Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

katti24

jeg ryger ikke, og er mega antiryger efter jeg er blevet gravid, men tror at jeg ville komme hvis der kun blir røget i køkkenet, sådan er det nemlig os hos min mor juleaften  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

Tvillingemor80

Jeg ville ikke komme

Anmeld

23. december 2012

Tullepigen90

I min familie ryger stortset alle, men reglen er at ALLE kun må ryge udenfor. Det blev indført da der begyndte at komme små børn i familien og det fungere rigtig godt. Alle er også indforstået med det og acceptere det 

Anmeld

23. december 2012

Stumpen

StineW79 skriver:

Den ene gang om året ville jeg sagtens ku overleve. Især nu de for jeres skyld vil ryge i køkkenet. Hvis de evt tænder emhætten og har et vindu på klem ser jeg det ik som et problem.

Jeg er opvokset i ryger hjem, men ryger ik selv, og har vi ryger på besøg her hjemme, må de stå ude. Men altså tror ik jeg ville gøre et stort nr ud af det. Vh stine

Enig 

Anmeld

23. december 2012

Monski

Jeg var ikke taget afsted!
Jeg har samme problem med min onkel, lige fra jeg var gravid og til nu (Anthon er lige blevet tre) så har jeg nægtet at komme på besøg hvis der bliver røget indenfor, jeg synes simpelthen det er for ulækkert og respektløst! Det har så betyder at vi kun har været derude 2 gange, hvor vi har været udenfor hele dagen.
Og jo, børn tager da helt sikkert skade af at være i et hjem hvor der bliver røget indenfor til dagligt.
Jeg synes det er super svært når det er familie, men jeg ser sådan på det at hvis de ikke er villige til én dag, at gå udenfor og ryge, jamen så betyder det jo ikke nok for dem at se os.

Anmeld

23. december 2012

JustMe

Benjamins'mor skriver:

Ja, det tager dit barn altså ikke skade af.

Jeg ryger selv, dog ikke indenfor.

Men min svigermor ryger inde, og min søn tager altså ikke skade af det indimellem.

Bare sørg for der bliver luftet ud.

Den holder altså ikke. Rygning er skadeligt uanset hvilket rum, der ryges i.

TS: Alle i vores familie og vennekreds ved, at vi ikke kommer, hvis der bliver røget inde. Heller ikke, selvom det er i køkkenet under emhætten. Det vil vi ikke udsætte vores barn for.

Anmeld

23. december 2012

Ellie79

Anonym skriver:

Sagen er den, at hvert år d. 25 dec holder min farmors søster julefrokost for hele min fars side af familien. Vi har altid været med, men efter vi fik vores barn har vi ikke været der. Det bliver tredje jul i år!

Grunde til at vi ikke har deltaget, er at de ryger indenfor og jeg synes ikke at mit barn skal være i et røgfyldt lokale og være passiv ryger - så blir vi hellere væk!

Igår spørger min farmor så om vi ikke godt vil komme og jeg fortæller så endnu en gang, at vi ikke kommer pga rygningen indendørs! Så siger hun at de kun ryger i køkkenet nu, men køkken og stue ligger lige op af hinanden og der lugter jo alligevel, for min farmors søster ryger jo til dagligt i hele huset! Samtidig er jeg også gravid og vil selvfølgelig heller ikke udsætte fosteret for passiv rygning!

Kan man godt tillade sig at blive væk på det grundlag?

Nu får jeg så astma anfald af røg og vil under ingen omstændigheder udsætte mit eller mine børns helbred fordi andre har laster Men da jeg var lille slæbte mine forældre da mig og min astma medicin med rundt i røgfyldte hjem - en anden tid og en anden indstilling, men jo skade af røg det er der jo nogen der tager.. 

Jeg var blevet væk, havde ønsket glædelig jul men nej tak.. 

Anmeld

23. december 2012

LR85

Jeg ville ikke komme når der bliver røget sådan. 

Anmeld

23. december 2012

et-ønske

Anonym skriver:

Sagen er den, at hvert år d. 25 dec holder min farmors søster julefrokost for hele min fars side af familien. Vi har altid været med, men efter vi fik vores barn har vi ikke været der. Det bliver tredje jul i år!

Grunde til at vi ikke har deltaget, er at de ryger indenfor og jeg synes ikke at mit barn skal være i et røgfyldt lokale og være passiv ryger - så blir vi hellere væk!

Igår spørger min farmor så om vi ikke godt vil komme og jeg fortæller så endnu en gang, at vi ikke kommer pga rygningen indendørs! Så siger hun at de kun ryger i køkkenet nu, men køkken og stue ligger lige op af hinanden og der lugter jo alligevel, for min farmors søster ryger jo til dagligt i hele huset! Samtidig er jeg også gravid og vil selvfølgelig heller ikke udsætte fosteret for passiv rygning!

Kan man godt tillade sig at blive væk på det grundlag?

Jeg ville tage med - den ene gang om året er nok ikke det der udgør den store forskel.

Min svigerfar ryger som en skorsten i deres udestue, så der holder vi os bare fra

Anmeld

23. december 2012

Maja88

jeg var blevet hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.