Udfordringer og indkøring i børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.379 visninger
46 svar
0 synes godt om
19. december 2012

Pige2009

Laura skal starte i børnehave den 7. januar, så jeg vil høre, hvilke råd I har og hvad I evt. ville have gjort anderledes hvad angår indkøringsperioden?

Kh. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2012

dorthemus

Nu skal Runa først i Bh til marts, men jeg er selv pædagog i en børnehave og har kørt maaaaaaange børn ind i tidens løb

Sæt tiden af til en god og tryg indkøring - og vid at overgangen fra Dp/Vg ofte er sværere for moren end for barnet
Sørg for navn i ALT!
Vær åben fra starten.
Fortæl børnehaven om selv små ændringer i jeres hverdag - børn reagerer på selv de mindste forandringer.
Accepter at ting kan blive væk - det er ikke ond vilje når pædagogerne ikke kan finde en sutsko eller en trøje. De skal nok dukke op igen på et tidspunkt
Hvis det ikke er normal procedure så bed om en samtale efter tre måneder.
Orienter dig på børnehavens hjemmeside - der findes svar på det meste og giver dig et billede på hverdagen i børnehaven.

Det var umiddelbart lige hvad jeg kunne komme på

Anmeld

19. december 2012

Pige2009

dorthemus skriver:

Nu skal Runa først i Bh til marts, men jeg er selv pædagog i en børnehave og har kørt maaaaaaange børn ind i tidens løb

Sæt tiden af til en god og tryg indkøring - og vid at overgangen fra Dp/Vg ofte er sværere for moren end for barnet
Sørg for navn i ALT!
Vær åben fra starten.
Fortæl børnehaven om selv små ændringer i jeres hverdag - børn reagerer på selv de mindste forandringer.
Accepter at ting kan blive væk - det er ikke ond vilje når pædagogerne ikke kan finde en sutsko eller en trøje. De skal nok dukke op igen på et tidspunkt
Hvis det ikke er normal procedure så bed om en samtale efter tre måneder.
Orienter dig på børnehavens hjemmeside - der findes svar på det meste og giver dig et billede på hverdagen i børnehaven.

Det var umiddelbart lige hvad jeg kunne komme på

Super! Rigtig gode ting, du kommer med. Navn på alt - må hellere snart gå i gang Hun starter mandag den 7/1 og jeg har fri hele ugen samt den efterfølgende mandag, så der bør være fin tid til at køre ind

Jeg er heldigvis ikke så pylret, så jeg håber det går gnidningsfrit

Anmeld

19. december 2012

dorthemus

Baagøe skriver:

Super! Rigtig gode ting, du kommer med. Navn på alt - må hellere snart gå i gang Hun starter mandag den 7/1 og jeg har fri hele ugen samt den efterfølgende mandag, så der bør være fin tid til at køre ind

Jeg er heldigvis ikke så pylret, så jeg håber det går gnidningsfrit

Jeg krydser alt det jeg kan

Anmeld

19. december 2012

Pige2009

Jeg krydser alt det jeg kan

Der er heldigvis kendte ansigter fra hendes gymnastikhold, så det skal nok gå, og så er jeg super glad for, at kønssammensætningen blandt pædagogerne er 50/50 og på Lauras stue er der to mænd og en kvinde og det er rart, nu hun ikke ser sin far så tit

Anmeld

19. december 2012

dorthemus

Baagøe skriver:

Der er heldigvis kendte ansigter fra hendes gymnastikhold, så det skal nok gå, og så er jeg super glad for, at kønssammensætningen blandt pædagogerne er 50/50 og på Lauras stue er der to mænd og en kvinde og det er rart, nu hun ikke ser sin far så tit

Det betyder helt sikkert rigtig meget. Der hvor Runa går i vuggestue er der ansat en mand på hendes stue og to på nabostuen..dem elsker hun :-D I børnehaven er der også ansat en 3-4 stykker :-)

Anmeld

19. december 2012

Pige2009

dorthemus skriver:

Det betyder helt sikkert rigtig meget. Der hvor Runa går i vuggestue er der ansat en mand på hendes stue og to på nabostuen..dem elsker hun :-D I børnehaven er der også ansat en 3-4 stykker :-)

Ja, det er godt, de kan få lidt mandligt input som afveksling til deres hysteriske mødre

Anmeld

20. december 2012

Moma

Mht. navn på alt - så har jeg købt nogle strygemærker på nettet, så jeg har sat strygemærker i støvler, handsker, huer m.m., hvor der ikke i forvejen er navnetags på.

Anmeld

20. december 2012

Pige2009

Moma skriver:

Mht. navn på alt - så har jeg købt nogle strygemærker på nettet, så jeg har sat strygemærker i støvler, handsker, huer m.m., hvor der ikke i forvejen er navnetags på.

Smart! Kan du huske hjemmesidens navn?

Anmeld

20. december 2012

forår

Hey

Jeg havde et svært ved i starten, at kommunikationsniveaet var noget HELT andet i BH end i VG også selvom at det var i samme hus.

Jeg tror ikke at jeg selv havde forberedt mig på at de i VG var 12 børn og 3 voksne, og i BH er der 23 børn og 3 voksne...dvs at jeg var vandt til at de fortalte og fortalte hverdag når jeg hentede om hvad Livia havde lavet osv og ellers skrev de ALTID i en lille bog der var på stuen.

Og det har de slet ikke mulighed for i samme omfang i BH. Også fordi børnene jo tit render rundt alle mulige steder og leger.

...men det synes jeg var en svær overgang for mig og det ville jeg gerne havde været mere forberedt på...

Men ja som Dorthe skriver, forbered dig på ting der bliver væk!

I VG har vi aldrig mistet noget...men i BH sker der hver uge at der mangler et eller andet! Synes det er mega irriterende, men ved at de gør alt hvad de kan for at undgå det...men tingene plejer at dukke op igen lige pludseligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.