Hvad ville du gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2012

Benjamins'mor

BabyWish2012 <3 skriver:

Det er altså ikke rigtigt, partiklerne siddern jo i stof og i væggene, selvom der bliver luftet ud...

Jeg havde personligt heller ikke taget afsted. Er selv gravid og min svigerfar er storryger og hvis han ikke kan respekterer at jeg ikke vil have mit ufødte barn udsat for røg, så må jeg jo lade være med at komme.

Det er utroligt hvor skadeligt passiv rygning er - det sidder i alt! 

Det er jo personens eget valg om de vil ryge eller ej, det er absolut ikke min beslutning - heller ikke om de vil ryge i deres eget hjem eller ej - men jeg har også et valg, og vil ikke tvinges røg ned i lungerne og til mit barn! Jeg tvinger jo heller ikke chokolade ned i folk der ryger 

Havde kun læst det som at det var hendes farmor der røg.. Derfor tænkte jeg det nok ikke kunne skade.

Men at 15-20 mennesker sidder og ryger i et rum, ja så ville jeg ikke engang komme selvom jeg ikke havde barn.

Godtnok er jeg selv ryger. Men kan simpelthen ikke klare hvis tøj, hår og lign lugter af røg, og kan slet ikke sidde i et rum der er helt til røget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2012

B&J

Anonym skriver:

Jeg ved godt at man ikke kan undgå alt, men lige netop denne situation er jo nem at undgå ved blot at blive væk!

Sagen er at jeg aldrig rigtig snakker med min farmors søskende, så synes det ville være underligt for mig at stille krav om at de skulle ryge udenfor, når det er deres hjem!

du har helt ret, men så ville jeg også blive væk.... for jeg gider ikke selv udsættes for alt det, man kan jo næsten ikke ånde inde i sådan et rum når der er så mange der ryger...

Anmeld

23. december 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Den ene gang om året ville jeg sagtens ku overleve. Især nu de for jeres skyld vil ryge i køkkenet. Hvis de evt tænder emhætten og har et vindu på klem ser jeg det ik som et problem.

Jeg er opvokset i ryger hjem, men ryger ik selv, og har vi ryger på besøg her hjemme, må de stå ude. Men altså tror ik jeg ville gøre et stort nr ud af det. Vh stine

Jeg vil netop heller ikke gøre et stort nr ud af det og derfor bliver vi normalt væk! Både min kæreste og jeg er anti-rygere og kom alligevel altid førhen. Men min kæreste hader det fordi hans øjne sviger og vi stinker helt vildt! Det er slet ikke os!

Anmeld

23. december 2012

M&N

Benjamins'mor skriver:

Havde kun læst det som at det var hendes farmor der røg.. Derfor tænkte jeg det nok ikke kunne skade.

Men at 15-20 mennesker sidder og ryger i et rum, ja så ville jeg ikke engang komme selvom jeg ikke havde barn.

Godtnok er jeg selv ryger. Men kan simpelthen ikke klare hvis tøj, hår og lign lugter af røg, og kan slet ikke sidde i et rum der er helt til røget.

Puha så også først bagefter at der kom 15-20 mennesker, så havde jeg absolut heller ikke dukket op!

Jeg er også selv x-ryger, men stoppede da jeg blev gravid da mit barns sundhed er vigtigst. Havde jeg ikke været gravid så havde jeg nok bare valgt at komme .. Men jeg synes det er synd for de stakkel fostre og børn, der ikke selv kan sige fra - og kan godt forstå du hader lugten af røg, det kunne jeg heller ikke selv da jeg røg (total dobbeltmoralsk) Hehehe..

Anmeld

23. december 2012

Benjamins'mor

BabyWish2012 <3 skriver:

Puha så også først bagefter at der kom 15-20 mennesker, så havde jeg absolut heller ikke dukket op!

Jeg er også selv x-ryger, men stoppede da jeg blev gravid da mit barns sundhed er vigtigst. Havde jeg ikke været gravid så havde jeg nok bare valgt at komme .. Men jeg synes det er synd for de stakkel fostre og børn, der ikke selv kan sige fra - og kan godt forstå du hader lugten af røg, det kunne jeg heller ikke selv da jeg røg (total dobbeltmoralsk) Hehehe..

Ja, det er lidt dobbeltmoralsk hihi.

Jeg tager min søn med op til svigerne mindst 1 gang om ugen, men der er ikke totalt overøget og hun tager hensyn og lufter ekstra godt ud inden vi kommer.

Troede bare det var 1 og så tænkte jeg at man kan altså også blive for hysterisk, så kan jeg vælge hele min fars familie fra bare fordi de ryger, det synes jeg også bliver lidt for underligt.

Anmeld

23. december 2012

Frøken J.

BabyWish2012 <3 skriver:

Det er altså ikke rigtigt, partiklerne siddern jo i stof og i væggene, selvom der bliver luftet ud...

Jeg havde personligt heller ikke taget afsted. Er selv gravid og min svigerfar er storryger og hvis han ikke kan respekterer at jeg ikke vil have mit ufødte barn udsat for røg, så må jeg jo lade være med at komme.

Det er utroligt hvor skadeligt passiv rygning er - det sidder i alt! 

Det er jo personens eget valg om de vil ryge eller ej, det er absolut ikke min beslutning - heller ikke om de vil ryge i deres eget hjem eller ej - men jeg har også et valg, og vil ikke tvinges røg ned i lungerne og til mit barn! Jeg tvinger jo heller ikke chokolade ned i folk der ryger 

Enig!

Anmeld

23. december 2012

Faith

Jeg var blevet væk! Ikke om mine børn skal udsættes for passiv rygning i den grad.

Anmeld

23. december 2012

Laulund87

Jeg var blevet væk, uden tvivl!

Anmeld

23. december 2012

HopinWishin

Jeg var også blevet væk!

Og selvom man ryger i et rum ved siden af så hænger røgen alligevel både i tøj og i rum! - og det skader altså også! 

Anmeld

23. december 2012

morethanperfect

Jeg var taget med alligevel ..

Den ene dag om året dør barnet ikke af ..
Men det er jo en smagssag .. 
Hos børnenes farmor blir der også røget i køkkenet når vi er der , og hos min far blir der også røget i køkkenet ..

Hos min farfar blir der røget i hele huset , dog ikke særlig meget ..

Muligt er det rigtig usundt , men jeg syns det er gået lidt for vidt af sig ..
Mig og min søster er opvokset i et ryger hjem , og vi har aldrig taget skade .. 

Anyway , God jul 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.