Kan jeg søge akutbolig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

come2

TeamRocket skriver:

Jesus, hvad med at spare op? Man har ikke 'ret' til noget som helst. Tværdimod er det dit barns ret at du forsøger det og sørger for i har et sted at bo..

Enig. Hvordan pokker skal man forsørge et barn hvis man ikke har råd til indskud?

sørgeligt så mange penge kommunen punger ud.

- bliver nok ikke så populær nu. Men F*** it

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

Mutti2B

Mon ikke i klarer jer i din 1vær indtil du selv får sparet op til en større? I har i det mindste et sted at bo.

Anmeld

14. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror det kommer an på den kommune du bor i...uden at vide det

Anmeld

15. december 2012

lenemor77

come2 skriver:

Enig. Hvordan pokker skal man forsørge et barn hvis man ikke har råd til indskud?

sørgeligt så mange penge kommunen punger ud.

- bliver nok ikke så populær nu. Men F*** it

Anmeld

15. december 2012

chael

Carolinemama skriver:

Hej damer.

Kan jeg søge akutbolig så jeg får noget større at bo i når jeg har født da jeg kun bor i en 1 værelses nu eller vil det offentlige bare sige: Du har tag over hoved?

Har man ikke ret til en to værelses når man har et lille barn ? 

Ved i det ?

På forhånd tak for hjælpen. 

Nej, kan man ikke bare!

Akut, står for, hvis man intet tag har over hovedet. Du har ikke "ret" til en to-værelses, men kan søge en via et boligselskab.

Så du må id og søge, skrive dig op osv.

*C

Anmeld

15. december 2012

chael

Carolinemama skriver:

Hej damer.

Kan jeg søge akutbolig så jeg får noget større at bo i når jeg har født da jeg kun bor i en 1 værelses nu eller vil det offentlige bare sige: Du har tag over hoved?

Ved i det ?

Nej, kan man ikke bare!

Akut, står for, hvis man intet tag har over hovedet. Du har ikke "ret" til en to-værelses, men kan søge en via et boligselskab.

Så du må id og søge, skrive dig op osv.

*C

Anmeld

15. december 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
TeamRocket skriver:

Jesus, hvad med at spare op? Man har ikke 'ret' til noget som helst. Tværdimod er det dit barns ret at du forsøger det og sørger for i har et sted at bo..

Du ved ikke noget om hvorfor hun er på kontanthjælp. Hun har måske ikke råd til at spare op.

Anmeld

15. december 2012

klmf

Når du allerede har et sted at bo, virker det umiddelbart ikke logisk, at du skulle have ret til at få anvist en akutbolig. Er du over 12.uge stiger din KHsats, så der burde være penge til at spare op til indskud osv.

Anmeld

15. december 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Carolinemama skriver:

Hej damer.

Ved i det ?

Du kan blive skrevet på vente liste til 3 værelses lejligheder/rækkehuse .. Da du alene med barn må bo i en 85kvadratmeter stor lejlighed med boligsikring.
Men om det bare vupti kan ske, ved jeg ikke.

Anmeld

15. december 2012

tarkoflen

TeamRocket skriver:

Lige mine ord!

Man kan altså godt bo med et spædbarn i en 1 værelses når den er spæd, der skal den jo alligevel sove i soveværelset!

Vi kommer til at bo 2 voksne og en baby på 58 kvm indtil vi får solgt lejligheden! Og det kan vi jo ikke rigtig sige hvornår er! Det er jo ikke umuligt, men heller ikke ønskesituationen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.