Pasiv rygning efter ÆO - hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2012

Viventerjer

tarkoflen skriver:

Jeg ville tage afsted! Jeg kan godt forstå din bekymring, men når din familie tager hensyn og ikke ryger når du er der og lufter godt ud, så ville jeg tage afsted! Hvis du skulle sidde i tyk røg hele julen, havde jeg overvejet det!

Ja der sidder partikler alle steder, men os fra biler er heller ikke sundt!

Man skal passe på, at man ikke lever, fordi man er i behandling, det har jeg i hvert fald fået at vide på klinikken...

Når du normalt lever sundt og ikke ryger eller opholder dig sammen med rygere, så har du gjort en masse!

Og ja der er mange storrygere der bliver gravide i første forsøg, men altså når man kæmper, kan man bare ikke bruge det til særlig meget! For så har man jo svært ved at blive gravid, og der er da ingen grund til at nedsætte chancerne, hvis man kan gøre noget selv!

ØJJ du siger bare alt det rigtige .. Efter hvert forsøg føler man nærmest at, det render ud mellem fingrene på en.. Så enhver kontrol eller indflydelse man kan få på forløbet griber man !!!

Jeg har besluttet mig for at, jeg tager hjem til familien i juledagene, og er helt sikker på at de får luftet godt ud mens jeg er der.. Håber det er sidste forsøg for os her denne jul og vi næste sidder med et barn i armene

God jul og tak for svaret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2012

tarkoflen

Viventerdig skriver:

ØJJ du siger bare alt det rigtige .. Efter hvert forsøg føler man nærmest at, det render ud mellem fingrene på en.. Så enhver kontrol eller indflydelse man kan få på forløbet griber man !!!

Jeg har besluttet mig for at, jeg tager hjem til familien i juledagene, og er helt sikker på at de får luftet godt ud mens jeg er der.. Håber det er sidste forsøg for os her denne jul og vi næste sidder med et barn i armene

God jul og tak for svaret

Ja jeg har jo selv været der! Og ja man bliver sindsygt opmærksom på ALT og er sikker på, at man selv er skyld i det, hvis det ikke lykkedes! Og selvom man logisk godt ved, at det er noget pjat, så er det jo en naturlig reaktion...

Kan du have en helt fantastisk jul og hygge dig med rigtig god samvittighed! Slappe af i familiens skød, og ruge alt hvad du kan på det lille fine æg når du får en dejlig jul, så er du også mere rolig, og det er godt for dig...

Jeg fik en masse gode råd, fra den akupunktør jeg gik hos, vil du have dem?

Anmeld

18. december 2012

gædde/gitte

tarkoflen skriver:

Jeg ville tage afsted! Jeg kan godt forstå din bekymring, men når din familie tager hensyn og ikke ryger når du er der og lufter godt ud, så ville jeg tage afsted! Hvis du skulle sidde i tyk røg hele julen, havde jeg overvejet det!

Ja der sidder partikler alle steder, men os fra biler er heller ikke sundt!

Man skal passe på, at man ikke lever, fordi man er i behandling, det har jeg i hvert fald fået at vide på klinikken...

Når du normalt lever sundt og ikke ryger eller opholder dig sammen med rygere, så har du gjort en masse!

Og ja der er mange storrygere der bliver gravide i første forsøg, men altså når man kæmper, kan man bare ikke bruge det til særlig meget! For så har man jo svært ved at blive gravid, og der er da ingen grund til at nedsætte chancerne, hvis man kan gøre noget selv!

hej din skønne kælling

(går det godt+!?!)

nej man skal ikke blive for hysterisk, men når min mor ryger så meget, at de ting hun har i skuffer og skabe, får nikotinskjolder... så tror jeg på at milijøet er giftigt

Anmeld

18. december 2012

tarkoflen

gædde/gitte skriver:

hej din skønne kælling

(går det godt+!?!)

nej man skal ikke blive for hysterisk, men når min mor ryger så meget, at de ting hun har i skuffer og skabe, får nikotinskjolder... så tror jeg på at milijøet er giftigt

Pyha nej det er da også helt sindsygt! Det har du ret i, nok ikke kan luftes ud hvad gør l når l får en bebs, for det er da virkelig heller ikke særlig sundt for sådan en lille størrelse... Eller for jer eller din mor for den sags skyld

Det går så godt, vi så den fineste lille pige i går til MD skanningen, og hun var helt igennem perfekt, og en lille ballademager, der havde hænderne foran ansigtet til hele skanningen, så vi fik ikke lov til at se hende forfra, og så var hun heller ikke meget for at afsløre at hun var en pige

Og for 10 minutter siden gav lillepigen sin far et par ordentlige spark, så han kunne mærke det ihh hvor er det bare nogle dejlige dage, ud over kæresten er syg! Men det er ligemeget vi er ikke til at skyde igennem

Hvordan går det hos skønne dig?

Anmeld

18. december 2012

Viventerjer

tarkoflen skriver:

Ja jeg har jo selv været der! Og ja man bliver sindsygt opmærksom på ALT og er sikker på, at man selv er skyld i det, hvis det ikke lykkedes! Og selvom man logisk godt ved, at det er noget pjat, så er det jo en naturlig reaktion...

