Krop efter fødsel.. positiv :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2012

pastry26

Neeks skriver:

Jeg er 160 høj, så 26 kg ekstra så ud af rigtig meget jeg var en lille tyk prop hehe

Ja ok, i get the picture 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

pastry26

Fenja09 skriver:

Jeg har hverken taget voldsomt på ( havde tabt mig 15 kg 14 dage efter jeg havde født - i forhold til min vægt da jeg blev gravid), har overhovedet ingen strækmærker, fik ingen bristninger eller andet mærkbart under fødslen og mine bryster ligner sig selv.

Det eneste der har ændret sig - og man vælger jo selv om man vil se det positivt eller negativt er, at kroppen har ændret form. Det har min i hvert fald, hvor mærkeligt det end lyder  Jeg synes slet ikke at alt det tøj jeg gik i før jeg blev gravid klæder mig idag, så når jeg kigger tøj er det et andet "snit" jeg skal gå efter. Jeg vælger at se det fra en positiv vinkel, for det ændre sig desværre ikke - medmindre man får flere børn, så skulle kroppen igen ændre sig ( har jeg hørt).

/Fenja  

Okay det lyder da skønt at tabe sig så meget og så på kun 14 dage! Hvordan har du ændret form?? Er du blevet mere kvindelig med former?

Anmeld

21. december 2012

A&F

Jeg vejede 66 kg da jeg blev gravid og tog ca 11 kg på. Tabte mig hurtigt og vejer i dag 58 kg. Min krop er smukkere end før jeg blev gravid 

Anmeld

21. december 2012

Fenja09

1990h skriver:

hvordan har du ændret form?

Jeg tror det er maven der har ændret sig - kan godt være at den er mindre end før jeg blev gravid, men f.eks de bukser jeg plejede at gå i er skiftet ud, fordi de ikke længere klæder mig. Det samme gælder snit i kjoler og trøjer.

Jeg kan huske at jeg nævnte det for min mor og min moster kort tid efter jeg havde født og da sagde de begge at det var normalt at kroppen ændrer form efter en graviditet. Og de oplevede det samme da de fødte for mange år siden.

Nu er jeg også (snart) 31 og tror også der er meget forskel på, i hvilken alder man bliver gravid. Det skyldes måske at huden er blevet løsere, selvom man ikke ser det som et reelt problem. Man må jo bare erkende at huden ikke har samme fasthed som 30-årig som da man var 20  

Ved ikke om det er til at forstå det jeg skriver

Anmeld

21. december 2012

pastry26

A&F skriver:

Jeg vejede 66 kg da jeg blev gravid og tog ca 11 kg på. Tabte mig hurtigt og vejer i dag 58 kg. Min krop er smukkere end før jeg blev gravid 

Ej, fedt for dig! OG du har fået et skønt barn også.. Total win win!! 

Anmeld

21. december 2012

Kamulla

altså... her er jeg selv skyld i jeg ikke er tilfreds med min krop.. jo fik da strækmærker, mine bryster var jeg ikke glade for før jeg fik ham.. men jeg spiser nok lidt forkert... da jeg kom hjem 5 dage efter fødsel, havde jeg tabt alle graviditets kg.. men tog dem alle på i løbet af 4 mdt og dem kæmper jeg stadig med.. når jeg træner og spiser som jeg skal, er jeg tilfreds med mit udseende.. og før jeg fik Noah var jeg meget stram (sorry) og havde svært ved at nyde sex.. det er blevet bedre nu

Anmeld

21. december 2012

Sujan

Fødte for 9 mdr siden.. vejede før min graviditet 67 kg. Nu vejer jeg 61 kg... Kan passe mine "tynde" Jeans fra jeg var yngre og sådan:-) har ammet helt til nu, så brysterne er lidt mere slatne. Men ellers føler jeg mig stærkere og mere i ro i min krop... Ja den er lidt slaten og sådan visse steder... Men synes det er okay..

