jeg kaster håndklædet i ringen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2012

Loa

Vi fik også "diagnosen" kolik, men jeg ved sgu ikke rigtig om jeg syntes kiropraktor hjalp.

Syntes de første uger/måneder var drøn hårde og Isabella skreg og skreg så snart vi nærmede os aftene og til langt ude på natten. Jeg gik og vuggede/hoppede rundt med hende, det eneste der fik hende til at falde til ro...
Samtidig med hun sov max 20 min ad gange et par gange om dagen.
Fuck det er bare hårdt!!!! Og det er INGEN skam at indrømme det!!
Har du eller din kæreste nogen som helst familie i nærheden? Eller andre som vill kunne hjælpe et par timer så du kan få noget søvn? Alt virker bare mindre håbløst når man har fået sovet...
Og så ring din SP hjem, så hun kan se hvordan dit barn er i løbet af dagen og vurdere om hun stadig tror det er kolik, eller om hun ville kunne give dig andre redskaber...

til dig!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2012

Mother-love

hej. lige en kæmpe krammer til dig... vi ved alle mødre hvad du står i. det er så super hårdt.

nogen skriver kiropraktor... meeeen jeg synes du skal starte med milde behandlinger såsom kranio sakral.
jeg har selv brugt det en gang om ugen i 9 mdr pga. piskesmæld. og så da isabella var 2 uger gammel fik du også det såkaldte "kolik" men problemet var et grundet ks har hun fået et lille ryk i nakken som gjorde at musklerne i den ene side sætte sig fast.

kranio sakral er ikke noget der gør ondt de rør nærmest ikke ved barnet.
efter 1 behandling var der intet. så fik hun det igen efter nogle uger og hun fik en behandling igen og siden har der intet været. hun har altid (næsten) været en glad pige. hun er idag 1,5 år.

håber du får styr på det hele og finder ud af hvad der er galt. men jeg ville klart få hende afsted til div. behandlinger.. det koster lidt men er som regel en løsning på problemet

held og lykke

Anmeld

11. december 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
Tulle28 skriver:

Har du overvejet en slyngevugge? Den er virkelig en life saver her - det kan tælles på een hånd, hvor mange gange vi har gået rundt og vugget, for istedet for at du skal gå rundt og vugge, vugger du bare vuggen istedet Du kan prøve den gratis i 14 dage hos sneglehuset.com, så hvis den ikke virker, sender du den bare retur.

Ja det der med rytme var og er alfa og omega hos begge mine piger. De har den jo som regel ikke selv når de er så små, men du kan se om du kan læse træthedssignalet - hos min yngste er det en time, og så putter jeg hende. Som regel får hun helt røde øjenbryn, så ved man det er puttetid Så kan det være hun sover 1 time eller 3, men jeg ved, at når der så ca. er gået 1 time, så er hun putteklar igen. Min store datter kunne max. holde 45 minutter og var fuldstændig hysterisk og umulig at få ro på, hvis hun blev overtræt. Det har givet mig lidt respekt for det med at overholde puttetiden her med nr. 2

Kiropraktor eller zoneterapi - er det også prøvet?

Slyngevuggen var oggså et kæmpe hit her. Vores søn ville absolut heller ikke sove selv. Kun i armene og helst med masser af vuggen. Først da vi købte slyngevuggen kunne vi lægge ham fra os.

Du kan bl.a. købe den på noget der hedder sneglehuset.dk De har en garanti hvor man kan prøve den af og få pengene igen hvis den ikke virker.

Ps. det er helt naturligt at spædbørn har brug for tæt kropskontakt, en slynge var også rigtig god her. På den måde kan man have hænderne fri.

Husk, lige nu er det helt uoverskueligt, men det varer allerhøjest et par mdr. Så har du resten af livet til at nyde dit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.