Krop efter fødsel.. positiv :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

Rannvaen

Før jeg blev gravid var jeg meget tynd og havde ingen former, men efter fødslen har jeg fået større røv og bryster og er blevet mere timeglas formet. At det hele så hænger en del mere er en anden sag :p. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

1990h

Fenja09 skriver:

Jeg tror det er maven der har ændret sig - kan godt være at den er mindre end før jeg blev gravid, men f.eks de bukser jeg plejede at gå i er skiftet ud, fordi de ikke længere klæder mig. Det samme gælder snit i kjoler og trøjer.

Jeg kan huske at jeg nævnte det for min mor og min moster kort tid efter jeg havde født og da sagde de begge at det var normalt at kroppen ændrer form efter en graviditet. Og de oplevede det samme da de fødte for mange år siden.

Nu er jeg også (snart) 31 og tror også der er meget forskel på, i hvilken alder man bliver gravid. Det skyldes måske at huden er blevet løsere, selvom man ikke ser det som et reelt problem. Man må jo bare erkende at huden ikke har samme fasthed som 30-årig som da man var 20  

Ved ikke om det er til at forstå det jeg skriver

hihi jo det kunne jeg godt

Anmeld

22. december 2012

Tona

pastry26 skriver:

Hej alle jer kvinder der har født!

Jeg kom til at tænke på.. man hører så meget negativt omkring kvinder og deres kroppe efter fødsel eller fødsler; extra kilo, strækmærker, hængebryster osv. Er der ikke nogen derude der har en god oplevelse at fortælle omkring deres post-fødsels kroppe??? Ting der er blevet smukkere, nemmere, mindre, føles bedre... 

Hilsen mig der til marts har en post-fødsels krop 

Jeps. Jeg led af de hæsligste menstruations smerter før min første graviditet. Det var virkelig slemt. Efter fødslen var det bare totalt væk og jeg har nu ingen eller næsten ingen menstruations smerter

Anmeld

23. december 2012

Annette A

Jamen jeg kan da kun sige at jeg selv synes ikke det er så slemt at få en efterfødelskrop.

Har aldrig fået nogen strækmærker eller hængebryster og har født tre børn. Min mor der har født fire børn har heller ikke noget af den slags og har altid været slank og pæn. Jo min mave skal der nok arbejdes lidt på men det er slet ikke noget jeg finder problematisk for har altid haft lidt topmave også inden mit første barn. Nu har jeg i det mindste en undskyldning for det.

Synes generelt ikke der er noget der er blevet ødelagt som følge af graviditeter og fødsler, tværtimod er jeg et langt mere lykkeligt menneske som følge af mine tre børn.

Synes man som kvinde skal være fascineret af at vores kroppe kan det de kan og det er jo helt fantastisk. At vi kan se på vore kroppe at vi har skabt liv gør os da bare det smukkere og uanset hvordan vi ser ud, skal vi nok finde noget der kunne rettes uanset graviditeter.

Held og lykke med det hele og fortsat dejlig graviditet..

Anmeld

23. december 2012

2721

Jeg var så nervøs forstrækmærker, men fik ikke 1, så det er klart positivt
Mine bryster har ligesom mistet deres fylde, men skidt pyt, en god bh og så kan det ikke ses. Synes på ingen måde min krop har ændret udseende
Sex er blevet bedre og med rollen som mor har jeg fået et bedre selvværd

Anmeld

23. december 2012

Koen.

Bøllemyr skriver:

Jeg var så nervøs forstrækmærker, men fik ikke 1, så det er klart positivt
Mine bryster har ligesom mistet deres fylde, men skidt pyt, en god bh og så kan det ikke ses. Synes på ingen måde min krop har ændret udseende
Sex er blevet bedre og med rollen som mor har jeg fået et bedre selvværd

på nær det med tigerstriberne, ellers er jeg enig, en god bh gør MEGET

Anmeld

23. december 2012

2721

Lærke&Liam. skriver:

på nær det med tigerstriberne, ellers er jeg enig, en god bh gør MEGET

Præcis
Ingen kan se jeg kun har to
Sokker med lidt fyldt forneden
Og så i samligning med det skønne guld vi har er det jo intet

Anmeld

23. december 2012

Rikke, Liam & Linus

Jeg har da både strækmærker og lidt ekstra fedt her og der. Men mine fødsler synes jeg har modnet mig, både psykist og fysisk og det synes jeg er positivt. 

Anmeld

23. december 2012

Muhmi

Hehe... Jamen hvor ville det være rart hvis man var sig selv 100% igen efter man havde født... Men det er man altså ikke helt...

Jeg vil dog sige at jeg faktisk slet ikke tog det så slemt, for hey, jeg har sguda båret rundt på et barn i maven i ni mdr. derefter født det vaginalt og så kan man jo ikke forvente at min krop er den samme..

Ja jeg har fået en hængedelle og ekstra strækmærker, men det er jo alt sammen noget der kan forsvinde/blive mindre med tiden/næsten forsvinde... Og jo, man er jo selvfølgelig ikke ligeså stram som man før har været, men det kan også trænes op igen

Så her hører man ikke så meget negativt om det der efterfødselskrop... Det er jo 100% det værd og vi har jo alle fået en krop for at den skal bruges til noget

Anmeld

23. december 2012

morethanperfect

pastry26 skriver:

Hej alle jer kvinder der har født!

Jeg kom til at tænke på.. man hører så meget negativt omkring kvinder og deres kroppe efter fødsel eller fødsler; extra kilo, strækmærker, hængebryster osv. Er der ikke nogen derude der har en god oplevelse at fortælle omkring deres post-fødsels kroppe??? Ting der er blevet smukkere, nemmere, mindre, føles bedre... 

Hilsen mig der til marts har en post-fødsels krop 

Jeg kom tidlig ned på min før graviditets vægt igen .. Tror der gik 3 uger efter jeg havde født ..

Jeg har ik fået strækmærker , og ikke så meget løs hud .. Det kunne ha været meget værre .. Elsker min krop nu , bortset fra mine bryster .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.