Derudover får jeg mere ud af dagene. Bor på 2 sal og er alene med min datter, aner ikke hvad jeg skulle bruge træningscenter til :-) hi hi.. op og ned af trapper, med baby, tasker og poser:-) desuden mange traveture med barnevognen.. så synes jeg har det bedre med mig selv end før... Det kan selvfølgelig have flere årsager:-)

Synes det er synd dem der er rigtig kede af deres krop bagefter. Det må være hårdt. for oveni man tilsidesætter alle sine egne behov når man får et barn, så føler man sig heller ikke godt tilpas i ens krop.. det må være svært, så er bare lykkelig for at jeg ikke har der sådan...

Har altid haft lavt selvværd og selvtillid, men er blevet meget bedre efterjeg har fået barn:-) så det er bare super dejligt

Anmeld

21. december 2012

Fenja09

pastry26 skriver:

Okay det lyder da skønt at tabe sig så meget og så på kun 14 dage! Hvordan har du ændret form?? Er du blevet mere kvindelig med former?

Tror altid jeg har haft kvindelige former hehe  Men min mave har ændret sig og tror det skyldes at huden er blevet slappere trods det at man ikke ser det som reelt problem. Kan jo ikke løbe fra min alder (snart 31) og tror der er forskel på - rent fysisk om man er gravid når man er 20 år eller 30. Fastheden i huden er bare ikke den samme og efter en graviditet har den så ændret sig hos mig. Så bukserne jeg gik i før jeg blev gravid er skiftet ud og snit i kjoler og bluser er blevet en anden efter jeg har fået min datter

Anmeld

21. december 2012

pastry26

Kamulla skriver:

altså... her er jeg selv skyld i jeg ikke er tilfreds med min krop.. jo fik da strækmærker, mine bryster var jeg ikke glade for før jeg fik ham.. men jeg spiser nok lidt forkert... da jeg kom hjem 5 dage efter fødsel, havde jeg tabt alle graviditets kg.. men tog dem alle på i løbet af 4 mdt og dem kæmper jeg stadig med.. når jeg træner og spiser som jeg skal, er jeg tilfreds med mit udseende.. og før jeg fik Noah var jeg meget stram (sorry) og havde svært ved at nyde sex.. det er blevet bedre nu

Sådan har min søster også haft det med sin vægt. Men skønt du kan nyde sex mere nu! 

Anmeld

21. december 2012

pastry26

Sujan skriver:

Fødte for 9 mdr siden.. vejede før min graviditet 67 kg. Nu vejer jeg 61 kg... Kan passe mine "tynde" Jeans fra jeg var yngre og sådan:-) har ammet helt til nu, så brysterne er lidt mere slatne. Men ellers føler jeg mig stærkere og mere i ro i min krop... Ja den er lidt slaten og sådan visse steder... Men synes det er okay..

Derudover får jeg mere ud af dagene. Bor på 2 sal og er alene med min datter, aner ikke hvad jeg skulle bruge træningscenter til :-) hi hi.. op og ned af trapper, med baby, tasker og poser:-) desuden mange traveture med barnevognen.. så synes jeg har det bedre med mig selv end før... Det kan selvfølgelig have flere årsager:-)

Synes det er synd dem der er rigtig kede af deres krop bagefter. Det må være hårdt. for oveni man tilsidesætter alle sine egne behov når man får et barn, så føler man sig heller ikke godt tilpas i ens krop.. det må være svært, så er bare lykkelig for at jeg ikke har der sådan...

Har altid haft lavt selvværd og selvtillid, men er blevet meget bedre efterjeg har fået barn:-) så det er bare super dejligt

Super fedt at du skriver lidt om det at hvile mere i sig selv og føle en større ro. Det er noget som jeg tænker rigtig meget på. Jeg har tidligere oplevet at føle mig panikslagen hvis tingene ikke lige gik efter mit hovede. Håber jeg kan finde ro i mig selv når min søn er født. Det er jo enormt vigtigt at kunne acceptere og føle sig parat til at modtage de forandringer der kommet, også om det så betyder at man må leve med lidt flere kilo og lidt mere vasketøj... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.