Udfordringer og indkøring i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2012

MortilElias2010

Elias er lige begyndt i børnehave for tre uger siden, min mand og hans far havde sørget for at få barsel da han startede i sit nuværende  job så han har to uger til dagpleje opstart, to uger til børnehavestart og to uger til skolestart - og det er gået overalt forventning. Havde advaret Frank, min mand om nummer to uge kunne blive rigtig svær, men der har ingenting været udover sidste fredag hvor han syntes vi skulle besøge hans dagplejemor først og så i børnehave bagefter  Det fortalte jeg til en pædagog på stuen for det kunne jo være han havde behov for at kigge i sin børnemappe på billederne fra tiden i dagpleje  Udover det så billeder af mor, far evt søskende og kæledyr, billede af de interesser barnet har lige nu og andet der kan kigges på i mappen. Som pædagogen kan snakke med om og derved skabe en relation og få viden om barnet 

Og ja, navn i ALT. Og ja ting bliver væk. OG tag så kun tøj med børnene må blive beskidte i og de må lege i og vitterligt bruge. Kan få helt krampe over de forældre der giver tøj på og som så skælder børnene ud for at det er beskidt når de bliver hentet eller er irritable. Især hvis det ovenikøbet er blevet væk i løbet af dagen! Så giv dem noget tøj på de kan lege i og være børn i! Ikke pyntedukker! 

Har som pædagog ofte oplevet af uge 2 er der hvor det går op for dem at det er her de skal være. Første uge er ligesom første uge på koloni hvor alt er nyt og spændende pg så går det op for dem at de skal blive og ikke tilbage i dagpleje eller vuggestue. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2012

Moma

Baagøe skriver:

Smart! Kan du huske hjemmesidens navn?

Denne:

http://www.ikastetiket.dk/strygemaerker

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

forår skriver:

Hey

Jeg havde et svært ved i starten, at kommunikationsniveaet var noget HELT andet i BH end i VG også selvom at det var i samme hus.

Jeg tror ikke at jeg selv havde forberedt mig på at de i VG var 12 børn og 3 voksne, og i BH er der 23 børn og 3 voksne...dvs at jeg var vandt til at de fortalte og fortalte hverdag når jeg hentede om hvad Livia havde lavet osv og ellers skrev de ALTID i en lille bog der var på stuen.

Og det har de slet ikke mulighed for i samme omfang i BH. Også fordi børnene jo tit render rundt alle mulige steder og leger.

...men det synes jeg var en svær overgang for mig og det ville jeg gerne havde været mere forberedt på...

Men ja som Dorthe skriver, forbered dig på ting der bliver væk!

I VG har vi aldrig mistet noget...men i BH sker der hver uge at der mangler et eller andet! Synes det er mega irriterende, men ved at de gør alt hvad de kan for at undgå det...men tingene plejer at dukke op igen lige pludseligt

Mange tak. Laura går i DP, og jeg skal nok lige belave mig på, at supervisionen ikke er den samme Et faktum man jo ikke kan ændre, hvor end man gerne ville. Hvad har Livia fast med i sin taske hver dag andet end hue, handsker og flyverdragt nu?

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

Moma skriver:

Denne:

http://www.ikastetiket.dk/strygemaerker

Mange tak! Har lige bestilt

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

MortilElias2010 skriver:

Elias er lige begyndt i børnehave for tre uger siden, min mand og hans far havde sørget for at få barsel da han startede i sit nuværende  job så han har to uger til dagpleje opstart, to uger til børnehavestart og to uger til skolestart - og det er gået overalt forventning. Havde advaret Frank, min mand om nummer to uge kunne blive rigtig svær, men der har ingenting været udover sidste fredag hvor han syntes vi skulle besøge hans dagplejemor først og så i børnehave bagefter  Det fortalte jeg til en pædagog på stuen for det kunne jo være han havde behov for at kigge i sin børnemappe på billederne fra tiden i dagpleje  Udover det så billeder af mor, far evt søskende og kæledyr, billede af de interesser barnet har lige nu og andet der kan kigges på i mappen. Som pædagogen kan snakke med om og derved skabe en relation og få viden om barnet 

Og ja, navn i ALT. Og ja ting bliver væk. OG tag så kun tøj med børnene må blive beskidte i og de må lege i og vitterligt bruge. Kan få helt krampe over de forældre der giver tøj på og som så skælder børnene ud for at det er beskidt når de bliver hentet eller er irritable. Især hvis det ovenikøbet er blevet væk i løbet af dagen! Så giv dem noget tøj på de kan lege i og være børn i! Ikke pyntedukker! 

Har som pædagog ofte oplevet af uge 2 er der hvor det går op for dem at det er her de skal være. Første uge er ligesom første uge på koloni hvor alt er nyt og spændende pg så går det op for dem at de skal blive og ikke tilbage i dagpleje eller vuggestue. 

Mange tak for input Er ret spændt på, hvordan det kommer til ar spænde af, men heldigvis kender hun et par fra stuen fra gymnastik

Anmeld

21. december 2012

Laulund87

Jeg kan ikke rigtig komme på mere end de gode råd du har fået nu

Maria startede i børnehave i mandags, men har haft en laaaaang form for indkøring. Det er en integreret institution så hun har spist madpakke derinde om fredagen og jeg var været derinde med hende hver onsdag og leget en times tid, de sidste par måneder..

Det er gået super godt, men man skal godt nok vænne sig til larmen og så er der lige 26 børn på den ene stue til 3 voksne og en studerende Men Maria elsker det så det er alletiders

Held og lykke med Lauras indkøring til den tid

Anmeld

21. december 2012

Pige2009

Laulund87 skriver:

Jeg kan ikke rigtig komme på mere end de gode råd du har fået nu

Maria startede i børnehave i mandags, men har haft en laaaaang form for indkøring. Det er en integreret institution så hun har spist madpakke derinde om fredagen og jeg var været derinde med hende hver onsdag og leget en times tid, de sidste par måneder..

Det er gået super godt, men man skal godt nok vænne sig til larmen og så er der lige 26 børn på den ene stue til 3 voksne og en srende Men Maria elsker det så det er alletiders

Held og lykke med Lauras indkøring til den tid

Mange tak Jeg er ret spændt

Anmeld

21. december 2012

Laulund87

Baagøe skriver:

Mange tak Jeg er ret spændt

Det er også ret vildt, vores børn bliver så store

Anmeld

21. december 2012

Moma

Mange tak! Har lige bestilt

Var så lidt og pøj pøj med indkøringen! 

Anmeld

21. december 2012

Leneur

Mange tak. Laura går i DP, og jeg skal nok lige belave mig på, at supervisionen ikke er den samme Et faktum man jo ikke kan ændre, hvor end man gerne ville. Hvad har Livia fast med i sin taske hver dag andet end hue, handsker og flyverdragt nu?

Hun får jo sin egen lille garderobe.
Silje får hver mandag 2 hele sæt tøj, altså fra yderst til inderst med, for hun kan enten glemme hun skal tisse og gør det i bukserne, eller hun pjasker med vand på toilettet, da det altså er spændende at man selv kan rende derud og tænde for vandet eller de har malet og på trods af forklæder alligevel både kan blive våd og få en ordentlig klat maling på tøjet... Hellere for meget end for lidt. Nu ved jeg ikke om du har bil?? Men det har jeg ikke, så der er altid en ekstra flyverdragt der hænger hvis nu den anden er drivvåd, så hun ikke skal have den på hjem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.