det giver jo god mening at man ikke selv kan vælge hvor man vil bo, hvilket jo heller ikke er vigtigt når det akut, men det vigtige er jo bare man har tag over hovedet..
det der undre mig er at hvis samme scenarie udspillede sig hvor jeg ringer til komunen og siger jeg akut mangler et sted at bo, jeg har et barn og har søgt alle steder, men der er ingen lejlighed til mig nogen steder - jeg har arbejde og tjener x antal kroner.. så for jeg en 1 værelses lejlighed..
men hvis jeg så havde været på KH ville jeg få en 2 værelses - hvis altså jeg forstår det korrekt, og det da helt åndsvagt i min optik?
Jeg ved ikke om de ville give dig en 1 vær eller om de ville sørge for at du ville få en 2 vær. Kunne ikke forestille mig, at de ville tilbyde dig en 1 vær hvis du har barn. Men hvis nu at det er udenom kommunen, så kan folk jo bo som de vil. Aner ikke hvad de ville tilbyde en der ikke er på kh, men har job. Tror måske de ville tilbyde det samme eller det de lige har af boliger til rådighed.
Det eneste jeg ved er, at hvis jeg flytter herfra og er på kh så vil kommunen kræve at jeg finde en 2 vær lejlighed. Jeg må ikke bo i en 1 vær når jeg har barn og er på kh. Hvorfor ved jeg faktisk ikke.
Jeg tror det handler om, at barnet skal kunne have sit eget værelse og lukke døren - så mor og barn ikke skal sove i det samme rum. Her tænkes der nok også på, at voksne mennesker har et intimt natteliv og så er det bedst at barnet har sit eget værelse. Det er bare mine tanker omkring det, ved ikke om det er derfor.
Anmeld