FrkZier skriver:
men jeg tænker, hvis man ikke selv kan finde en bolig, og melder sig boligsøgende hos kommunen, og man har et arbejde - så har man ikke krav på mere end tag overhovedet (ihvertfald i Herlev) .. men hvis man er på KH, så har man pludselig krav på 2 værelser? (forudsat man har barn)
det da mærkeligt sat sammen synes jeg 
Hvis man som kh modtager ikke har tag over hovedet f.eks fra i morgen af og man har et barn, så står man til at skulle have en akutbolig dvs kommunen vælger en af deres boliger ( et socialt byggeri f.eks Lejrbo) og det kan så være overalt i den kommune, hvor du er tilknyttet. Man har dermed ingen medbestemmelse til hvor man gerne vil bo, man skal bare have tag over hovedet.
Hvis man vælger f.eks Lejrbo, så passer deres kvm til kommunens boligstøtte (nøjagtig) og den lejlighed de vil finde til dig og dit barn skal min. være en 2 -vær.
Lad os antage at jeg ringer til kommunen imorgen og siger at jeg gerne vil søge om hjælp til indskud fordi jeg er på kh, så vil de spørge om jeg står og akut mangler et sted at bo ( dette har større interesse når man har barn), hvis jeg så siger nej, jeg kan flytte i det tempo det passer mig, så ville de kun sige, du skal sørge for at finde en lejlighed med min. 2 vær - hvis du vælger privat byggeri så bla bla bla og hvis du vælger et af kommunens samarbejdspartnere så bla bla bla - der er forskel på boligstøtte, husleje osv.
Anmeld