke vil have mit ufødte barn udsat for røg, så må jeg jo lade være med at komme.

Det er utroligt hvor skadeligt passiv rygning er - det sidder i alt! 

Det er jo personens eget valg om de vil ryge eller ej, det er absolut ikke min beslutning - heller ikke om de vil ryge i deres eget hjem eller ej - men jeg har også et valg, og vil ikke tvinges røg ned i lungerne og til mit barn! Jeg tvinger jo heller ikke chokolade ned i folk der ryger 

Jeg var absolut også blevet væk... også, som andre siger, gravid eller ej, for at skåne mig selv. Jeg er forfærdelig sippet med hensyn til cigaretrøg.

Anmeld

23. december 2012

klmf

Vi havde den aftale med de rygende bedster, at der blev luftet godt ud og at de røg udendørs når vi var der. Nu ryger de kun udendørs, så problemet har løst sig selv. Dengang var det et okay kompromis, når det nu er bedster (altså nogen med en meget tæt relation til os og børnene), men hvis det er nogen man kun ser 2 gange om året ville jeg slet ikke tage den diskussion, så hellere blive væk.

Anmeld

23. december 2012

Lullaby

Vi har prioriteret familien højere end nøjagtig det princip. Hos min far røg han indendøre og det valgte jeg at se igennem fingrene med fordi jeg gerne ville have at de fik et forhold til ham. Hos os går de udenfor allesammen, det har vi bestemt. Men jeg ville bide tænderne sammen og tage med. Netop for, at man kan være sammen som familie

Anmeld

23. december 2012

asphodel

Jeg ville blive væk, og her tænker jeg endda selvisk på mig selv! Jeg kan ikke se noget som helst hyggeligt i at sidde og spise i stanken af røg. Jeg kan næsten ikke undgå det om sommeren, hvis vi spiser på restaurant udendørs, men ikke om jeg gider bevidst tage til sådan et arrangement og finde mig i det. Jeg tror ikke barnet tager skade af passiv rygning én gang om året, men  jeg gider ikke finde mig i det.

Anmeld

23. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
StineW79 skriver:

Den ene gang om året ville jeg sagtens ku overleve. Især nu de for jeres skyld vil ryge i køkkenet. Hvis de evt tænder emhætten og har et vindu på klem ser jeg det ik som et problem.

Jeg er opvokset i ryger hjem, men ryger ik selv, og har vi ryger på besøg her hjemme, må de stå ude. Men altså tror ik jeg ville gøre et stort nr ud af det. Vh stine

enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.