Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du komme, når der bliver røget indendørs?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.764 visninger
42 svar
0 synes godt om
23. december 2012

Anonym trådstarter

Sagen er den, at hvert år d. 25 dec holder min farmors søster julefrokost for hele min fars side af familien. Vi har altid været med, men efter vi fik vores barn har vi ikke været der. Det bliver tredje jul i år!

Grunde til at vi ikke har deltaget, er at de ryger indenfor og jeg synes ikke at mit barn skal være i et røgfyldt lokale og være passiv ryger - så blir vi hellere væk!

Igår spørger min farmor så om vi ikke godt vil komme og jeg fortæller så endnu en gang, at vi ikke kommer pga rygningen indendørs! Så siger hun at de kun ryger i køkkenet nu, men køkken og stue ligger lige op af hinanden og der lugter jo alligevel, for min farmors søster ryger jo til dagligt i hele huset! Samtidig er jeg også gravid og vil selvfølgelig heller ikke udsætte fosteret for passiv rygning!

Kan man godt tillade sig at blive væk på det grundlag?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Benjamins'mor

Ja, det tager dit barn altså ikke skade af.

Jeg ryger selv, dog ikke indenfor.

Men min svigermor ryger inde, og min søn tager altså ikke skade af det indimellem.

Bare sørg for der bliver luftet ud.

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Men min svigermor ryger inde, og min søn tager altså ikke skade af det indimellem.

Der bliver ikke luftet ud. Der kommer ca 25 mennesker hvoraf 15-20 stykker ryger, så der kommer til at være en tæt tåge af røg!

Anmeld

23. december 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg havde blevet væk. Ser ingen grund til at mit barn skal udsættes for alt det røg - som der lyder til at være

Anmeld

23. december 2012

B&J

Hvorfor ringer i ikke og får en snak med dem????

spør om de ikke den ene dag vil ryge ude også evt lufte godt ud???

jeg forstår dig virkelig godt, om jeg havde barn eller ej jeg hader at side i et rume hvor 2-5mennesker ryger der stinker ogg man kan næsten ikke få luft....

min mor er tidligere ryger hun røg dog i køkkenet og åbnede vinduet og lukkede døren for sig, min kæreste er også tidligere ryger istarten røg han også i køkkenet men til sidst røg uden for....

men som sagt det er kun engang om året så hvis de står ude i køkkenet jamen så mindsker de jo også tingene, men vi kan jo ikke undgå alt, og det er jo det samme som når vi går uden for tænk alt det man indånder af benzin lugte og røg og ja alt..... syntes du skal ringe og høre om det ikke er okay de ryger i et rum...

Anmeld

23. december 2012

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Der bliver ikke luftet ud. Der kommer ca 25 mennesker hvoraf 15-20 stykker ryger, så der kommer til at være en tæt tåge af røg!

Det kender jeg godt fra min farmor.
Ja. Så må jeg ærligt sige så ville jeg blive hjemme.

Anmeld

23. december 2012

lycly

Jeg er meget striks omkring lige det der. Så jeg var blevet væk. Nu er jeg så heldig at ingen i min familie ryger, og hvis dem der gør, ikke kan tage det hensyn i et par timer og lige gå udenfor når de skal ryge, jamen så kommer vi bare ikke. Så simpelt er det for mig

Anmeld

23. december 2012

M&N

Benjamins'mor skriver:

Det er altså ikke rigtigt, partiklerne siddern jo i stof og i væggene, selvom der bliver luftet ud...

Jeg havde personligt heller ikke taget afsted. Er selv gravid og min svigerfar er storryger og hvis han ikke kan respekterer at jeg ikke vil have mit ufødte barn udsat for røg, så må jeg jo lade være med at komme.

Det er utroligt hvor skadeligt passiv rygning er - det sidder i alt! 

Det er jo personens eget valg om de vil ryge eller ej, det er absolut ikke min beslutning - heller ikke om de vil ryge i deres eget hjem eller ej - men jeg har også et valg, og vil ikke tvinges røg ned i lungerne og til mit barn! Jeg tvinger jo heller ikke chokolade ned i folk der ryger 

Anmeld

23. december 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Den ene gang om året ville jeg sagtens ku overleve. Især nu de for jeres skyld vil ryge i køkkenet. Hvis de evt tænder emhætten og har et vindu på klem ser jeg det ik som et problem.

Jeg er opvokset i ryger hjem, men ryger ik selv, og har vi ryger på besøg her hjemme, må de stå ude. Men altså tror ik jeg ville gøre et stort nr ud af det. Vh stine

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hvorfor ringer i ikke og får en snak med dem????

spør om de ikke den ene dag vil ryge ude også evt lufte godt ud???

jeg forstår dig virkelig godt, om jeg havde barn eller ej jeg hader at side i et rume hvor 2-5mennesker ryger der stinker ogg man kan næsten ikke få luft....

min mor er tidligere ryger hun røg dog i køkkenet og åbnede vinduet og lukkede døren for sig, min kæreste er også tidligere ryger istarten røg han også i køkkenet men til sidst røg uden for....

men som sagt det er kun engang om året så hvis de står ude i køkkenet jamen så mindsker de jo også tingene, men vi kan jo ikke undgå alt, og det er jo det samme som når vi går uden for tænk alt det man indånder af benzin lugte og røg og ja alt..... syntes du skal ringe og høre om det ikke er okay de ryger i et rum...

Jeg ved godt at man ikke kan undgå alt, men lige netop denne situation er jo nem at undgå ved blot at blive væk!

Sagen er at jeg aldrig rigtig snakker med min farmors søskende, så synes det ville være underligt for mig at stille krav om at de skulle ryge udenfor, når det er deres hjem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.