Hvor mange gaver får jeres barn juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2012

hesøth

Thalia skriver:

Mine børn får 3-4 gaver juleaften og et par mere den 25 om morgenen.

Vi har meget udtrykkeligt frabedt os at børnene får bunker af gaver, og opfordrer hellere familien til at gå sammen om nogle få men gode ting.

Når vi ikke vil have at vores børn får så mange gaver, skyldes først og fremmest at de slet ikke kan overskue alle de gaver. De når knap nok at se hvad der er i pakken før den næste skal åbnes, og det er i mine øjne slet ikke i orden. Særligt ikke når jeg har børn der bliver virkeligt glade for de enkel gaver de får. Sidste år udvandrede ældstebarnet faktisk fra gaveudpakningen fordi hans første pakke indeholdt en ny malebog som han slet ikke kunne vente med at tage i brug.

Derudover gør vi en ret stor indsats for at lære vores børn at juleaften ikke kun handler om gaverne, men at det er aftenen som helhed der er rar. Jeg kender lidt for mange børn der nærmest klatrer på væggene i spænding over julegaverne, og det er i mine øjne skide synd både for dem og for alle der skal være sammen med dem. Derfor får gaverne ikke lov at spille en alt for dominerende rolle hos os, og det er vores familier heldigvis fuldstændig med på.

Jeg er fuldstændig enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2012

modesty

Er det ikke ret relevant hvor gammel barnet er?

Vi holder ikke jul i DK i år, men hvis vi gjorde, ville min søn på 14 mdr. nok få:

Et par stykker fra os.

Et par stykker fra mormor og morfar.

En fra farmor.

Måske et par små gaver fra olderne.

Altså sådan cirka en 5-7 stykker.

Jo større han bliver og jo større behov han har for at lege med konkrete ting/mærker i stedet for hvad jeg nu lige har fundet på et loppemarked - så bliver det nok til lidt flere. Men jeg har intet behov for at at han skal overdænges med gaver. Hvis han på et tidspunkt selv kommer og siger at han synes han får for lidt i forhold til vennerne, så må vi jo kigge på det.

Anmeld

14. december 2012

et-ønske

Hej.
Er lidt nysgerrig... Når jeg snakker med mine veninder lyder det til at mine børn ikke får så mange... Og får faktisk lidt dårlig samvittighed. Burde nok ikke.
Men derfor, hvor mange får dit barn ialt fra alle??

Jeg har stemt 16 eller derover.............

Det er slet ikke i min stil!! For jeg hader gaveræset!! MEN....

Min datter er skilsmisse barn, så hun får gaver fra så mange fronter, og på hendes fars side er hun det eneste barnebarn og bliver total overforkælet!

Hun får fra far og hans side af familien + hans bonussøskende der giver gaver til hende.

Hos os, er der os selv, min familie som er skilt på kryds og tværs - og min kærestes familie - som så også er skilt, så der kommer fra to steder.

Det er overvældende og alt alt for meget........... Ikke at forglemme at det selvsamme barn har fødselsdag den 21/12  samme ræs.......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.