Hvor mange gaver får jeres barn juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Sara. skriver:

Hej.
Er lidt nysgerrig... Når jeg snakker med mine veninder lyder det til at mine børn ikke får så mange... Og får faktisk lidt dårlig samvittighed. Burde nok ikke.
Men derfor, hvor mange får dit barn ialt fra alle??

Jeg har valgt 6-10 fordi min søn får en fra mig, en fra sin far, en fra mormor & morfar og en eller to fra min søster og hendes familie. min anden søster giver måske også og hans farmor er slem til at købe mange gaver...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

AnnaK89

De får nok mellem 11-15 gaver hver.
Vi er en stor familie
De har nemlig 3 hold bedsteforældre og 6 hold oldeforældre

Anmeld

14. december 2012

Jibbe

Toke får ingen gave af os. Eller han får en flyverdragt jeg bestilte igår men den kommer så i brug så Snart den modtages drengen mangler INTET og fatter alligevel ikke en bjælde af julen endnu. Men ellers får han 1-5 gaver af bedsteforældre osv.

Og Frej får vel 6-10 gaver. Han får en af os, en fra Toke og så fra bedsteforældre osv. Men tror kun han får briotog - det er det eneste vi har ønsket os til ham og han kan ikke forholde sig til at få 6 forskellige stykker legetøj uden sammenhæng. Det andet bliver meget sjovere og hyggeligere synes vi!

Anmeld

14. december 2012

L&V

Sara. skriver:

skHej.
Er lidt nysgerrig... Når jeg snakker med mine veninder lyder det til at mine børn ikke får så mange... Og får faktisk lidt dårlig samvittighed. Burde nok ikke.

Puha det ved jeg skisme ikke.. Hun får en om morgenen af os og en om aftenen. Også har familien jo nu nok sørget for et gave orgie.. Sådan var det i hvert fald til hendes fødselsdag, tror hun fik omkring 30 gaver som vi så spredte over en uges tid

Anmeld

14. december 2012

Sara.

Hej alle.

Tak for alle jeres svar... Kan se at de fleste får en del gaver.

Kram

Anmeld

14. december 2012

VØS

Sara. skriver:

Hej.

Vores søn for ca. 13 juleaften, hvor vi holder jul med min side af familien, og så 9 den 28 hvor vi holder jul med kærestens side af familien

Jeg synes ikke der er nogen grund til dårlig samvittighed, da det jo i bund og grund ikke kommer an på hverken hvor mange eller hvor dyre gaverne er, bare at man har en hyggelig aften sammen

Gaver koster jo også forskelligt, så bare fordi der er mange behøver det jo ikke være bedre end en eller to rigtig gode og ønskede gaver

Rigtig glædelig jul, håber i får en dejlig aften, og se så lige at få den dårlige samvittighed sendt langt væk

Anmeld

14. december 2012

Mette.

Sara. skriver:

Hej.

Jeg tror Emilie får 16+.

Hun får 2 gaver af os, men da hun er eneste barnebarn endnu, på begge sider, plejer hun at være meget forkælet og få mange gaver. Hun har yderligere to sæt oldeforældre, så på den måde ender hun nok med mange gaver, selvom de ikke er fra os af.

Anmeld

14. december 2012

morethanperfect

Hej.

8 gaver får Oscar .. 

Regner ikk med nogle giver Noel gave i år 

Anmeld

14. december 2012

Thalia

Mine børn får 3-4 gaver juleaften og et par mere den 25 om morgenen.

Vi har meget udtrykkeligt frabedt os at børnene får bunker af gaver, og opfordrer hellere familien til at gå sammen om nogle få men gode ting.

Når vi ikke vil have at vores børn får så mange gaver, skyldes først og fremmest at de slet ikke kan overskue alle de gaver. De når knap nok at se hvad der er i pakken før den næste skal åbnes, og det er i mine øjne slet ikke i orden. Særligt ikke når jeg har børn der bliver virkeligt glade for de enkel gaver de får. Sidste år udvandrede ældstebarnet faktisk fra gaveudpakningen fordi hans første pakke indeholdt en ny malebog som han slet ikke kunne vente med at tage i brug.

Derudover gør vi en ret stor indsats for at lære vores børn at juleaften ikke kun handler om gaverne, men at det er aftenen som helhed der er rar. Jeg kender lidt for mange børn der nærmest klatrer på væggene i spænding over julegaverne, og det er i mine øjne skide synd både for dem og for alle der skal være sammen med dem. Derfor får gaverne ikke lov at spille en alt for dominerende rolle hos os, og det er vores familier heldigvis fuldstændig med på.

Anmeld

14. december 2012

Julemusen

Her er vi i hvert fald over de 20-30 gaver.
Phillip får fra rigtig mange. Mine forældre er skilt så det giver også ekstra gaver. Sidste år var vi oppe på 42 gaver. Fuldstændig sindsygt når han kun var 2 måneder. Regner med at de ikke køber så mange ting til ham i år. Men hvis dem der giver, kun giver 1 pakke så et vi alligevel på 26 gaver.
Og vi ham selv 3 pakker.
Men sådan er det når man har en familie hvor alle giver og får gaver.
Vi giver i alt 78 gaver i år til 26 personer.
:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.