Kan du have en helt fantastisk jul og hygge dig med rigtig god samvittighed! Slappe af i familiens skød, og ruge alt hvad du kan på det lille fine æg når du får en dejlig jul, så er du også mere rolig, og det er godt for dig...

Jeg fik en masse gode råd, fra den akupunktør jeg gik hos, vil du have dem?

Du har helt ret!!! Har det på nøjagtig samme måde!!

Tak og i lige måde .. I det mindste har vi julen i denne ventetid op til blodprøven.. Godt nok spændt .. Imorgen kl. 9.45 får vi lagt hele 2 æggebasser op Uhh jeg glæder mig

Jo vil hellere end gerne have rådende ??!!

Anmeld

18. december 2012

ano14316

Viventerdig skriver:

Hej

Jeg søger erfaringer hos jer der har været igennem ÆO og jeres tanker omkring passiv rygning ..

Både mig og manden er indgroet antirygere og vi tillader ikke røg i vores hjem. Derimod har vi aldrig bedt andre om og lade være med og ryge i deres.. Men nu hvor vi står over for forhåbeligt og skal have lagt nogle æg op de nærmeste dage og samtidig skal besøge min familie i julen som ryger, er tankerne om helt og lade være med og besøge dem komme på tale .. Det skal siges at, jeg ser min familie få dage om året!!

De har lovet at, de ikke ryger mens jeg er der og de samtidig vil lufte godt ud inden, men tror i der er en chance for det fortsat kan påvirke mine chancer og side i rummet der er blevet røget i kort forinden udluftningen?? Det fylder faktisk rigtig meget.. Kunne godt bruge nogle råd.

Knus

Jeg kan godt forstå dine tanker, men så meget tror jeg ikke det vil betyde når det ikke er flere måneder du skal være der. 

Jeg kan godt forstå at man bliver lidt hys omkring det. Men HUSK det er også vigtigt at leve. og ikke stresse over den slags ting. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil udsættes for "direkte" passiv rygning, hvis man kan sige det. men den smule røgpartikler der er tilbage, tror jeg ikke betyder noget når det kun er et par dage.. 

det er jeres tur nu!

Anmeld

18. december 2012

tarkoflen

Viventerdig skriver:

Du har helt ret!!! Har det på nøjagtig samme måde!!

Tak og i lige måde .. I det mindste har vi julen i denne ventetid op til blodprøven.. Godt nok spændt .. Imorgen kl. 9.45 får vi lagt hele 2 æggebasser op Uhh jeg glæder mig

Jo vil hellere end gerne have rådende ??!!

Vi fik også lagt to æg op

Det er dejligt at der sker så meget inden bp så kan man forhåbentlig lægge det lidt fra sig

Her er de råd akupunktøren gav mig, tag det med et gran salt, det har jeg gjort, men de er da et par ting, man godt kan tage til sig

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme – VIGTIGT !! Så på med en lækker uldtrusse
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Anmeld

19. december 2012

Viventerjer

ano14316 skriver:

Jeg kan godt forstå dine tanker, men så meget tror jeg ikke det vil betyde når det ikke er flere måneder du skal være der. 

Jeg kan godt forstå at man bliver lidt hys omkring det. Men HUSK det er også vigtigt at leve. og ikke stresse over den slags ting. 

Jeg kan godt forstå du ikke vil udsættes for "direkte" passiv rygning, hvis man kan sige det. men den smule røgpartikler der er tilbage, tror jeg ikke betyder noget når det kun er et par dage.. 

det er jeres tur nu!

Mange tak .. Lægen der lagde æg op idag, sagde også jeg bare skulle tage der hjem og ikke skulle bekymre mig over at, det var det der ville være skyld i set ikke lykkedes ..

Mange tak for krydset og god jul

Anmeld

19. december 2012

Viventerjer

tarkoflen skriver:

Vi fik også lagt to æg op

Det er dejligt at der sker så meget inden bp så kan man forhåbentlig lægge det lidt fra sig

Her er de råd akupunktøren gav mig, tag det med et gran salt, det har jeg gjort, men de er da et par ting, man godt kan tage til sig

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme – VIGTIGT !! Så på med en lækker uldtrusse
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Mange tak for tipsene !!!! Manden er hermed sendt ned efter uldtrusser og jeg har skistrømper på

Vi fik idag sat 2 flotte æg op .. Nu der ikke andet for end at, vente og nyde julen

Rigtig god jul, og tak for tipsene dem vil jeg helt sikkert tage til mig

Anmeld

19. december 2012

tarkoflen

Viventerdig skriver:

Mange tak for tipsene !!!! Manden er hermed sendt ned efter uldtrusser og jeg har skistrømper på

Vi fik idag sat 2 flotte æg op .. Nu der ikke andet for end at, vente og nyde julen

Rigtig god jul, og tak for tipsene dem vil jeg helt sikkert tage til mig

Man føler sig så lækker i en uldtrusse, men hvis det kan gøre bare lidt i den rigtige retning, så er det jo det værd

Uhh hvor er det spændende, jeg alt hvad jeg kan!

Og så må l nyde jul og nytår rigtig meget!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.