Udfordringer og indkøring i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2012

dorthemus

lotchen skriver:

Forresten - hvilke clips??

Man kan købe små korte elastikbånd med et krokodillenæb i begge ender til at fastgøre huen og balterne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2012

Sillemoar

dorthemus skriver:

Nu skal Runa først i Bh til marts, men jeg er selv pædagog i en børnehave og har kørt maaaaaaange børn ind i tidens løb

Sæt tiden af til en god og tryg indkøring - og vid at overgangen fra Dp/Vg ofte er sværere for moren end for barnet
Sørg for navn i ALT!
Vær åben fra starten.
Fortæl børnehaven om selv små ændringer i jeres hverdag - børn reagerer på selv de mindste forandringer.
Accepter at ting kan blive væk - det er ikke ond vilje når pædagogerne ikke kan finde en sutsko eller en trøje. De skal nok dukke op igen på et tidspunkt
Hvis det ikke er normal procedure så bed om en samtale efter tre måneder.
Orienter dig på børnehavens hjemmeside - der findes svar på det meste og giver dig et billede på hverdagen i børnehaven.

Det var umiddelbart lige hvad jeg kunne komme på

fra en anden bh pædagog

Anmeld

22. december 2012

forår

Baagøe skriver:

Mange tak. Laura går i DP, og jeg skal nok lige belave mig på, at supervisionen ikke er den samme Et faktum man jo ikke kan ændre, hvor end man gerne ville. Hvad har Livia fast med i sin taske hver dag andet end hue, handsker og flyverdragt nu?

Hun har ingen taske med.

Der ligger fast i BH:

et sæt regntøj

et sæt termotøj

en flyverdragt

hue

handsker

gummistøvler

En hel masse skiftetøj

bleer til middagsluren

Også kommer hun derned med sine vinterstøvler og jakke på, og med sin madpakke

Anmeld

22. december 2012

Nemesis

forbered dig på at middagsluren ryger og ellers bliver nedjusteret hvilket sammen med de nye indtryk giver et rigtig træt barn.

Ellers er Sara bare SÅ glad for bh. Det tog hende nok 3 uger før hun helt var faldet til, men hun er også lidt reserveret.

vi har ikke mistet noget i bh, så der er intet problem men ja navn i alt. Navnestempel bruger jeg eller de navnetags i tøjet.

:-) Sisse

Anmeld

23. december 2012

Pige2009

Moma skriver:

Var så lidt og pøj pøj med indkøringen! 

Tak

Anmeld

24. december 2012

MortilElias2010

I Elias børnehave er der handskeordning for 100kr om året så sørger børnehaven for handsker, det eneste det kræver at een gang i året skal et barn have dem alle med hjem til vask. Det er altså super smart 

Anmeld

24. december 2012

dorthemus

MortilElias2010 skriver:

I Elias børnehave er der handskeordning for 100kr om året så sørger børnehaven for handsker, det eneste det kræver at een gang i året skal et barn have dem alle med hjem til vask. Det er altså super smart 

Det er sgu smart

Hvordan foregår det for pædagogerne må jo Ikke længere tage imod penge fra forældre

Anmeld

24. december 2012

Pige2009

Leneur skriver:

Hun får jo sin egen lille garderobe.
Silje får hver mandag 2 hele sæt tøj, altså fra yderst til inderst med, for hun kan enten glemme hun skal tisse og gør det i bukserne, eller hun pjasker med vand på toilettet, da det altså er spændende at man selv kan rende derud og tænde for vandet eller de har malet og på trods af forklæder alligevel både kan blive våd og få en ordentlig klat maling på tøjet... Hellere for meget end for lidt. Nu ved jeg ikke om du har bil?? Men det har jeg ikke, så der er altid en ekstra flyverdragt der hænger hvis nu den anden er drivvåd, så hun ikke skal have den på hjem.

Det med de to sæt tøj, vil jeg lige skrive mig bag øret Jo, jeg har bil, da jeg kører ca. 80 km om dagen for at komme til og fra arbejde. Hun har heldigvis to flyverdragter, hvis den ene skulle blive våd

Anmeld

26. december 2012

MortilElias2010

dorthemus skriver:

Det er sgu smart

Hvordan foregår det for pædagogerne må jo Ikke længere tage imod penge fra forældre

De bliver indbetalt separat på en konto når man alligevel betaler for madordning og institutionspladsen og kan som alt andet sættes som PBS - syntes nemlig også det er fikst 

Anmeld

26. december 2012

dorthemus

MortilElias2010 skriver:

De bliver indbetalt separat på en konto når man alligevel betaler for madordning og institutionspladsen og kan som alt andet sættes som PBS - syntes nemlig også det er fikst 

Men hvem tager imod de penge? For vi må ikke længere tage imod penge...så jeg tænkte om det er noget forældrene selv står for, ligesom med frugtordninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.