Elias er lige begyndt i børnehave for tre uger siden, min mand og hans far havde sørget for at få barsel da han startede i sit nuværende job så han har to uger til dagpleje opstart, to uger til børnehavestart og to uger til skolestart - og det er gået overalt forventning. Havde advaret Frank, min mand om nummer to uge kunne blive rigtig svær, men der har ingenting været udover sidste fredag hvor han syntes vi skulle besøge hans dagplejemor først og så i børnehave bagefter
Det fortalte jeg til en pædagog på stuen for det kunne jo være han havde behov for at kigge i sin børnemappe på billederne fra tiden i dagpleje
Udover det så billeder af mor, far evt søskende og kæledyr, billede af de interesser barnet har lige nu og andet der kan kigges på i mappen. Som pædagogen kan snakke med om og derved skabe en relation og få viden om barnet 
Og ja, navn i ALT. Og ja ting bliver væk. OG tag så kun tøj med børnene må blive beskidte i og de må lege i og vitterligt bruge. Kan få helt krampe over de forældre der giver tøj på og som så skælder børnene ud for at det er beskidt når de bliver hentet eller er irritable. Især hvis det ovenikøbet er blevet væk i løbet af dagen! Så giv dem noget tøj på de kan lege i og være børn i! Ikke pyntedukker!
Har som pædagog ofte oplevet af uge 2 er der hvor det går op for dem at det er her de skal være. Første uge er ligesom første uge på koloni hvor alt er nyt og spændende pg så går det op for dem at de skal blive og ikke tilbage i dagpleje eller vuggestue.
Anmeld